Döbert hoofdstellen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:22

Wat een prachtig paard en hoofdstel
Ben ook een Döbert fan :P
Döbert heeft zo'n fijne pasvorm voor je paard
Zelf heb ik een soortgelijk model in een cognackleur 8-)

ElMeelow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:33

Vind het super mooie hoofdstellen! Ook de kwaliteit van het leer ben ik heel tevreden over!

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:43

Staat super zeg!
En de maat is ook helemaal goed zo te zien!
Ik geloof dat mijn hoofdstel wat vertraging heeft opgelopen, gelukkig heb ik geen haast en staan ze voorlopig nog dag en nacht in de wei.. :)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 08:50

Ik schop het topic even omhoog, aangezien ik binnenkort een bruine Döbert Classic ga bestellen maar het onnodig vind om een nieuw topic te openen, aangezien dit volgens mij het meest recente ervarings-topic is over Döbert.

Heeft iemand enig idee wat de gemiddelde levertijd is voor bruin? Bij mijn zadel was dat namelijk dubbel zo lang, dus dat is iets om misschien rekening mee te houden. Ik lees ook dat de stallmeister erg rekt, is dat met de classic ook zo?
En betaal je je hoofdstel direct bij het bestellen of pas wanneer je hem ophaalt in de winkel? Ik vind het zelf namelijk prettiger om het bij het ophalen te doen, maar kan me voorstellen dat je misschien direct moet betalen.

magootie

Re: Döbert hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 09:08

Ik heb ongeveer 4 weken op mijn bruine hoofdstel moeten wachten ;)
ik heb hem bij het ophalen pas betaald ;)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 09:14

Ben je nog steeds tevreden? :)

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 09:39

Ja super tevreden!! Krijg er veel complimenten over ook!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 09:46

Ik vind die van jou echt prachtig! Heel stijlvol :j Hoe breed is jouw neusriem?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:29

Zijn er hier ook mensen die een rondgenaaid hoofdstel hebben (met de hele brede neusriem net zoals bij de classic die ik eerder gepost heb hier in het topic) en dan met gouden fournituren.
Ik wil waarschijnlijk een nieuw zadel gaan bestellen (Custom) en wil denk ik overstappen op zwart met goud (vind ik mooi staan op een bruin paard).
Alleen hebben ze bijna nergens standaard zwart met goud, en ik wil eigenlijk wel weten aan wat voor bedrag ik dan moet denken zodat ik vast kan gaan sparen....

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:57

Sky_As schreef:
Zijn er hier ook mensen die een rondgenaaid hoofdstel hebben (met de hele brede neusriem net zoals bij de classic die ik eerder gepost heb hier in het topic) en dan met gouden fournituren.
Ik wil waarschijnlijk een nieuw zadel gaan bestellen (Custom) en wil denk ik overstappen op zwart met goud (vind ik mooi staan op een bruin paard).
Alleen hebben ze bijna nergens standaard zwart met goud, en ik wil eigenlijk wel weten aan wat voor bedrag ik dan moet denken zodat ik vast kan gaan sparen....

Ja die heb ik gehad, stang en trens was toen € 440,- bij Drunens Ruiterhuis.

Dit is de prijs bij de Ruitershop in Harmelen voor een trenshoofdstel.
http://www.ruitershop.nl/nl/paard/hoofd ... e45-----1/

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:12

pfoe...... mmmm in combinatie met een custom zadel, gaat dat hem nog ff niet worden gok ik zo :P .....
Ik heb toentertijd 250 euro betaald voor mijn hoofdstel, vond ik super veel geld, maar hij is het wel meer dan waard geweest.
alleen 400 euro nog even bij de 2200 (?) euro voor het zadel, gaat ff te veel worden gok ik zo.

Weet je toevallig of de trens eventueel ook om te bouwen is naar stang en trens?
ik wil volgend jaar weer starten met wedstrijd rijden, en begin dan in de M1. maar hoop wel over een jaar/anderhalf jaar richting het Z te gaan. Maar beetje zonde om 400 euro te betalen en dan alsnog een los hoofdstel voor stang en trens aan te moeten schaffen.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:18

Sky_As schreef:
pfoe...... mmmm in combinatie met een custom zadel, gaat dat hem nog ff niet worden gok ik zo :P .....
Ik heb toentertijd 250 euro betaald voor mijn hoofdstel, vond ik super veel geld, maar hij is het wel meer dan waard geweest.
alleen 400 euro nog even bij de 2200 (?) euro voor het zadel, gaat ff te veel worden gok ik zo.

Weet je toevallig of de trens eventueel ook om te bouwen is naar stang en trens?
ik wil volgend jaar weer starten met wedstrijd rijden, en begin dan in de M1. maar hoop wel over een jaar/anderhalf jaar richting het Z te gaan. Maar beetje zonde om 400 euro te betalen en dan alsnog een los hoofdstel voor stang en trens aan te moeten schaffen.

