Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Dav schreef:Paardrijsokken zijn sterker en dikker dan gewone sokken vind ik.
Bovendien zijn ze langer,zitten ze prettiger en zakken niet af.
GeekGirl schreef:Ik heb niet eens rijbroeken of paardrijsokken! Veel van die dingen zijn vooral mode en hebben niet echt praktisch nut. Het is eerder een gewoonte 'omdat iedereen het doet'
Ik zie alle paarden-mensen altijd met strakke rijbroeken, met felgekleurde geruite sokken erover ofwel hoge leren rijlaarzen of chaps. Ik moet zeggen, ik rij altijd met een jeansbroek en bottines, en daaronder het eerste paar sokken wat uit mijn kast komt gevallen. En ik zit veel liever zo op mijn paard dan in mijn paardrij-'kostuum'. Ik heb écht geen enkele rijbroek en geen enkel paar rijsokken.
Voor mij maakt het helemaal niet uit wat ik aanheb, want ik sta op een privéstalling en daar wordt er helemaal niet gelet op onze kledij. Uiteraard kan je op de manege niet zo komen rijden, dat hoort nu eenmaal niet zo
ik vind het verschrikkelijk om met een spijkerbroek te rijden.. Die naden.. Schuurplekken.werner1 schreef:GeekGirl schreef:Voor mij maakt het helemaal niet uit wat ik aanheb, want ik sta op een privéstalling en daar wordt er helemaal niet gelet op onze kledij. Uiteraard kan je op de manege niet zo komen rijden, dat hoort nu eenmaal niet zo
Ah, bestaat er een dress-code mss op een manege ??
Veel maneges verplichten het aanhebben van veilige paardrijkledij. Ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal. Paardrijkledij is niet zomaar uitgevonden. Het is veilig omdat het nauwaansluitend is en comfortabel omdat het nergens naden op de verkeerde plek heeft.
ulyse schreef:JoopC schreef:Klinkt dom, maar anders wil mijn broek niet plat blijven wanneer ik me in mijn rijlaars wil worstelen.
Het zegt waarschijnlijk meer over de pasvorm van je rijlaarzen dan over het doel van de lange sokken.
) Nadeel van die dingen vind ik dat stro en hooi er wel erg makkelijk aan blijft hangen!