Ervaringen/kwaliteit Rossner zadels?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jessicauvita

Re: Ervaringen/kwaliteit Rossner zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:00

Sinds gisteren heb ik ook een Rossner. De Amerika Plus Dressuur. Ik lees dus ook even mee over de ervaringen ervan :)

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:38

Hebben er ook mensen de Rossner Altana?

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:51

Ik heb ook een Rossner montreal waar ik prima tevreden mee ben. Qua prijs kwaliteit-verhouding vind ik rossner een fijn merk. De zadels zijn prima, en de prijs is schappelijk.

Hiervoor had ik een KN symphonie, en mijn bijrijdpaardje heeft een Hulsebos. Je merkt dan echt wel verschil in kwaliteit en zit, vooral die Hulsebos is echt een heerlijk zadel vind ik, maar de prijsklasse is dan ook niet te vergelijken, dus dat is niet helemaal eerlijk.

Helaas heb ik niet veel op mijn Rossner kunnen rijden, omdat mijn paard een paar maandjes nadat ik het zadel kocht werd afgekeurd. Het is nog steeds niet zeker of ik er weer een beetje buitenritjes op zal kunnen rijden. Als het van het voorjaar niet goed genoeg gaat met haar geblesseerde been gaat ze definitief met pensioen en gaat het zadel in de verkoop.

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 22:55

Ik heb een rossner Amerika dressuur en rij endurance met het zadel, dus word intensief gebruikt! Hij ligt fijn op mn paardje, en ziet er goed uit ( heb hem nu 2,5 jaar) ik onderhoud hem wel veel vanwege onze tak van de sport, en ben er zeer tevreden over!

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 23:02

Ik ben zelf een hulsebos gewend en kan dus echt totaal niet lekker rijden op een rossner.
Maar als je zelf geen A-merk gewend bent is het volgens mij een prima zadel hoor ik van alle kanten.
Maar wees je ervan bewust dat je nog 30x lekkerder kan zitten dan je in een rossner zit ;).

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 23:45

ben ik het niet mee eens myrthe, zelf namelijk op een HB gereden en vind t helemaal niks om eerlijk te zijn :=

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 23:51

Denk inderdaad dat dat totaal persoonsgebonden is...

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 15:50

44Myrthe44 schreef:
Ik ben zelf een hulsebos gewend en kan dus echt totaal niet lekker rijden op een rossner.
Maar als je zelf geen A-merk gewend bent is het volgens mij een prima zadel hoor ik van alle kanten.
Maar wees je ervan bewust dat je nog 30x lekkerder kan zitten dan je in een rossner zit ;).

Vind dit behoorlijk onzin!!! Voor genoeg A merken betaal je alleen voor de naam! En als een A merk niet op mn paard past, zal ik daar dan ook niet voor kiezen!!!! Alsof duurder altijd beter is......... :?

sandra1312

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 19:22

Ik heb ook een Rossner zadel, heb ik overgekocht van de oude eigenaren van mn pony. Ik vind dat ie fijn zit, weet allee niet welk type het is, alleen dat het een veelzeidigheids zadel is. Het is volgens mij ook een ouder type, mn bijrijdpaardje heeft ook een Rossner alleen daar staat de R op het zweetblad(?) en bij mij staat het woordje Rossner onder het zweetblad(?)

Maar in ieder geval mijn zadel is nog in een goeie staat, en rijdt fijn :)

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:26

44Myrthe44 schreef:

Dit lijkt me persoonlijk raar, alsof duurder altijd veel beter is? Ik heb jaren een Stubben springzadel gehad, wat vind ik toch echt wel een A merk is, maar ik ben ''maar'' op het B-merk Rossner overgestapt, zit er lekker in hoor :j Beter als in mijn Stubben.
Ik heb trouwens een Rossner Atlanta, ben erg tevreden. Heb het zadel alweer een aantal jaar.

