Mening moddellen zadels, Ontwikkeling van mijn 'zadellijn'

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:59

carien13 schreef:
De kamer is terug gesneden zoals de meeste zadels. Maar niet extreem terug gesneden.

Oh excuses, dat kon ik niet erg goed zien. :o

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 20:07

zijn de zadels kort of lang? Zo op de foto lijkt het zadel vrij kort te zijn?

Ik heb helaas veel ervaring met zadels en heb een jong paard met een zeer korte rug. Wat ik merk is dat daar zeer moeilijk een zadel op te krijgen is, laat staan een betaalbare.

Ter vergelijk: De stubben en de KN (beide 17,5 inch) die ik hier heb liggen zijn in totaal rond de 48 cm lang.

carien13

Re: Mening moddellen zadels, Ontwikkeling van mijn 'zadellijn'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 20:11

Het zijn geen lange zadels. Idd eerder aan de korte kant.
Hoe meet je de lengte? vanaf waar tot waar? Dan zal ik deze eens even meten

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 20:34

Ik heb de lengte zelf gemeten van helemaal vooraan de boom tot einde kussens.
Daarbij weet ik dat een Stubben en KN 17,5 inch dus op 48 zitten, een rosser Montréal 17,5 inch ook op 48 en een Wintec Isabella Werth 18 inch 55 cm

De nieuwe MSFC 17 inch is trouwens 41 cm, maar dat zijn dus nieuwe modellen. KM is ook korter hoorde ik.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 20:48

carien13 schreef:
Na heel , heel lang wachten. Mocht ik vandaag eindelijk de zadels ontvangen! Ik ben er super blij mee. De kwaliteit is super. Alles is recht, netjes gestikt en nergens een fout te bekennen. Erg soepel leer , mooie hoge kniewrongen en de modellen zijn prachtig! Ik kon niet wachten dus heb snel even een foto gemaakt van een van de zadels. Morgen maak ik betere in het dag licht.

[ Afbeelding ]

Ik heb geen verstand van verschillende merken zadels ed. maar het patroon op dit zweetblad lijkt me vrij uniek
Is dat gekopieerd van een bestaand merk? Vraag me af of je dat dan zo mag namaken?

En hoe kan je zadels ontwerpen/ na laten maken zonder zelf te weten hoe je een zadel opmeet?
Wat laat je dan aanpassen, want komt nu op mij over als letterlijk kopiëren en dus 'goedkope' namaak

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 20:56

Deze meet ook zo'n 48cm. Als je hem korter wilt zou je bijna denken dat je kleinere inch ofzo moet hebben. Of de kussens zouden niet uit moeten steken haha.

Duplo: ik vind je nogal fel door de bocht komen. Als je verder terug leest in het topic kun je lezen dat de modellen al ontworpen waren. Deze fabriek levert al in Nederland en daarom mochten ze bepaalde modellen niet aan mij leveren. Ik heb modellen die hier nog niet in NL zijn. Alleen de kleur en lijnen zijn door mij aangepast. Het is dus niet gekopieerd van een ander merk.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:01

Ik volg even.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:09

Naja fel valt wel mee, meer een kritische consument

carien13 schreef:
De zadels zijn naar mijn smaak aangepast.
De bedoeling is, als het bevalt etc, dat er straks mijn eigen merk op komt.

carien13 schreef:
De boom is van hout.

De garantie is iets om over na te denken. Dit zijn proef modellen. Ik moet ook eerst goed kijken of de zadels wel goed zijn en naar mijn verwachtte kwaliteit en of ik hier defintief wel mee door wil gaan om verder iets op te zetten.

Niet iedereen haalt een vakkundige zadelpasser erbij als hij/zij een zadel koopt. Hier ben ik dus niet zo bang voor. Vaak kun je zelf wel zien of een zadel goed of slecht ligt.

Jijzelf zegt alleen dat het zadels zijn die naar je eigen smaak zijn aangepast, ik kan in het topic niet lezen wat de basis is van die zadels.
Garantie lijkt me iets wat je op voorhand al met de fabrikant moet bespreken voor je over gaat tot produceren.
En het feit dat je je richt op mensen die geen zadelpasser/maker raadplegen vind ik vreemd. Hoe werkt dat als later blijkt dat je een verkeerd passend zadel verkocht hebt? Verhaal je je dan wel op het feit dat ze een zadelpasser hadden moeten laten kijken?

Dit allemaal is zeker niet 'fel' bedoeld en zijn allemaal dingen die je voor jezelf duidelijk moet hebben voor je aan de slag gaat met consumenten.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:13

hmm nog geen antwoorden gehad, maakt niet uit, ik vraag het nog wel een keer :)
oke, hoe kan ik weten of de kwaliteit goed is? kunnen de zadels eerst anders goed, door iemand die dat kan, getest worden? want het is lastig om een onbekend zadel van een onbekend merk te kopen dat uit india komt en waarvan je al zegt dat je er liever geen zadelpasser bij hebt?
ik ben geïnteresseerd in een zadel, maar ik wil niet het risico lopen dat mijn paard er schade aan overhoudt, of dat het over een jaar stuk is.

