Een paard op mijn oude stalling had 3 kwart van haar pees gescheurd door peesbeschermers. De warmte kwam niet weg. Dus ook peesjes zijn niet altijd even goed.
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Liekk schreef:ik heb toevallig een paar weken bandage les op school gehad.
Bandages geven inderdaad weinig tot geen steun, maar dienen meer voor bescherming tijdens het springen inderdaad of bijvoorbeeld met een buitenrit. (let op dat de bandages er niet te lang omheen zitten tijdens een buitenrit, gebruik dan liever goede stevige peeskappen)
Ik ben zelf niet zo'n voorstander van werkbandages omdat deze snel te strak worden aangebracht, dit kan zonder onderlappen zijn en met onderlappen, wel moet je dat goed opletten van welke stof je bandage is.
Bandages kunnen ook bescherming bieden op stal, wanneer het paard bijvoorbeeld een wondje heeft.
Bij deze bandage moet je goed opletten dat de bandage met een onderlap wordt gebruikt, en heel losjes om het been heen zit om afknelling te voor komen.
Tegenwoordig gebruiken veel mensen bandages voor de sier, omdat het er zo leuk uit ziet maar zijn vaak niet bewust van de risico's die bandages met zich mee brengen.