Maritje1991 schreef:En waarom heeft jouw paard dan een spoor nodig?
imo heb je nooit een spoor nodig met de juiste consenquentie van de ruiter.
wat een onzin!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
kleinvosje schreef:maura schreef:
Nog niet eerder gezien! Dankje voor de link! Durf eigenlijk wel zeker te zeggen dat deze niet in de ring mogen in Nederland.
BlueStar schreef:*knip*
Is het paard bot op de spoor? Aangezien je zegt dat je hem echt nodig hebt voor tempo en ik begrijp niet voor fine tuning. Geen aanval hoe dan ook puur benieuwd (via pb antwoord mag ook).
anneliesdj schreef:ijssnuiver schreef:anneliesdj: Die bestaan al.. Kijk naar het mennen en de rubberen mondbeschermer...
Ja dat weet ik, het is erg genoeg.
De volgende keer krijgt het paard een bord voor zijn kop zodat fotografen geen foto's kunnen maken van rollkur, open monden of bloed.

maikeltje schreef:Waar TS een oplossing voor zoekt! Dus wat is het probleem?
maikeltje schreef:Al eens aan gedacht dat je vanaf een bepaalde wedstrijdklasse een spoortje nodig hebt?
Jezus wat een belachelijke reacties in dit topic!
Bokt ten top weer dit![]()
Sorry TS, ik heb nog nooit gezien wat jij bedoelt. Succes met het verdere verloop van dit topic en ik hoop dat je je niet teveel laat afschrikken door de gebruikers van dit forum gezien je aantal posts.
maxxlover schreef:Ik vraag me af of er iemand bijzit die hoger start als in de B of L. In de M moet je zonder zweep en met spoor rijden. Dus dat zeuren over dat je niet kan rijden als je sporen om moet, komt wel heel erg penny over. Zijn een beetje domme opmerkingen die je beter niet kan maken als iemand je serieus moet nemen,
Lante schreef:maxxlover schreef:Ik vraag me af of er iemand bijzit die hoger start als in de B of L. In de M moet je zonder zweep en met spoor rijden. Dus dat zeuren over dat je niet kan rijden als je sporen om moet, komt wel heel erg penny over. Zijn een beetje domme opmerkingen die je beter niet kan maken als iemand je serieus moet nemen,
Dat is al lang niet meer zo. In de hele basissport (dus tm ZZ-L) mag je zonder sporen rijden.![]()
http://www.knhs.nl/objects/00027578.pdf (Blz 13 punt 10).
Jammer dat je zo degenererend doet met woorden als 'Penny' en 'domme opmerkingen die je beter niet kan maken als iemand je serieus moet nemen' als je zelf niet eens weet hoe het zit. Dit reglement is al zo sinds 2010 namelijk...
Verder worden hier goeie andere alternatieven gegeven door bijvoorbeeld Babootje.
Babootje schreef:Stompe sporen of rubberen sporen brengen voor paarden met een dun huidje meer schade toe (door wrijving) dan een spoortje met grof wiel.
Er zijn nu ook sporen met een horizontaal draaiend glad wieltje, wat TS ook nog zou kunnen proberen om haar paard niet open te rijden.
, dat is veel stroever, maar stompe knopjes ook? Die zijn toch bol, rond en glad en glijden? Gini schreef:Een dummyspoor: http://webshop.peelviervoeters.nl/conte ... t_702..jpg