Wie kan en wil wat zeggen over deze zweetafdruk van de rug?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Re: Wie kan en wil wat zeggen over deze zweetafdruk van de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 12:09

@Anneliesdj, nee ik geloof ook niet dat de droge plek door het bont komt, wat mij vooral an het bont opvalt is dat die dus op de locatie van de droge plek pluiziger is, dus minder plat als op de andere plekken dus als ik vanuit dat opzicht kijk lijkt het juist eerder dat het zadel dus wel brugt in het midden en daardoor het bont minder plat is?
Want je zou zeggen dat als het daar extreem drukte het juist daar platter zou moeten zijn als op de andere stukken......

@darkchrystal, ik heb een super pony en soms vraag ik me af in hoeverre hij wel zou staken enz vanuit ongemak, dus daarop durf ik ook niet teveel te bouwen.

pieps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 12:28

Nou, je zadel ligt mooi recht en jij zit er waarschijnlijk ook mooi recht op want de plekken zijn symmetrisch. Dat is al een heel fijn iets voor een paard ;) Staken lijkt me niet nodig in dit geval....
Rare uitspraak dat contactplekken droog zijn. Onder de singel is het ook gewoon helemaal bezweet en dat is toch nogal een contactplek.... Ik denk dat je zadel toch wat brugt.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-12 12:30

@pieps, bedankt voor je reactie.
Vond het zelf ook prettig om te zien dat ik iig recht zit.

Ik denk zelf ook dat het iets brugt als ik de foto's zo bekijkem ben benieuwd wat de zadelmaker zegt.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 13:14

MHet is moeilijk beoordelen vanaf een foto maar wat ik zie vind ik goed. Het zweetbeeld is niet alleen vóór achter de schouders (wat je eigenlijk het meest ziet) maar gaat gelijkmatig door naar achter. De ruggengraat is mooi vrij gehouden. Als je geen klachten hebt met rijden dan is dit beeld bevestigd.

Bovenstaande kreeg ik als antwoord op mijn foto's, wat vinden jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 13:14

Ik zou er gewoon lekker mee rijden....als je zelf geen klachten hebt of merkt??

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 15:41

Well9icht heb je gelijk!

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 20:42

Afdrukken zijn mooi symmetrisch, misschien een lichte brugging.
Maar voor de rest vind ik het keurig, op een schaal tot 10 vind ik het zeker een 8 :j
Zadels blijven toch een lastig iets, je paard veranderd constant van bespiering, altijd 100% redt je niet

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 22:07

Bedankt voor de reacties.

Ik zal eens foto's maken als ik in de bak getraind heb, dan is de buiging endergelijke natuurlijk anders.\
Maar dat duurt zeker nog een week, hij had namelijk afgelopen zondag een klein wondje van de singel en dat wil ik eerst helemaal weg hebben, en dan schaapje erom en weer rijden :D dan eens kijken of die foto's dan een ander beeld geven.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 14:36

Moet zeggen dat de afdruk wel iets lijkt op de mijne,na een 2 uurs buitenritje vandaag.
hij was bijna compleet bezweet maar voor een tikkie droger.
(en ruggegraat droog).
ik maak me er niet zoveel zorgen om...voel altijd na het rijden, en kijk hoe hij loopt en reageert tíjdens en na het rijden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 17:54

was benieuwd hoe het nu met je afdrukken is, of je er nog wat mee hebt gedaan??