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 07:15

michellee73 schreef:
44Myrthe44 schreef:

Dit lijkt me persoonlijk raar, alsof duurder altijd veel beter is? Ik heb jaren een Stubben springzadel gehad, wat vind ik toch echt wel een A merk is, maar ik ben ''maar'' op het B-merk Rossner overgestapt, zit er lekker in hoor :j Beter als in mijn Stubben.
Ik heb trouwens een Rossner Atlanta, ben erg tevreden. Heb het zadel alweer een aantal jaar.

Ik kan op een stubben niet zitten alles gaat zeer do en.
Rossner heb ik daar geen last van

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 08:21

xalm schreef:
Denk inderdaad dat dat totaal persoonsgebonden is...

helemaal mee eens. De ene kont is de andere kont niet :P
Wat de een een top zadel vind, vind de ander een {PIEP} zadel.

Gelukkig maar, anders had je maar 1 merk gehad om uit te kiezen en reed je allemaal met hetzelfde zadel.

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 08:29

Een vriendin van mij heeft een nieuw paardje gekocht.
4 jaar oud en die gaat juist voor een Rossner omdat je bij divoza met dat merk zadel een groeiplan heb.
Wat ik begreep is dat als je paardje uit je zadel gegreoid is je voor klein bedrag weer een nieuw rossner zadel kan
aan laten meten omdat er bij die jonge paarden nog veel veranderd kwa bouw en bespiering.
Top toch :)

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 08:36

Ik heb sinds december een 2hands rossner dressuur zadel, heb veel zadels gepast op mijn paard. Maar dit was 1 van de weinige zadels die goed lag. Het zadel was al ongeveer 2 jaar oud, ziet er nog goed uit en ik doe eigenlijk nooit poetsen ofzo. Ben er erg te vreden over, als ik is een ander zadel nodig heb word het weer een rossner.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 15:38

Denk ook dat rossner niet te vergelijken is met stubben := Stubben is in mijn ogen veel harder heb zelf namelijk ook wel eens op een stubben springzadel gezeten nadat ik van een A merk dresuur zadel afkwam die super zacht is merkte toch wel verschil maar na enig tijd wende stubben toch wel.

Ik vroeg me af of jullie weten hoe het zadel valt qua zitting? Ik heb nu een wintec isabell werth en die vind ik toch behoorlijk klein vallen. Tevens als de boommaat. Heb in mijn wintec een zwarte boom en heb een medium rossner gepast en die leek toch wel groter..

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 15:44

Super zadels Rossner, heb er zelf ook 1, is al 3 jaar oud maar ziet er nog super uit. Voor de service wil ik je wel afraden om dit zadel bij Divoza te kopen. Je kan daar o.a van mij maar ook meerdere topics over vinden. De zadelservice van Divoza is in mijn ogen gewoon slecht...

Ondanks dat laatste ben ik dus echt superblij met mijn Rossner zadel. Krijg ook regelmatig opmerkingen over hoe mooi die is, meeste mensen verwachten ook dat het een heel duur zadel is...

ladyrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 21:10

Hoihoi, ik heb ook een rossner. De rossner Atlanta. Ik heb hem nu een half jaartje en ben er heel erg bij mij. Hij zit heel erg lekker en je hebt veel steun. Mijn rossner is ook nog goed aan te passen op mijn pony. Dus ik ben er heeeel blij mee!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 20:30

Ik heb voor mijn pony ook een Rossner Amerika gehad. Die had ik gekocht omdat ik op stage met een Rossner Amerika reed, en ik dat zó fantastisch vond zitten dat ik er zelf ook een wilde hebben. Lag als een huis op mijn pony en heb tot op de dag van vandaag spijt dat ik hem destijds verkocht heb :=

Het zadel zat lekker stevig maar niet extreem gedwongen. Het lag op veel paarden prima, en ik gebruikte het dan ook zowel op mijn eigen pony als op mijn jonge bijrijdpaard destijds. Het bijrijdpaard kon flink bokken en ik kon alles uitzitten, terwijl me dat met haar eigen wintec een stuk minder makkelijk af ging :P Het zat in mijn herinnering wel ietwat breed, maar niet ongemakkelijk. Het zat in elk geval lekker zacht. De kniewrongen zijn flink, maar zacht. Ik heb slijtage aan de binnenkant van mijn knieschijf, en krijg snel last van mijn knieen, maar daar heb ik met de rossner eigenlijk nooit zo'n last van gehad.

