Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Woogy schreef:vind het zelf inderdaad geen gezicht als een paard met z;n mond open of z'n tong eruit loopt maar vind ook wel dat de jury hier doorheen moet prikken. Ken paarden die de hele dag met hun tong eruit staan en dus met rijden ook. Dat is ooit voortgekomen uit stress of teveel druk op de mond. om die dieren af te straffen door ze dicht te binden vind ik ook niet heel erg nodig. Maar anderzijds is er moeilijk een lijn trekken tussen de echte bekkentrekkers en de paarden die dit zelf doen terwijl ze met zijde teugeltjes gereden worden
Leerde op de manege ook dat de neusriem strak moest en de twee vingers werden altijd gemeten in de kaakgroeve...waar zelfs hoe strak de neusriem ook zit ALTIJD twee vingers tussen passen...Ergens gaat het fout en ik gok bij de opvoeding

xSlvna schreef:Ik reed laatst ook met bont, snap nu echt niet waarom, ben er altijd fel op tegen omdat het knelt.
Rij zelf met aansnoerneusriem, soms met mexicaanse, omdat het mooi is en in de mode is, maar er is niets mis mee als je het niet te strak doet
Citaat:dus waarom zouden hoofdstellen niet volgens de mode mogen? Dan moet het ineens allemaal nut hebben.