Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

.
44Myrthe44 schreef:Ik ben zelf een hulsebos gewend en kan dus echt totaal niet lekker rijden op een rossner.
Maar als je zelf geen A-merk gewend bent is het volgens mij een prima zadel hoor ik van alle kanten.
Maar wees je ervan bewust dat je nog 30x lekkerder kan zitten dan je in een rossner zit.
44Myrthe44 schreef:Ik ben zelf een hulsebos gewend en kan dus echt totaal niet lekker rijden op een rossner.
Maar als je zelf geen A-merk gewend bent is het volgens mij een prima zadel hoor ik van alle kanten.
Maar wees je ervan bewust dat je nog 30x lekkerder kan zitten dan je in een rossner zit.
Beter als in mijn Stubben.michellee73 schreef:44Myrthe44 schreef:Ik ben zelf een hulsebos gewend en kan dus echt totaal niet lekker rijden op een rossner.
Dit lijkt me persoonlijk raar, alsof duurder altijd veel beter is? Ik heb jaren een Stubben springzadel gehad, wat vind ik toch echt wel een A merk is, maar ik ben ''maar'' op het B-merk Rossner overgestapt, zit er lekker in hoorBeter als in mijn Stubben.
Ik heb trouwens een Rossner Atlanta, ben erg tevreden. Heb het zadel alweer een aantal jaar.
Stubben is in mijn ogen veel harder heb zelf namelijk ook wel eens op een stubben springzadel gezeten nadat ik van een A merk dresuur zadel afkwam die super zacht is merkte toch wel verschil maar na enig tijd wende stubben toch wel.
Het zat in mijn herinnering wel ietwat breed, maar niet ongemakkelijk. Het zat in elk geval lekker zacht. De kniewrongen zijn flink, maar zacht. Ik heb slijtage aan de binnenkant van mijn knieschijf, en krijg snel last van mijn knieen, maar daar heb ik met de rossner eigenlijk nooit zo'n last van gehad.
ladyrosa schreef:Hoihoi, ik heb ook een rossner. De rossner Atlanta. Ik heb hem nu een half jaartje en ben er heel erg bij mij. Hij zit heel erg lekker en je hebt veel steun. Mijn rossner is ook nog goed aan te passen op mijn pony. Dus ik ben er heeeel blij mee!
Nordsvensk schreef:ladyrosa schreef:Hoihoi, ik heb ook een rossner. De rossner Atlanta. Ik heb hem nu een half jaartje en ben er heel erg bij mij. Hij zit heel erg lekker en je hebt veel steun. Mijn rossner is ook nog goed aan te passen op mijn pony. Dus ik ben er heeeel blij mee!
Heb je misschien ook een foto van hoe hij er nu uitziet?

jadeken schreef:Hebben jullie een foto ?
Ik zit heeeeel erg te twijfelen
ik wil heel graag deze http://www.divoza.com/collectie/overig/ ... zadel.html
Is hij het waard voor dat geld?
En ik zie dat je singel+beugels+riemen erbij krijgt
Zijn deze dan ook goed?
Ik zou hem bij divoza kopen of raden jullie dat af....
Marie72 schreef:jadeken schreef:Hebben jullie een foto ?
Ik zit heeeeel erg te twijfelen
ik wil heel graag deze http://www.divoza.com/collectie/overig/ ... zadel.html
Is hij het waard voor dat geld?
En ik zie dat je singel+beugels+riemen erbij krijgt
Zijn deze dan ook goed?
Ik zou hem bij divoza kopen of raden jullie dat af....
Ik ben erg blij met mijn rossner montreal, nu drie jaar oud. Nieuw gekocht bij divoza. Toebehoren zijn prima en mag je zelf kiezen tot bepaald bedrag. Zo heb ik met nylon doorgestikte beugelriemen die niet rekken, ik geloof van passier. Belangrijkste bij het wel of niet kopen van een zadel lijkt me of hij goed op je paard ligt. Kwaliteit van rossner is prima.