Neue Schule bitten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 19:58

als het mag even een schopje over deze bitten
heb sinds een paar dagen via bit fit de starter versie .. en mijn paard loopt er fijn op kreeg fijne feedback over zijn mond en ruimte ...

de bitten zijn totaal anders van vorm als de sprenger hoor ! :D

Afbeelding
Afbeelding

Elco

Re: Neue Schule bitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 20:48

Ik heb ze ook gehad, maar vond het 10x niks..Hele boel geld voor niks eigenlijk..Ik rij nu met bitten van Busse die zijn van Kaugan..En zijn heerlijke bitten en zeer betaalbaar..Te verkrijgen bij EJ..

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 20:52

kennisje van mij en haar instructrice hadden ook dit merk bit aangeschaft na bezoek van een bitfitter.
Drama! Beide paarden mond helemaal kapot en staan inmiddels al 2 weken stil om te herstellen hiervan.

Ik houd het dus maar gewoon bij mijn sprenger bitten :)

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 22:15

Ik heb voor die van mij de Verbindend en heel blij mee! Had een Dynamic van Sprenger en was daar prima tevreden over maar op dit bitje nog een keer zo fijn :j

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 22:22

Elco schreef:
Ik heb ze ook gehad, maar vond het 10x niks..Hele boel geld voor niks eigenlijk..Ik rij nu met bitten van Busse die zijn van Kaugan..En zijn heerlijke bitten en zeer betaalbaar..Te verkrijgen bij EJ..

Hier ook alleen maar Busse, hele fijne bitten +:)+ zowel onderlegtrrens als gewone trens!

Ik heb nog een neue schule te koop staan op Bokt Markt (Baucher), mijn paard vondt het maar niks :+

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 23:27

tamaramt schreef:
kennisje van mij en haar instructrice hadden ook dit merk bit aangeschaft na bezoek van een bitfitter.
Drama! Beide paarden mond helemaal kapot en staan inmiddels al 2 weken stil om te herstellen hiervan.

Ik houd het dus maar gewoon bij mijn sprenger bitten :)

uuhhh.... sorry maar hoe wordt er dan gereden? tuurlijk zijn er paarden die snel een plekje krijgen,maar kapot? ik denk dat je dan eerder bij allergie van koper en andere metalen moet gaan denken dan de neue schule bitten de schuld gaan geven.

Ik ben er nog steeds erg blij mee, en heb ook al 3 mensen ook erg happy mee gemaakt door mijn bit uit te lenen.

Ik ga niet pleiten dat je ze moet kopen, maar sommige paarden lopen er iig super op!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 08:59

daar word heel netjes mee gereden en op redelijk niveau( 1 M2 en andere zzl/zzz). Paarden hebben nooit wat gemankeerd bij hun mond en zijn ook niet allergisch voor koper: werden hiervoor gereden met sprenger bitten.
De pasvorm van de neue schule bitten heeft dit veroorzaakt bij deze betreffende paarden.

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 22:16

mijn paard loopt er tot nu toe echt super op ... wel vervelend dat er ook mindere tot slechte ervaringen over zijn ..

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 12:51

Ik heb ook op advies van de tandarts een Neue schule verbindend geprobeerd. Paard knabbelde lekker op het bitje, mooi lippenstiftmondje en voor t eerst los in t lijf. Hij ging enorm kopschudden bij tijd en wijle, dat heeft hij met dit bit nog niet gedaan!

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 08:46

Ik ga dit topic ook even een schopje geven.

Ik zit met een dilemma. Heb sinds paar weken ook een NS bit, de starter. Maar ik zit dus ook met de pasvorm. Normaal heeft mijn paard qua trenzen 13cm ongeveer. Met deze 13,3 maar hij zit vrij nauw in de mondhoeken, een maat groter 'trek' je er heel snel uit zeg maar aan de zijkanten. Alleen hij krijgt nu dus steeds velletjes naast z'n mondhoeken en dat lijkt me niet de bedoeling. Hoe zitten deze bitten bij gebruikers? Hoog of juist laag? Ook nauw in de mondhoeken? Vind het zo jammer want hij loopt er verder heel fijn op..

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 08:52

Ik heb bij de bitfitter verschillende NS bitten geprobeerd voor mijn paard. Gek genoeg ben ik toch bij mijn 5 euro Marktplaats bitje (dubbelgebroken goudkleurig bitje) gebleven. Mijn paard ging meer hangen of enorm knarsen bij deze nieuwe NS bitjes en samen met de bitfitter zijn we tot de conclusie gekomen dat het huidige bit toch wel het beste was.

Een bitfit consult kost 50 euro en kun je met verschillende bitten rijden. Ik zou het zeker aanraden en indien je in het oosten woont, kan ik Saskia ook aanraden!

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 08:54

Ik heb dit bit via een bitfitter gekocht, van alle bitten liep hij hier veruit het fijnste op.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:01

Elise_K schreef:
Ik heb bij de bitfitter verschillende NS bitten geprobeerd voor mijn paard. Gek genoeg ben ik toch bij mijn 5 euro Marktplaats bitje (dubbelgebroken goudkleurig bitje) gebleven. Mijn paard ging meer hangen of enorm knarsen bij deze nieuwe NS bitjes en samen met de bitfitter zijn we tot de conclusie gekomen dat het huidige bit toch wel het beste was.

Een bitfit consult kost 50 euro en kun je met verschillende bitten rijden. Ik zou het zeker aanraden en indien je in het oosten woont, kan ik Saskia ook aanraden!

Ik vind dat bitfitten toch echt wat overschat. Wat kan je er nou écht van zeggen als je er maar een paar minuten mee rijdt? Het consult kostte mij 80 euro, NS bit 90 euro maar uiteindelijk gewoon terug gegaan naar mijn Sprenger Dynamic.Zonde van het geld geweest dus.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:03

Kun je 'm niet een maatje groter kopen en er dan bitringen omheen doen? Dan trek je hem niet snel erdoorheen en dan ben je ook van die velletjes af. Niet de mooiste oplossing maar wel effectief.

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:10

Misschien ook een idee: vaseline smeren in/op de mondhoeken voordat je het bit in doet? Dat helpt hier altijd goed als er opeens velletjes zitten. Maar anders is het jammer, als een bit te klein is het te klein helaas.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:38

YellowGray schreef:
Kun je 'm niet een maatje groter kopen en er dan bitringen omheen doen? Dan trek je hem niet snel erdoorheen en dan ben je ook van die velletjes af. Niet de mooiste oplossing maar wel effectief.

Denk inderdaad dat ik dit ga proberen. Heb de bitfitter net een berichtje gestuurd of ik eentje groter zou mogen proberen.

Las trouwens dat zulke voorgevormde bitten hoger moeten hangen tov rechte bitten? Is dat zo? Wat is jullie ervaring daarmee?

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 09:53

DatBenIkNou schreef:
Elise_K schreef:

Ik vind dat bitfitten toch echt wat overschat. Wat kan je er nou écht van zeggen als je er maar een paar minuten mee rijdt? Het consult kostte mij 80 euro, NS bit 90 euro maar uiteindelijk gewoon terug gegaan naar mijn Sprenger Dynamic.Zonde van het geld geweest dus.

Hier precies hetzelfde verhaal! En een duur bit in de kast.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 11:31

Maar je merkt met bitfitten wel heel snel of iets ook NIET werkt. Ik heb idd een Myler gehad die een tijdje werkte, maar nu toch weer terug naar mijn 5 euro bitje.