sita12 schreef:die is ook al een aantal jaren oud toch? minstens jaar of 6? het ziet er goed uit

maar dat betekend niet zo goed als nieuw

wat hierboven ook aangegeven wordt. Van binnen om het zo maar te zeggen is het gebruikt. de boom/ het wol etc.
nu een heel andere vraag iemand wel eens van het merk J& H gehoord? heb een mooie set op mp zien staan maar het merk zegt me niks

kom via google op wat oudere topics uit
Doe maar een keer zo oud.

In perfecte staat, boom recht, alles perfect in orde wánt kwaliteit leer én perfect onderhouden ook door de vorige eigenaresse. Daar heb ik 600 euro voor betaald, onder voorwaarde van na laten kijken door zadelmaker (en dat is echt nodig, want anders weet je niet of ie goed ligt. Kijk, qua boom en kussens kan je dat best, maar of het zadel geen torsie oid heeft, daar heb je echt een kenner voor nodig, evenzo als de kussens.) en of het passend gemaakt kon worden, dus ook gewoon meegekregen om te passen. Plus hoe goedkoper je zadel, hoe groter de kans dat er troep gebruikt wordt ipv wol omdat de kosten er toch links of rechts uit moeten

.
Mijn advies in deze is eigenlijk: laat dat MP voor wat het is, spaar door zodat je een zadelmaker met goede zadels kan laten komen zodat je de rug van je paard niet voor een paar centen op het spel zet.
Edit: mijn zadel is dus wél in zo goed als bijna nieuwe conditie lief, dat krijg je met kwaliteit zadels

. Het zadel is zowel door mij áls door de vorige eigenaresse zeer intensief gebruikt en dat zie je er dus niet aan af. Sterker nog, ik durf te wedden dat mijn zadel een heel stuk beter zal zijn dan nieuwe zadels van Zadelmarkt. Trouwens, dat is niet eerlijk want élk zadel is beter dan een Zadelmarkt zadel.

Maar even zonder gekheid, als je dus niet voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten dan zou ik gewoon voor gevestigde merken gaan, een haf is in de regel ook nog rondgeribt met lage schoft en brede schouders, dus het is al moeilijker om daar een goed zadel voor te vinden.