De leerkwaliteit vind ik (iig van de zwarte zadels) prima in verhouding met de prijs. Vroeger waren ze wat goedkoper dan nu, maar volgens mij is de kwaliteit hetzelfde gebleven. Mijn zadel bleef prima zwart. Ik poetste het wel regelmatig omdat ik destijds bijna ieder weekend op wedstrijd ging. Onderhoud is bij rossners wel van belang. Wanneer je het niet regelmatig schoonmaakt en invet wordt het leer vaal. Ik deed het bijna weekelijks even schoonmaken met zadelzeep, en daarna lederdressing van rapide. Zadel bleef als nieuw :)

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 20:34

ladyrosa schreef:
Hoihoi, ik heb ook een rossner. De rossner Atlanta. Ik heb hem nu een half jaartje en ben er heel erg bij mij. Hij zit heel erg lekker en je hebt veel steun. Mijn rossner is ook nog goed aan te passen op mijn pony. Dus ik ben er heeeel blij mee!

Heb je misschien ook een foto van hoe hij er nu uitziet? :o

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 07:20

Ik hoorde laatst van een zadelmaker dat de bomen in onder andere Epplejeck en Divoza zadels toch een stuk "zwakker" zijn dan anderen. Dat deze vaak verbuigen, heb dit ook met eigen ogen gezien bij een zadel van de Epplejeck. Hebben de Rossner eigenaren hier het idee dat hun Rossner kwa boom nog hetzelfde ligt als bij aankoop?

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:03

Hier wel! Hij is begin februari gecheckt en hij lag prima! Wel even een opvulbeurt nodig maar verder niks aan de hand. Heb de rossner amerika in dresuur en veelzijdigheid, drs nu 2,5 jaar en vzh 2 denk ik, ben er erg tevreden mee. De vzh heeft wel wat slijtplekken van de beugelriemen maar na een poetsbeurt valt dat ook wel weer te overzien :j

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 11:27

Hebben jullie een foto ?
Ik zit heeeeel erg te twijfelen
ik wil heel graag deze http://www.divoza.com/collectie/overig/ ... zadel.html
Is hij het waard voor dat geld?
En ik zie dat je singel+beugels+riemen erbij krijgt
Zijn deze dan ook goed?
Ik zou hem bij divoza kopen of raden jullie dat af....

ladyrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 16:16

Nordsvensk schreef:
ladyrosa schreef:

Heb je misschien ook een foto van hoe hij er nu uitziet? :o

Afbeelding
Dit is mijn zadel nu. Ben alleen nog op zoek naar kwikout veiligheidsbeugels.

Marie72

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:04

jadeken schreef:
Hebben jullie een foto ?
Zijn deze dan ook goed?

Ik ben erg blij met mijn rossner montreal, nu drie jaar oud. Nieuw gekocht bij divoza. Toebehoren zijn prima en mag je zelf kiezen tot bepaald bedrag. Zo heb ik met nylon doorgestikte beugelriemen die niet rekken, ik geloof van passier. Belangrijkste bij het wel of niet kopen van een zadel lijkt me of hij goed op je paard ligt. Kwaliteit van rossner is prima.

xalm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 17:05

Marie72 schreef:
jadeken schreef:
Hebben jullie een foto ?
Zijn deze dan ook goed?

Ik ben erg blij met mijn rossner montreal, nu drie jaar oud. Nieuw gekocht bij divoza. Toebehoren zijn prima en mag je zelf kiezen tot bepaald bedrag. Zo heb ik met nylon doorgestikte beugelriemen die niet rekken, ik geloof van passier. Belangrijkste bij het wel of niet kopen van een zadel lijkt me of hij goed op je paard ligt. Kwaliteit van rossner is prima.

Dus jij hebt niet dat je boom zwakker is en doorbuigt?