Remember schreef:[naam] schreef:Ik heb hem sinds vandaag in huis op aanraden van zadelmaker.
Mijn paard komt net uit een jaar revalidatie en heeft totaal geen bespiering op de rug.
Ben zeer benieuwd!
Ik neem aan dat je zadel wel goed ligt maar toch op aanraden van zadelmaker de pad gaat gebruiken? Het lijkt mij inderdaad een mooie toevoeging op een goed liggend zadel, als er maar rekening mee gehouden wordt dat de pad ook ruimte in beslag neemt (en het dus niet te krap wordt).
uiteraard bij een goed passend zadel.
Het paard heeft last van de 'bespiering' wanneer hij gereden wordt. Zijn rug is in de afgelopen 4 weken al veel sterker en beter geworden, maar nog niet voldoende om hem fijn te kunnen laten bewegen zonder last.
, als er maar rekening mee gehouden wordt dat de pad ook ruimte in beslag neemt (en het dus niet te krap wordt).
.
Aangezien ik 1 zadel heb voor 3 pony's/arabieren en zelf rugklachten heb ik er toch maar een aan geschaft. Mij werd de 2 laags geadviseerd. Mijn zadel is laatst nog nagekeken en opgevuld en passend gemaakt op alle 3. Uiteraard ligt hij dan niet op alle 3 perfect, maar met behulp van wat aanvullingen kon het voor alle 3 goed liggen. Eentje is nog maar een jonkie dus hiervoor is de pad helemaal ideaal. Ik ben er zeer tevreden over. Ik zie geen drukplekken meer en heb het idee dat ze er beter onder lopen. Mijn merrie op M niveau heeft altijd moeite gehad met middendraf en ineens heeft ze het knopje gevonden en scoorden we afgelopen weekend zelfs een 8! Geen idee of het door de pad komt, maar het is toch wel toevallig. Ook zie ik als ik bij haar het zadel opleg het zadel achter nog iets omhoog komt. Als ik klaar ben met rijden ligt het zadel perfect en sluit achter goed aan. Ik ben overtuigd en heb zeker geen spijt van de aankoop!