Deken voor paard met fors front, Bucas Smartex medium? Of?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ollytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 14:47

Hier toevallig 1 fjord met front en 1 met hoge hals houding, kan je de deken van Hkm 1680d dan zeer aanraden! In beide gevallen.

deze fjord heeft een redelijke boeg en een hoge hals houding, je ziet de onderdeken (rambo liner) er zelfs nog onder vandaan komen. De fjord erachter draagt een shires deken met halve hals, die heeft een megaboeg en past ook met gemak in de HKM.

Afbeelding

Fjord met brede boeg, heeft de deken op bijna de kleinste stand.Maat 6'0" 183cm dit is een shires.(deze fjord heeft niet een extreem hoge halshouding)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Ollytje op 25-01-13 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 14:53

NatasjavE schreef:
Ik lees even mee. Ik heb een Gelderse en ook op het punt van het front een probleen.

TS als je ruimte voor het front bedoeld. Doel je dan op de ruimte voor de borst of op ruimte voor de hoge hals houding?

Het is voornamelijk dat de borstkast breed is in verhouding tot zijn ruglengte.

NatasjavE

Re: Deken voor paard met fors front, Bucas Smartex medium? Of?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 15:07

Aha okey. Die van mij heeft wel een bredere borst dan gemiddeld maar ook veel front. Een hoge hals die hoog aangezet is.
Daardoor krijg ik bij veel dekens een gekke plooi in de rug zodra ze haar hoofd in de lucht steekt. De deken kan dan van voren open gaan staan.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:06

Angela schreef:
Het is voornamelijk dat de borstkast breed is in verhouding tot zijn ruglengte.

dat heeft mijn merrie ook, breed van voren en behoorlijk wat hals...

Liefbeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 17:14

Mijn fries heeft hetzelfde probleem. Hij past bijna geen enkele deken. We hebben nu een deken van Imperial riding gevonden type Tornado en die past wel.
Mijn paard heeft dekenmaat 185 en past hij van dit merk gewoon. We hebben in het verleden ook wel eens geprobeerd om een deken gewoon 1 of 2 maten te groot te kopen, maar dat is uiteindelijk geen fijne oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 00:34

Mijn ervaring is dat je bij paarden met een brede schouder en hals het beste de rambo kan kopen met v-sluiting. Het is nogal een investering, maar deze sluit super aan! Ik werk met de liners, en heb een hele prima dekenset nu, die bijna niet kapot te krijgen is! Mijn paard paste absoluut geen bucas en bijvoorbeeld geen br.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:30

Ik lees ook even mee, ik heb een Gelderse merrie met een brede borst en front.
Ze heeft een IR Tornado gehad die goed zat en vandaag heb ik de Typhoon gepast omdat ik op zoek ben naar een regendeken. Maar jeetje, die zat beroerd!!!
Ze heeft maat 205, qua lengte zat de Typhoon goed. Maar de sluiting zit veel te hoog en de halsopening is veel te klein. Als ze nu hooi gaat eten, dan keelt ze zichzelf.
Als ik de voorkant wijder maak, dan glijdt ie naar achter en gaat de voorkant weer raar zitten.

Merrie heeft nu een staldeken van Global om, die zit aan de voorkant redelijk, maar ze heeft een blote buik. Ze is best rond en dit is zoooo armoedig.

Mijn bruine merkloze winterdeken trekt weer op haar schouder...ik wil gewoon een deken diarium genoeg is aan de voorkant, netjes dicht kan, niet op de schouder trekt en haar buik bedekt. Qua ruglengte passen alle 205-jes goed, gelukkig.

Ik zal alle tips in het topic nog even lezen...maar als iemand nog meer tips heeft...graag!!!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 19:40

Ik heb een vliegendeken van dominick, mooie pasvorm doordat de hals breed is, maar de lengte is juist prima voor m'n korte PRE :)

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 21:12

Ik heb op die van mij een Weatherbeeta Landa Freestyle. Bucas gehad, maar daar kreeg ze uiteindelijk een drukplek van op de manenkam.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 11:59

Die van mij heeft ook een brede borst en front. Ik had eerst een bucas deken en die was erg smal rondom zijn borst. Net aan zeg maar.
Nu heb ik een Rambo en die zit een heel stuk beter, betere pasvorm dan de bucas in ieder geval.

Eeffii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:04

Ondanks de prijs zeg ik toch zeker rambo optimo. Heb je een pb gestuurd :)