Beenbescherming onnodig, toch gebruiken,beschadigd de benen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 20:18

Ik zou je niet aanraden om het te gebruiken.
Het is bewezen als je de benen van een paard te warm laat worden door dus bijvoorbeeld die bescherming,
dat het peesweefsel zacht wordt en de banden van het paard in de omliggende stukken slapper worden.
Ik heb ook ooit ergens gelezen dat benen lui worden van beenbescherming, maar dat weet ik niet zeker.
Als de pezen zacht worden heb je sneller kans op complicaties bij het normale gebruik,
dus zoals in de weide, etc. Ik zou het je ten strengste afraden. Maar dat is mijn mening ;)

Kaatastrof

Re: Beenbescherming onnodig, toch gebruiken,beschadigd de benen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 16:45

Ik heb onlangs nog peesbeschermers voor mijn shet gekocht, puur voor het mennen en evt vrijspringen of longeren.

Echter had hij hiervoor nog nooit wondjes van het aantikken, maar toen ik de beschermers omdeed zag ik er wel krassen op en hoorde ik hem regelmatig met zijn achterhoeven ertegen tikken. Dat is de rede dat ik ze om doe.

Ik denk dus niet dat het erg kwaad kan in mijn geval? Ik men nog geen 1x per week. Longeren meestal eens tussendoor, maar ook niet echt intensief oid.

immanuela29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 11:55

ik denk niet dat het erg is, ik gebruik ze gewoon soms met het springen. maar het is niet nodig.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 12:01

wat is de mening over crossbeschermers hier dan voor de cross nodig ja maar ventileren ze veel beter of ..