Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

unihorses schreef:ijssnuiver schreef:Voor het inrijden van mijn jonge paard heb ik een barebackpad gebruikt en t/m draf mee gewerkt. Door alle overige training op de grond heeft hij al enige spiermassa en zijn we nu bezig met het zoeken van een geschikt zadel.
das gedurft.... wij hebben nogal vliegles gehad....
Batlow schreef:Beste bokkers,
... Meteen een nieuwe aanmeten heeft geen zin, omdat natuurlijk zijn rug nog erg zal veranderen in loop van de tijd dat hij onder het zadel is (meer bespiering op rug, nog steeds aan het groeien etc..)
...Moet ik dan een zadelmaker met goedkope zadels laten komen, als dat uberhaupt wel kan? Ik ben wel de Wintec 250 tegenkomen, een goed zadel om een paard mee in te rijden staat erbij, maar hoe lang kan ik dit zadel dan gebruiken? Is 2 jaar te lang?
ijssnuiver schreef:unihorses schreef:das gedurft.... wij hebben nogal vliegles gehad....
Op moment dat je vliegles krijgt, heb je in mijn ogen geen goede opbouw in je training gehad.

unihorses schreef:ijssnuiver schreef:
Op moment dat je vliegles krijgt, heb je in mijn ogen geen goede opbouw in je training gehad.
daar valt over te twijfelen .
hij is wel gewoon opgebouwd , alleen voor hem was 3,5 nog heel jong. bovendien was er zo'n aap die z'n rug scheef vond en hem wel ff recht kon zetten ( lees wel, een mensen kraker, geen paarden kraker !!! ) en we mochten wel meteen rijden nou, ik wou hem er niet heen maar mam toch gedaan.... een half jaar niks mee kunnen doen omdat z'n rug zo'n pijn deed. hierdoor dus vliegles . daarna 1 jaar goed gegaan, maar door spieren het zadel niet meer passend, en ik reed er niet meer op, m'n zus dus ik had dit niet gevoeld, ging erop en vliegles... nu bare back pad en hij is braaf, maar op jongere leeftijd had hij sowiso vliegles gegeven
ijssnuiver schreef:ijssnuiver schreef:
daar valt over te twijfelen .
hij is wel gewoon opgebouwd , alleen voor hem was 3,5 nog heel jong. bovendien was er zo'n aap die z'n rug scheef vond en hem wel ff recht kon zetten ( lees wel, een mensen kraker, geen paarden kraker !!! ) en we mochten wel meteen rijden nou, ik wou hem er niet heen maar mam toch gedaan.... een half jaar niks mee kunnen doen omdat z'n rug zo'n pijn deed. hierdoor dus vliegles . daarna 1 jaar goed gegaan, maar door spieren het zadel niet meer passend, en ik reed er niet meer op, m'n zus dus ik had dit niet gevoeld, ging erop en vliegles... nu bare back pad en hij is braaf, maar op jongere leeftijd had hij sowiso vliegles gegeven
Komt op bij over als vliegles door rugpijn.. Niet de meest handige zet om dan op te stappen, niet meer dan logisch dat daar een heftige reactie opvolgt.
wist niet eens dat hij gekraakt was dus dacht eerst koppigheid... tot ik hoorde wat er in het weekend met hem was gebeurd... 
.