Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
nombrado schreef:klopt unamie, maar kijk eens naar deze 2 verschillende skeleten?
kortere paarden zijn ronder geribt (en daardoor vaak evenwichtiger gebouwd)
plaatje 1 en plaatje 2?
Kinke schreef:nombrado schreef:klopt unamie, maar kijk eens naar deze 2 verschillende skeleten?
kortere paarden zijn ronder geribt (en daardoor vaak evenwichtiger gebouwd)
plaatje 1 en plaatje 2?
Interessant. Maar dat verschil in skelet maakt toch niet uit voor het te lang of niet te lang zijn van een zadel? Het gaat toch om het punt waar de rib aan de wervelkolom zit?
Rennes schreef:Nou ik heb ook geprobeerd te voelen hoor, maar ik kan echt niet voelen waar de laatste rib zit. Ook anderen op stal lukte het niet, en hij is niet eens dik. Maar goed, ben sinds vandaag de gelukkige eigenaar van een heel leuk 14 inch zadel, die ga ik heel snel passen:-)
nombrado schreef:Rennes schreef:Nou ik heb ook geprobeerd te voelen hoor, maar ik kan echt niet voelen waar de laatste rib zit. Ook anderen op stal lukte het niet, en hij is niet eens dik. Maar goed, ben sinds vandaag de gelukkige eigenaar van een heel leuk 14 inch zadel, die ga ik heel snel passen:-)
nee precies, dat kan je ook niet voelen.![]()
Fijn dat je een zadel hebt. Ik ben benieuwd.
unamie schreef:Lange zadels geven rugproblemen en veel ongemakken bij een paard!
Als therapeut kom ik dit (te) vaak tegen
Alle ribben zijn prima te voelen en dus ook te tekenen![]()
[ Afbeelding ]

unamie schreef:Jij niet maar anderen wel dus er hoort wel een goed passend zadel op Nombrado...
)
)unamie schreef:Lange zadels geven rugproblemen en veel ongemakken bij een paard!
Als therapeut kom ik dit (te) vaak tegen
Alle ribben zijn prima te voelen en dus ook te tekenen![]()
[ Afbeelding ]