CaPrIoLe`79 schreef:Mooie foto Joscaa! Lijkt wel buiten nederland, om zoveel ruimte en vrijheid voor je paard en hond te hebben!
Goed gezien hoor, haha. Deze foto was op mijn werk in Tsjechië.
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
CaPrIoLe`79 schreef:Een drukke weg zou ik echt eng vinden met een hond los. Misschien het eerste stuk naast je paard wandelen met de hond aan de lijn? Er bestaan volgens mij nog geen zadeltassen speciaal voor chihuahua`s?
loekje schreef:Oh, en de hond op dat filmpje is niet aan het spelen hoor, dat lijkt, maar een hond met borstel en zijn staart zo, die speelt niet.
CaPrIoLe`79 schreef:Tsja, rollen vindt deze hond eng,
Wat ik het voordeel vind van dit ras is dat er geen jachtdrift inzit, ze zullen nooit achter paarden gaan racen.

.maud01 schreef:Mijn hond gaat regelmatig mee voor een bosrit en ALTIJD aangelijnd, gewoon een halstertouw.
Ik moet een stuk over de weg en de boswachter in het bos waar ik rij is nogal fanatiek.
Mijn hond volgt goed en reageert op elke beweging van mijn paard, nu rij ik mijn paard super makkelijk met 1 hand en is hij superbraaf en niet schrikkerig.
En ja het is en blijft een risico, het zijn twee dieren en dus onvoorspelbaar, maar als ik merk hoeveel wij drietjes genieten... en bij nood, laat ik het touw los.
Gini schreef:CaPrIoLe`79 schreef:Hond mee op buitenrit is zo geleerd, maar aan de lijn is best riskant, want als je een keer aan de lijn trekt, trek je de hond onder de paardenvoeten.
Als een hond zonder paard aan de voet heeft leren meelopen, zal hij met het paard hetzelfde doen, alsof er geen paard is.
Als je bang bent voor paardenvoeten en ijzers kun je een hond ook veilig met een kleinere maat paard laten trainen:
[ Video ]
Sorry, maar dit vind ik echt een eng filmpje. Dat is wat ik hier al benoemd heb als "de hond raakt te vertrouwd met het paard en ziet geen gevaar meer". Het is idd een hele hele hele brave pony. De braafheid van de pony wordt hier gewoon misbruikt.
Zo moet je een hond dus niet trainen om met een paard om te gaan. De hond heeft totaal geen respect/afstand ingebouwd tegenover het paard. Als deze hond een ander vreemd paard tegenkomt hoop ik dat je hem goed onder appel hebt, want anders voorzie ik ernstige ongelukken.

Ibbel schreef:Ik denk dat je al veel kunt leren aan een hond door 'm eerst naast de fiets mee te nemen. Daar zit die barriere van wielen en kettingkast wel naast 'm, je kunt 'm aan de riem houden (of vastmaken aan een Springer of Dogrunner), en dan eerst trainen los naast de fiets te lopen. Tegelijkertijd vanaf de grond ook al wennen aan paarden, en dan zodra hij naast de fiets goed gehoorzaam naast loopt, én niet meer op het paard reageert vanaf de grond, los meenemen naast het paard. Naast paard aan de riem zou ik nooit doen. Hond hoeft maar één keer rond een been te draaien en je ligt samen gestrekt. Uh, met z'n drieën gestrekt.