Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Bailey_4ever schreef:Geloof me zo belangrijk ben je niet voor me dat ik de hele post aan je opdraag coronaAlleen het eerste stukje was voor jou en de quote van sanne.
Het is meer in het algemeen dat er zo vreselijk geoordeeld wordt over wat wel en niet kan. Alles kan, of je het mooi vind is een 2e maar ik vind het vreselijk irritant dat mensen praten alsof het een feit is. En dat er dan gesproken wordt over een armoedig beeld of een schandaal vind ik zum kotsen en beledigend.
Iedereen mag zijn mening uiten maar hou die dan bij jezelf. Leven en laten leven. *Wederom in het algemeen.
het was ook helemaal niet de bedoeling om op de man te spelen. Ik vind het gewoon erg beledigend overkomen als er van armoede of schandaal wordt gesproken als je het over een kwestie van smaak hebt.
Bailey_4ever schreef:Alleen een hoofdstel, nee zoveel kost dat niet. Maar ga je rijden zonder cap? En zonder laarzen? Want het is schandalig als die niet dezelfde kleur als je zadel hebbenNiet iedereen heeft het geld om alles aan te passen aan het zadel of andersom, een heel nieuw zadel aan de rest.
Ik vind het pas schandalig dat er mensen zijn die durven te zeggen dat je je bij wijze van spreken moet schamen als alles niet matcht. Tuurlijk mag je gek zijn op matchend tuig, mooie sets en leuke kleding, dat ben ik ook, maar niemand heeft imo het recht om tegen een ander te zeggen dat als je daar niet in geïnteresserd bent je voor banketstaaf loopt, of dat het schandalig is.
Het is geen feit, maar een mening, verkondig het dan ook niet alsof het een algemeen feit is
Citaat:Maar wat als je zadel een afwijkende kleur heeft ten opzichte van je laarzen/cap/hoofdstel? Dan koop je niet zomaar even een nieuwe.
)
Tigra_ schreef:Ik heb liever dat het een bij elkaar geraapt zooitje is dat past dan mensen die hun paard niet fatsoenlijk kunnen optuigen kan alles nog zo mooi in setje zitten maar zadel die veel te ver naar voor liggen of neusriemen die te laag zitten is helaas geen uitzondering misschien dat bepaalde mensen zich wat meer moeten richt op wat noodzakelijk is voor het paard dan voor het oog van de mens.

Nies_ schreef:Tigra_ schreef:Ik heb liever dat het een bij elkaar geraapt zooitje is dat past dan mensen die hun paard niet fatsoenlijk kunnen optuigen kan alles nog zo mooi in setje zitten maar zadel die veel te ver naar voor liggen of neusriemen die te laag zitten is helaas geen uitzondering misschien dat bepaalde mensen zich wat meer moeten richt op wat noodzakelijk is voor het paard dan voor het oog van de mens.
Dat is weer zo'n opmerking... Het is niet óf er (imo!) voor schandaal bijlopen óf slecht passend tuig hebben (wat er ook voor schandaal uitziet buiten dat het niet fijn is voor het paard!), het is echt zo moeilijk niet om passend tuig in dezelfde kleur te kopen
Als je veel verschillende paarden hebt en dat wisselt regelmatig snap ik niet dat je niet gewoon alles in het zwart koopt. Volgensmij zijn alle zadels wel in het zwart te verkrijgen, ook 2e hands is het bijna allemaal zwart.
Tigra_ schreef:En waarom moeten mensen muggenziften over dingen die er niet toe doen?
Wat maakt het nu werkelijk uit. Als ik dat nu geweldig zou vinden moet ik dat toch zelf weten als ik die 30 euro nou niet wil geven aan een bruin hoofdstel waarom zou het daar armoedig uitzien paard ziet het niet dus waarom is looks zo belangrijk.
knuffeldier schreef:Tigra_ schreef:En waarom moeten mensen muggenziften over dingen die er niet toe doen?
Wat maakt het nu werkelijk uit. Als ik dat nu geweldig zou vinden moet ik dat toch zelf weten als ik die 30 euro nou niet wil geven aan een bruin hoofdstel waarom zou het daar armoedig uitzien paard ziet het niet dus waarom is looks zo belangrijk.
Amen.
En even mn vriend quoten: hebben jullie hier nu serieus een discussie over, echt zo niet belangrijk of je hoofdstel en zadel in dezelfde kleur zijn, als het maar goed past.
knuffeldier schreef:Nou nou beetje op je teentjes getrapt of ben je stiekem toch wel jaloers.Ach het is maar waar je jezelf druk om maakt. Dat het goed past is veel belangrijker. Persoonlijk vind ik het veel storender al die mensen die om maar in leuke setjes te kunnen rijden, zonder dat het nut heeft, allerlei bandages en peesbeschermers aan de benen gaan hangen zonder erbij na te denken dat de pezen daar te warm van worden. (maar goed dat is een andere discussie)
Met cap en laarzen draag ik ook gewoon waar ik zin in heb. Wil het later wel wat meer afstemmen, maar vind het eigenlijk allemaal niet zo belangrijk.
Momenteel rijd ik ook met een donderbruin hoofdstel en een zwart leenzadel. VOlgende week komt de zadelmaker voor een zadel. Mijn voorkeur gaat uit naar een bruine, maar als dat betekent dat ik daar lang op moet wachten en op een zwarte niet neem ik gewoon een zwarte.
Bovendien is mijn pre zo mooi dat ook al hang je hem vol met lelijke troep hij er nog steeds goed uitziet, jammer dat jullie paarden blijkbaar zo lelijk zijn dat ze op die manier opgeleukt moeten worden.![]()
Nies_ schreef:De mensen die het lelijk vinden zeggen dat alleen maar, volgensmij hebben wij er geen van allen problemen mee dat anderen er wel zo bij lopen. "Jullie" daarentegen doen net of "wij" ons paard mishandelen met allerlei niet passend tuig omdat het er zo mooi uitziet.