Ja, bij Dobert hoofdstellen kan dat sowieso (zowel rondgenaaid als gewoon). Een extra bakstuk kost niet zoveel alleen de neusriem en de teugels zijn wel duur natuurlijk als je ze van Dobert hebt. Op de website die ik heb gepost staan ook wel losse onderdelen, dan heb je een beetje een idee van de prijs. Mocht je Dobert te duur vinden, bij Ooteman hebben ze ook een rondgenaaid hoofdstel met messing gespen wat van goede kwaliteit is. :j

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:25

Ik heb ook een Dobert hoofdstel laten maken bij Drunens Ruiterhuis.
Zwart met goudkleurige gespen en lakneusriem. Kosten ongeveer €400,- maar is al wel een tijdje geleden.
Een foto staat op pagina 2. Er rijdt nu een jongetje op de pony en die houdt niet zo van lak. De pony heeft nu een Schockemohle hoofdstel half rondgenaaid ook met goudkleurige gespen.
Misschien is dat wat voor je? Is te koop bij Epplejeck.
Afbeelding

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:43

Ik heb al een hoofdstel van Dobert, en heb al diverse andere merken ondertussen gehad voor erbij (voor jonge paarden te beleren enzo etc) maar geen 1 komt in de buurt van deze kwaliteit. Dus hij verdient zich wel terug, dat weet ik zeker. Alleen is het wel ff slikken en keuzes maken.
Mijn hoofdstel is nog goed, alleen wil ik graag over op goud met zwart. Maar denk dat ik dat dan maar volgend jaar voor mijn verjaardag vraag ofzo. (of misschien kerst dit jaar ofzo)

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 17:47

Ik ben erg zuinig op de mijne en gebruik hem vooral voor fotoshoots en straks voor wedstrijden ;)
Hij ziet er nog als nieuwe uit!

Afbeelding

Afbeelding

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 18:04

Echt supermooi! Is de neusriem 4,5?

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 18:24

Volgens mij wel ;)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 18:30

Ik kan echt niet wachten haha! Nog een week, dan ga ik bestellen :)
Welke kleur bruin is de jouwe?

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 18:34

Dit is gewoon het standaard bruin geloof ik ;)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 18:45

Oke :) Want je heb ook nog tobacco en london geloof ik. London lijkt me erg licht, ik ben erg benieuwd naar tobacco, aangezien die kleur overal anders is haha!

Ilona_Mambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:34

elfje72 schreef:
Ik heb ook een Dobert hoofdstel laten maken bij Drunens Ruiterhuis.
Zwart met goudkleurige gespen en lakneusriem. Kosten ongeveer €400,- maar is al wel een tijdje geleden.
Een foto staat op pagina 2. Er rijdt nu een jongetje op de pony en die houdt niet zo van lak. De pony heeft nu een Schockemohle hoofdstel half rondgenaaid ook met goudkleurige gespen.
Misschien is dat wat voor je? Is te koop bij Epplejeck.
[ Afbeelding ]

Ditzelfde (of tenminste 1 die er erg op lijkt) heeft een pony van m'n manege waar ik regelmatig op rijd, das zo mooi met die gouden klipjes enzoo..

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 08:52

Nou, het hoofdstel wat ik zoek (denk ik) is op dit moment bij het ruiterhuis niet zo duur. denk dat ik van de week eens een kijkje ga nemen. T is nog steeds veel geld, maar wel echt mooi denk ik en leverbaar met gouden gespen:

http://www.drunensruiterhuis.nl/hoofdst ... 948/page/2

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 21:43

Gisteren was ik met mijn vriend naar het Drunens Ruiterhuis gereden om te kijken bij de dobert hoofdstellen en om evt samen te stellen en te bestellen.. Hangt er een classic die perfect bij mijn zadel kleurt! Afgeprijsd! Dus die kon ik niet laten hangen. Het is wel een stang en trens model, dus hoge neusriem. Maarja, als ik een sperriem wil laat ik er gewoon een lusje aan plaatsen. Nu rustig kijken voor een mooie frontriem, heb het liefst een dobert eraan. Er zaten ook netjes een stangteugel en een trensteugel bij, en natuurlijk het extra bakstuk maar die heb ik niet nodig. Voor €150,- vind ik het zo wel prima := :D

Afbeelding

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 21:57

Ik heb ook al jaren een Dobert hoofdstel. Die van mij is halfrondgenaaid.

Ik ben er ook erg tevreden mee en ik gebruik hem ook gewoon iedere dag tijdens de training.
Ik ben nu wel aan het twijfelen om een keer een nieuwe te kopen, want ik vind hem nu wel iets minder mooi worden. Helaas zijn ze ook erg prijzig :$

Afbeelding

Afbeelding

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 13:19

Liesje89 schreef:
Gisteren was ik met mijn vriend naar het Drunens Ruiterhuis gereden om te kijken bij de dobert hoofdstellen en om evt samen te stellen en te bestellen.. Hangt er een classic die perfect bij mijn zadel kleurt! Afgeprijsd! Dus die kon ik niet laten hangen. Het is wel een stang en trens model, dus hoge neusriem. Maarja, als ik een sperriem wil laat ik er gewoon een lusje aan plaatsen. Nu rustig kijken voor een mooie frontriem, heb het liefst een dobert eraan. Er zaten ook netjes een stangteugel en een trensteugel bij, en natuurlijk het extra bakstuk maar die heb ik niet nodig. Voor €150,- vind ik het zo wel prima := :D

[ Afbeelding ]

Ik heb dezelfde S&T alleen dan met lak neusriem en frontriem. Kleurt inderdaad goed bij je zadel. :) En mazzel van die € 150 haha.

Ik hoop dat Dobert mijn lak frontriem met steentjes snel gaat leveren, ik heb hem twee maanden terug bij DRH besteld. Door de vakantie ging het helaas niet zo snel. -O-