zadel voor weke korte rug met hoge schoft.... ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ilonab

Re: zadel voor weke korte rug met hoge schoft.... ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 10:41

Ik ben ook druk aan het passen geweest, ik heb een KN gepast die speciale kussens had waarbij de ruggegraat heel netjes vrij lag en waardoor de druk mooi verdeelt werd misschien kan je eens kijken bij http://www.bestfitzadelservice.nl/

muis_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 17:22

Ik zie dat er al redelijk wat goede opties zijn gegeven maar je kan ook een MSFC professional proberen, die vallen erg goet bij paarden met een korte rug en hoge schoft!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-12 20:14

muis_lover schreef:
Ik zie dat er al redelijk wat goede opties zijn gegeven maar je kan ook een MSFC professional proberen, die vallen erg goet bij paarden met een korte rug en hoge schoft!

Helaas , geen van de MSFC zadels pastten. Maar dank je wel voor het meedenken !

Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 14:15

Maris schreef:
Iemand nog ideeen ?
Vandaag is de MSFC zadelmaakster geweest met 6 zadels waarvan zij dacht dat ze misschien konden passen. 3 ervan gelijk de bus weer in ( MSFC, JC celebration en JC Blackjack ), die pastten niet.
Black Country eloquence liep hij super onder, maar ik zat niet lekker . snik.
Sommer Esprit en JC Tango liep mijn paard niet lekker onder.

Vraag Callista Schrage (strada zadels) om langs te komen of anders Trekking Saddles. Zij hebben andersoortige zadels en wellicht zit er één tussen die jullie beide goed past. Zelf heb ik de Strada Esprit de Luneville, een klein zadel met veel ruimte voor de ruiter.

Lianne26

Re: zadel voor weke korte rug met hoge schoft.... ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 12:24

Bij mij op stal zijn ze bij paarden met korte rug en hoge schoft erg fan van Albion, Van Rijs kan die op maat laten maken en zijn volgens mij al vanaf 1300,- nieuw te verkrijgen. Misschien is dat het proberen waard?

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 12:34

kn zadel al geprobeerd?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-12 14:04

nikitabanana schreef:
kn zadel al geprobeerd?

nee nog niet.
Waarschijnlijk ga ik door met mijn wow zadel, maar dan met andere kussens eronder.