Nee hoor, als het zadel goed ontvet is, dan dringt de verf echt goed in het leer!
esmespitfire
Geplaatst: 06-01-13 18:05
Ik doe mijn zadel meestal 1x per 2 maanden met lederolie en ledervet schoonmaken maar hoe vaak zou je dan moeten ontvetten voor dat je die er dan uit hebt?
Misschien domme vraag maar voel je verschil tussen je zadel voor en na ontvetten? En hoevaak zou je dat eventueel moeten ontvetten? Ik heb een zwart kn zadel met angepaste wrongen.
Aestrith
Geplaatst: 06-01-13 18:11
Wat fijn dat je hier een topic over aanmaakt!
Ik wil dit ook gaan doen, van bruin naar zwart, maar kon ook al zo weinig echte ervaringen over vinden, dus bedankt voor de duidelijke handleiding
Netjes geworden hoor! Ik heb zelf ook een oud zadel opgeknapt met verven, is ook heel netjes geworden. Ik had een ouder zwart zadel wat bruinig geworden was en wat kaal. Leek wel weer als nieuw.
ik wil het ook proberen met mijn zwarte zadel naar bruin. maar ik durf niet ik heb hier nog wel een ouder zadel liggen maar dat is heel glad leer en mijn nieuwe zadel stroef leer dus die uitwerking zal ook wel anders zijn.
wat een mooie kleur...oogt een beetje rood... wel een heel goed idee idd. heb een zwart zadel dat ik niet eens zo lang heb maar wordt ineens mega lelijk op sommige plekken
JumpingRider
Geplaatst: 14-01-13 17:30
Wat een verschil! Ik wist niet eens dat dit mogelijk was.
Zelf heb ik een 2e hands zadel gekocht waar ik het vermoeden van heb dat deze geverfd is. Wanneer het regent geeeft dit zadel af en heb je op wedstrijden je hele rijbroek zwart en het wil er niet meer uit. Hoe zit dat met deze verf?
Poess91
Geplaatst: 16-01-13 16:45
Wauw erg mooi gedaan!
chiara95
Geplaatst: 16-01-13 20:50
wist niet dat je zadels kon verven Wel heel leuk resultaat! Zadel ziet er een pak meer waard uit ook!
daniquexx
Geplaatst: 16-01-13 20:56
Waauw super mooi resultaat ! Maar gaat de verf niet in je broek zitten met het rijden?
Ik kan de vragen niet echt meer overzien, als ik je vraag oversla, stel hem dan nog een keer.
Als je je zadel goed in sponst, en dan later goed weer invet eroverheen, ik heb daarna nog waterafstotend vet eroverheen gedaan. maar het is misschien wel slim om eerst even met een andere rijbroek te gaan rijden,a ls je gelijk in het wit kan er wat vanaf komen, of eerst goed met een handdoek eroverheen wrijven.