Geeen passend zadel te vinden. help !!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 21:48

Ferdo schreef:
Nou, mijn pony was zo ook! Ik had daar ook heel erg veel zadels opgehad, en geen enkele paste. Ook de zadelmakers vonden het niet of zeiden gewoon dat mn oude zadel nog goed paste :?

Dus dan ben ik op aanraden naar Isabelle van Superhorse gegaan. Zij vertelde me dat mijn pony een korte rug had en daardoor vielen er al enkele zadels af. Nog nooit had iemand dat gezegd tegen mij van zadelmakers...
Ik heb er verschillende opgehad, veelzijdigheidszadels, dressuurzadels van verschillende merken, maar ze lagen niet goed.
Uiteindelijk hebben we een Thorowgood zadel gekocht. Deze lag nog niet goed, maar ze moest er nog wat aanpassingen aan doen en dan mochten we die later komen ophalen.
Isabelle was erg vriendelijk en ze wist er zeker wat van!

Ik ben erg tevreden van mn Thorowgood, zit goed, kwaliteit is goed, en ook op het internet lees ik er veel goeds over :D

dat is dus ook mijn zadelmaakster! ben er super tevreden over. zij is heel goed! :D

Femmz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 17:59

tylando schreef:
Ferdo schreef:
Nou, mijn pony was zo ook! Ik had daar ook heel erg veel zadels opgehad, en geen enkele paste. Ook de zadelmakers vonden het niet of zeiden gewoon dat mn oude zadel nog goed paste :?

Dus dan ben ik op aanraden naar Isabelle van Superhorse gegaan. Zij vertelde me dat mijn pony een korte rug had en daardoor vielen er al enkele zadels af. Nog nooit had iemand dat gezegd tegen mij van zadelmakers...
Ik heb er verschillende opgehad, veelzijdigheidszadels, dressuurzadels van verschillende merken, maar ze lagen niet goed.
Uiteindelijk hebben we een Thorowgood zadel gekocht. Deze lag nog niet goed, maar ze moest er nog wat aanpassingen aan doen en dan mochten we die later komen ophalen.
Isabelle was erg vriendelijk en ze wist er zeker wat van!

Ik ben erg tevreden van mn Thorowgood, zit goed, kwaliteit is goed, en ook op het internet lees ik er veel goeds over :D

dat is dus ook mijn zadelmaakster! ben er super tevreden over. zij is heel goed! :D

ik ben daar van het weekend langs geweest, ik zou met mijn pony naar breda mogen komen naar een binnenbak, ze hebben thorowgood en nog een paar goedkopere merken jammer genoeg geen Tekna..

xAnthea

Re: Geeen passend zadel te vinden. help !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:49

Maakt toch niet uit welk merk het is, of wel? Waarom wil je perse Tekna? Zolang het zadel maar past en binnen jouw budget is, toch? ...

Femmz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 19:35

Ferdo schreef:
Maakt toch niet uit welk merk het is, of wel? Waarom wil je perse Tekna? Zolang het zadel maar past en binnen jouw budget is, toch? ...

nee natuurlijk niet, maar ik vind dat een mooi zadel, en zeer goedkoop :+ en natuurlijk hopen dat het past.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 19:40

Onze merrie heeft ook dit voorjaar een veulen gehad. Wij hebben nu tot tevredenheid een Thorrowgood dressuurzadel. Deze hebben een verwisselbare boom zodat je het weer aan kan passen naar mate de merrie ook weer meer in 'model' komt.
Ik ben erg tevreden over Zorro Zadelservice.

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:25

Femmz schreef:
Ferdo schreef:

nee natuurlijk niet, maar ik vind dat een mooi zadel, en zeer goedkoop :+ en natuurlijk hopen dat het past.

Ben je eigenlijk bij Isabelle geweest?

Dona85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 20:30

Vind het van je zadelconsulente ook wel een makkelijk antwoord, zoek zelf maar dan kom ik wel kijken of het past?
Ik zou eens rondkijken voor andere zadelmakers er zijn er zat! Gewoon even rondbellen in je omgeving of ze iets rond de 16/16,5" hebben zo ja kunnen ze altijd langskomen toch?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 11:59

TS, heb je al een zadel gevonden?

Ik heb uit grote nieuwschierigheid een zadelpasser laten komen met een Freeform zadel. (model "wave")
Dit is voor ons het allereerste zadel dat fijn zit en niet schuift en ook niet op haar schouders duwt! Een echte openbaring na 2 jaar sukkelen, zoeken en veel geld uitgeven!
Ben benieuwd hoever dat jij staat ;)

Femmz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 12:07

ik ga naar superhorse breda zal een thorrowgood worde denk ik, hoeveel kost dat zadrl van je?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:20

1.480 euro met alles inbegrepen behalve een singel (die heb ik liggen)
Een singel was 30 euro.
= zadel + fenders + beugels + pad

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:25

welk type zadel is het dan? De Thorrowgood? Kan je hem niet testen?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:28

heb hem gegoogled, is een echt klassiek model zie ik.

Ik zocht iets endurance/westernachtigs....wordt veel verkocht voor koudbloedtypes lees ik.
De pasvorm zal dus makkelijker zijn waarschijnlijk? Veel succes nog ;)

pippenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 21:42

Misschien moet je ook eens bij Best fit zadels kijken (zitten in Hilversum ) Ik heb een haflinger in de groei en dat is ook altijd lastig. heb ook maar beperkt budget. Bestfit heeft ook 2e hands of overjarige modellen en ook in de lagere prijsklassen Je kunt je opgeven voor consult en als ze nog meer klanten hebben die in de buurt wonen scheelt het in de voorrijd kosten.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 21:45

Hier een Cpony met korte rug, hier past een 17 inch Wintec goed op. Staat nu te koop vanwege overstap naar boomloos.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 21:46

Femmz schreef:
xshaqxtroy schreef:
kijk eens naar een boomloos zadel, Barefoot bijvoorbeeld, deze passen op best veel paarden, er zijn uitzonderingen maar je kan daar mee spelen met de pommelmaat!

Ik wil echt een zadel waar ik wedstrijd mee kan rijden :+

Barefoot mag je gewoon wedstrijden mee starten :) Je hebt naast standaard- en westernmodellen ook echt chique dressuurmodellen, A-kwaliteit voor een B prijs, wat ik errug prettig vind.
Pmarena is de importeur van Barefoot hier in Nederland, haar site is http://www.fijnzadel.nl