Sedelogic pad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 15:10

Remember schreef:
[naam] schreef:
Ik heb hem sinds vandaag in huis op aanraden van zadelmaker.
Mijn paard komt net uit een jaar revalidatie en heeft totaal geen bespiering op de rug.

Ben zeer benieuwd!

Ik neem aan dat je zadel wel goed ligt maar toch op aanraden van zadelmaker de pad gaat gebruiken? Het lijkt mij inderdaad een mooie toevoeging op een goed liggend zadel :j, als er maar rekening mee gehouden wordt dat de pad ook ruimte in beslag neemt (en het dus niet te krap wordt).

uiteraard bij een goed passend zadel.
Het paard heeft last van de 'bespiering' wanneer hij gereden wordt. Zijn rug is in de afgelopen 4 weken al veel sterker en beter geworden, maar nog niet voldoende om hem fijn te kunnen laten bewegen zonder last.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 16:38

Klinkt hetzelfde als een Flexquality pad. Ook drukverdelende en schokabsorberende werking.

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 16:39

nadita schreef:
Klinkt hetzelfde als een Flexquality pad. Ook drukverdelende en schokabsorberende werking.

ik dacht eerst dat het hetzelfde was :')

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Re: Sedelogic pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 16:58

Klinkt wel goed die Sedelogic pad. Iemand enig idee of die ook in westernuitvoering bestaat? Ben ik nog nergens tegen gekomen.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:31

Ik heb hem cadeau gekregen na een 2 jarige revalidatie van mijn paard (peesblessure) en ik ben er super tevreden mee.
Ik heb de 1 laags wat voor dressuur voldoende is. Een 2 laags wordt aangeraden voor te springen. Ik heb ook een goed passend zadel (vorig jaar helemaal aan laten meten) maar merkt echt een duidelijk verschil.
Deze pad is door verschillende topruiters getest (oa op stoeterij Duyselshof) die er allemaal heel enthousiast over zijn.

Ik ben nu aan het wachten tot ze dit product klaar hebben: http://forstyle-to.com/tendon-protector/. Die wil ik ook hebben :D .

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:16

Dankzij Lilly79 heb ik ook een sedelogic pad :) Aangezien ik 1 zadel heb voor 3 pony's/arabieren en zelf rugklachten heb ik er toch maar een aan geschaft. Mij werd de 2 laags geadviseerd. Mijn zadel is laatst nog nagekeken en opgevuld en passend gemaakt op alle 3. Uiteraard ligt hij dan niet op alle 3 perfect, maar met behulp van wat aanvullingen kon het voor alle 3 goed liggen. Eentje is nog maar een jonkie dus hiervoor is de pad helemaal ideaal. Ik ben er zeer tevreden over. Ik zie geen drukplekken meer en heb het idee dat ze er beter onder lopen. Mijn merrie op M niveau heeft altijd moeite gehad met middendraf en ineens heeft ze het knopje gevonden en scoorden we afgelopen weekend zelfs een 8! Geen idee of het door de pad komt, maar het is toch wel toevallig. Ook zie ik als ik bij haar het zadel opleg het zadel achter nog iets omhoog komt. Als ik klaar ben met rijden ligt het zadel perfect en sluit achter goed aan. Ik ben overtuigd en heb zeker geen spijt van de aankoop! _/-\o_

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 16:19

Klopt, werd ik ook door benaderd.
Maar had toen mijn zadelmaker gecontacteerd (Hans de Haas van Koole Ruitersport), en die is toen ook gelijk langs gekomen om te zien welke het beste op mn paard lag, aangezien we veel springen vergeleken met dressuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:32

Ik ging er genadeloos hard af afgelopen vrijdag, eerste ritje met de pad.
Mag hopen dat hij gewoon teveel energie had hihi

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:47

Bij mij komt binnenkort de zadelmaker voor controle en zit nu toch te twijfelen over de aanschaf. Is het beter om hem al te hebben als hij komt of niet in verband met de dikte er van. Dan kan hij bij het evt opvullen er rekening mee houden. Is de pad ongeveer even dik als een gelpad? Hoe hebben jullie het de eerste keer opgewarmd ? Met de fohn?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 22:29

Eh kheb m niet opgewarmd... moest dat dan? :p

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 22:46

Opwarmen? De pad zet zich automatisch naar de vorm van de rug door de hele constructie, opwarmen hoeft helemaal niet.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 22:52

Oh, ik heb me vergist, dat staat bij de sedelogic equalizer. Sorry :o?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 22:52

Je hebt ook een variant (de duurste optie) die je inderdaad eerst moet verwarmen :j

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 22:55

Kun je de pad ook als enige dekje onder je zadel leggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 23:09

Zal vast kunnen bertine, maar ik vind het materiaal er te ruw voor

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 10:46

Mij is gezegd tussen het zadel en het dekje.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 22:44

Weet iemand of het zadel echt een stuk nauwer wordt in de boom?

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 22:58

Nee, het wordt niet nauwer. Je kan de pad zien als een dun dekje, je duwt het niet ín het zadel maar laat het gewoon plat op de rug liggen.

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:03

Mijn dochter rijdt er ook al een poos mee...pony heeft een lastige rug en mijn dochter had door een val rugklachten.
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het een geweldige uitvinding vindt.
Pony is beter gaan lopen en mijn dochter heeft geen last meer van haar rug met dat ding.
Onvoorstelbaar dat zo'n dunne pad zoveel kan doen.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:05

MontyRulezz schreef:
Nee, het wordt niet nauwer. Je kan de pad zien als een dun dekje, je duwt het niet ín het zadel maar laat het gewoon plat op de rug liggen.

Dus je trekt het niet in de kamer zeg maar, want dat doe ik met mijn dekje wel nl, die heeft ook speciaal een omhoogstaande vorm. Dus als het dekje erboven zit trek je hem automatisch in de kamer toch?

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:07

Ja, dan wel, maar de pad is zo dun, die maakt de kamer niet nauwer. Ik merk daar in ieder geval niks van terwijl ik een op maat gemaakt zadel heb. Daarom ben ik normaal ook sceptisch tegenover die pads. Die bontjes doen dat wel namelijk. Met deze pad niet, ik vind ze superfijn.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 17:07

Ik heb de pad ook uitgeprobeerd van de week,voornamelijk voor mn eigen rugklachten en ik had veel minder pijn in m'n rug! verder moest ik wel even wennen omdat het toch allemaal weer net ff wat anders zit maar ik vondt dit resultaat al super.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 20:37

Vandaag even rondgestapt met sedelogic pad. Paard wilde niet ontspannen en was stout! Ik hoop dat het toeval was...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 00:30

bertine37 schreef:
Vandaag even rondgestapt met sedelogic pad. Paard wilde niet ontspannen en was stout! Ik hoop dat het toeval was...

Ik ging er glashard vanaf. Paard heeft nooit gebokt, met de pad erop ging hij totaal uit zijn stekker...

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 23:23

Ik ben wel benieuwd hoe het met de 'stoute' paarden gaat?!