een bontje of toch niet ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

KozieZ

Re: een bontje of toch niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 12:43

Een beetje zadelpasser denkt wel mee, dus denkt ook mee aan het gebruik van een bontje als je dat vraagt. Tenminste als het om tijdelijk gebruik gaat. Maar dan weet je tenminste wel zeker dat het zadel door het bontje niet te krap wordt, want dan kan je ook in een paar maanden de rug naar de knoppen rijden. Dat is niet soft, dat is goed met de rug van je paard omgaan.

vibabu

Re: een bontje of toch niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 15:33

Omdat ik verder toch niks te doen heb :D Ik heb nog eens na zitten denken over het "verkleinen" van je zadel door een bontje. Nou redeneer ik als volgt. De kussens van je zadel liggen op de spieren naast de ruggengraat... de schoft ligt vrij omdat de voorkant van een zadel wat hoger ligt. Hoe kun je nu er voor zorgen (met een bontje) dat je kamer ineens kleiner wordt en de ruggegraat ineens niet meer vrij zou liggen? Naar mijn inzien komt, door het bontje, het zadel iets hoger te liggen (dus niet krapper).

Correct me if i'm wrong :)

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 20:10

vibabu schreef:
Omdat ik verder toch niks te doen heb :D Ik heb nog eens na zitten denken over het "verkleinen" van je zadel door een bontje. Nou redeneer ik als volgt. De kussens van je zadel liggen op de spieren naast de ruggengraat... de schoft ligt vrij omdat de voorkant van een zadel wat hoger ligt. Hoe kun je nu er voor zorgen (met een bontje) dat je kamer ineens kleiner wordt en de ruggegraat ineens niet meer vrij zou liggen? Naar mijn inzien komt, door het bontje, het zadel iets hoger te liggen (dus niet krapper).

Correct me if i'm wrong :)

Ja dit vind ik dus ook, het dekje ligt toch op het paard en dus ook onder de boom en niet tussen de boom? Alles ligt toch gewoon wat hoger...wat inderdaad wel een schuifprobleem kan geven, dacht ik.