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 21:17

Ik zelf, en ik denk zeker meerdere mensen kunnen zelf zien en voelen of een zadel goed op het paard ligt.
Ik raad mensen zeker niet af om er een zadelpasser erbij te nemen. Dat is aan hun zelf.

De garantie is inderdaad wat om nog over na te denken. Met mensen uit India werken is erg moeilijk en je moet goed contact hebben. Het is allemaal best ingewikkeld. Nogmaals is dit ook gewoon een avontuur voor mij. Ik doe mijn best om het in de beste banen te laten lopen.
Bedankt voor je reactie Duplo.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:19

ja snap ik en lastig om iets nieuws te beginnen, je moet mensen kunnen overtuigen dat het goed is. ik vind het wel heel gaaf dat je het aandurft en het kan natuurlijk heel goed uitpakken.
qua ligging kan ik idd wel zien of het goed ligt, desnoods vraag ik wat meer mensen advies en anders een zadelmaker. maar het lastigste is dan de garantie, dat kan je van tevoren niet helemaal zien.

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-13 21:20

Dit is de fabriekant van Rossner. Vergelijkbaar met de kwaliteit van Rossner.
Je moet het zadel even in handen hebben. Dan kun je het leer voelen en zien hoe het gestikt is.
Ik begrijp het feit dat je bang bent dat het over een jaar weer stuk ik.

Dit zijn mijn ''proef modellen'' daarom is de prijs van deze eerste paar zadels vrij laag.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 21:24

aah okee, rossner is meestal wel goed, wat ik heb gelezen, maar verder heb ik daar geen ervaring mee.
ja sowieso zou ik het dan eerst echt willen zien.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 22:19

Als het vergelijkbaar is met rossner. Is er een grote kans dat ik zo'n springzadel koop. Deze kwam ook in het bruin toch?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 22:32

Wanneer ga je testen? Ben benieuwd op de langere termijn.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 10:32

Rossner heb ik meerdere zadels van gehad, en behalve 1 die een scheef kussenkanaal had (wat door Divoza zeer netjes is opgelost) altijd fijne zadels aan gehad!
Als het dressuurzadel er in bruin komt, heb ik zeker interesse :)

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 10:35

carien13 schreef:
Ik zal zeker foto's plaatsen. Heb nu alleen de standaard maten 17'5 met medium boom

En dat heeft elk merk al, dus daar spring je er niet echt uit.
Maak ook diverse boommaten, voor bijvoorbeeld ook de breedde paarden, daar is zo weinig fatsoenlijks in te krijgen.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 10:37

ja dat is een goed idee, dat ook mensen die wat moeilijker een betaalbaar zadel vinden bij jou ook terecht kunnen. veel merken hebben dat niet.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 10:38

TS zei toch al dat er meerdere maten komen, maar dit alleen nog de proefmodellen zijn?
Snap best dat ze eerst even deze wou bekijken en voelen voordat je andere maten etc gaat laten maken.
+ deze maat wel het beste/makkelijkste verkoopt

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 10:43

Maar dan boks je tegen een al hele grote verzadigde markt aan.
Terwijl je iets verkoopt dat niet zo standaard is je naam kunt maken in een kleine maar zeker gewilde markt.
Tenminste zo zie ik dat :)
Laatst bijgewerkt door little_king op 05-01-13 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 10:43

ja tuurlijk snap ik ook!
was gewoon een tip..

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 10:47

carien13 schreef:
Deze meet ook zo'n 48cm. Als je hem korter wilt zou je bijna denken dat je kleinere inch ofzo moet hebben. Of de kussens zouden niet uit moeten steken haha.

Duplo: ik vind je nogal fel door de bocht komen. Als je verder terug leest in het topic kun je lezen dat de modellen al ontworpen waren. Deze fabriek levert al in Nederland en daarom mochten ze bepaalde modellen niet aan mij leveren. Ik heb modellen die hier nog niet in NL zijn. Alleen de kleur en lijnen zijn door mij aangepast. Het is dus niet gekopieerd van een ander merk.

Massimo heeft korte kussen, franse kussens genaamd. Daarom een geliefd merk bij de koudbloed rijders.
En heeft ook brede bomen, extreem breed zelfs.
Maar dat is het enige merk waarvan ik weet dat ze die heeft.
(wintec wide is langer en minder breed)
En heeft uiteraard ook alle standaard maten.

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 10:55

Ik ben ook erg benieuwd naar de bruine dressuurzadel. Ze zien er erg mooi uit!
Als je ze hebt zou ik graag een foto willen zien!

carien13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 13:58

Dressuur zadel model 1
Afbeelding

Dressuur zadel model 2
Afbeelding

Onder het zadel
Afbeelding

Voorkant
Afbeelding

Het springzadel
Afbeelding

Het vzh zadel (wat naar mijn mening erg op spring lijkt)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 14:02

Mooie zadels hoor. Als je nog een testpersoon zoekt? :P