Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Air schreef:Hoe kom je er op dat je alleen met bit je paard zou kunnen omtrekken TS? Bitloos betekend toch niet hoofdstelloos?
En draai het eens om: waarom gebruik je een bit als er geen meerwaarde aan zit?
Is dat ook logisch eigenlijk? Netzoals met sporen rijden als je ze toch niet nodig hebt..
Een paard wat gewoon geen reactie geeft als je stuurt met bitloos moet gewoon een betere opvoeding hebben.
Als trekpaarden ook bitloos gereden kunnen worden... dat zegt genoeg. Met kracht win je het uberhaupt niet van een paard. Ook zinloos dus om dat te gebruiken.
JosjeDZ schreef:Ik hoor niemand over het feit dat een paard ook heel gevoelig is op de neus. Lijkt me (afhankelijk van de ruiter en het soort bitloze optoming dat je gebruikt) ook niet altijd prettig voor het paard. Dit is geen pleidooi voor een bit, maar volgens is bitloos niet persé vriendelijker en fijner voor het paard.

veronique100 schreef:Air schreef:Hoe kom je er op dat je alleen met bit je paard zou kunnen omtrekken TS? Bitloos betekend toch niet hoofdstelloos?
En draai het eens om: waarom gebruik je een bit als er geen meerwaarde aan zit?
Is dat ook logisch eigenlijk? Netzoals met sporen rijden als je ze toch niet nodig hebt..
Een paard wat gewoon geen reactie geeft als je stuurt met bitloos moet gewoon een betere opvoeding hebben.
Als trekpaarden ook bitloos gereden kunnen worden... dat zegt genoeg. Met kracht win je het uberhaupt niet van een paard. Ook zinloos dus om dat te gebruiken.
ik zeg niet dat je een paard alleen met bit om kan trekken, maar ik hoorde dat het bitloos moeilijker is
ik ga de vraagstelling niet om draaien, omdat ik met bit rij, en als er geen goede rede is om bitloos gaan te rijden ga ik dit ook niet doen
ik zei ook niet dat trekpaarden niet bitloos gereden kunnen worden (wat ik persoonlijk wel minder vaak zie) maar dat het daar misschien in verhouding tot bv een kwpn meer verschil maakt