heb sinds een paar dagen via bit fit de starter versie .. en mijn paard loopt er fijn op kreeg fijne feedback over zijn mond en ruimte ...
de bitten zijn totaal anders van vorm als de sprenger hoor !

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elco schreef:Ik heb ze ook gehad, maar vond het 10x niks..Hele boel geld voor niks eigenlijk..Ik rij nu met bitten van Busse die zijn van Kaugan..En zijn heerlijke bitten en zeer betaalbaar..Te verkrijgen bij EJ..
tamaramt schreef:kennisje van mij en haar instructrice hadden ook dit merk bit aangeschaft na bezoek van een bitfitter.
Drama! Beide paarden mond helemaal kapot en staan inmiddels al 2 weken stil om te herstellen hiervan.
Ik houd het dus maar gewoon bij mijn sprenger bitten
Elise_K schreef:Ik heb bij de bitfitter verschillende NS bitten geprobeerd voor mijn paard. Gek genoeg ben ik toch bij mijn 5 euro Marktplaats bitje (dubbelgebroken goudkleurig bitje) gebleven. Mijn paard ging meer hangen of enorm knarsen bij deze nieuwe NS bitjes en samen met de bitfitter zijn we tot de conclusie gekomen dat het huidige bit toch wel het beste was.
Een bitfit consult kost 50 euro en kun je met verschillende bitten rijden. Ik zou het zeker aanraden en indien je in het oosten woont, kan ik Saskia ook aanraden!
YellowGray schreef:Kun je 'm niet een maatje groter kopen en er dan bitringen omheen doen? Dan trek je hem niet snel erdoorheen en dan ben je ook van die velletjes af. Niet de mooiste oplossing maar wel effectief.
DatBenIkNou schreef:Elise_K schreef:Ik heb bij de bitfitter verschillende NS bitten geprobeerd voor mijn paard. Gek genoeg ben ik toch bij mijn 5 euro Marktplaats bitje (dubbelgebroken goudkleurig bitje) gebleven. Mijn paard ging meer hangen of enorm knarsen bij deze nieuwe NS bitjes en samen met de bitfitter zijn we tot de conclusie gekomen dat het huidige bit toch wel het beste was.
Een bitfit consult kost 50 euro en kun je met verschillende bitten rijden. Ik zou het zeker aanraden en indien je in het oosten woont, kan ik Saskia ook aanraden!
Ik vind dat bitfitten toch echt wat overschat. Wat kan je er nou écht van zeggen als je er maar een paar minuten mee rijdt? Het consult kostte mij 80 euro, NS bit 90 euro maar uiteindelijk gewoon terug gegaan naar mijn Sprenger Dynamic.Zonde van het geld geweest dus.