Tekna zadel, ervaringen? (of andere brede/cob zadels)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

liekiej20

Re: Tekna zadel, ervaringen? (of andere brede/cob zadels)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:47

ja dat klopt, maar rijd er jaren mee, ik vind het wel top zadels zeker omdat deze niet klapperen op het paard zijn rug

jamielee_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:49

Jc is voornamelijk zwart! En ik heb alles bruin dat hield mij tegen!

liekiej20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:50

daar heb je een punt haha

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:52

Ik heb ook veel plezier gehad van dat JC zadel. Mijne was vz en ik wilde uiteindelijk dressuur vandaar.
Ik denk dat heel veel mensen met een cob type pony/paard rijden met een te lang zadel. Als ik naar mijn eigen pony kijk, die heeft een zeer korte rug, maar echt niet korter dan de meeste haflingers/fjorden/tinkers en bv. new forest of arabieren. Als je door een goede zadelpasser laat checken hoeveel ruimte je paard op de rug heeft, denk ik dat voor veel van dat soort pony's en paarden al heel veel zadels afvallen.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 21:25

Ik heb voor nu uiteindelijk gekozen voor een western zadel. Dit paste voor ons beide gewoon het best nu voor het inrijden. Straks als ze beter ingereden en in vorm is, dan ga ik weer wat rond kijken wat ik weer wil.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 14:40

Mijn tekna is inmiddels ruim anderhalf jaar intensief gebruikt. Zit nog geen gebruiksspoortje op. Nog net zo mooi als toen ik m kocht :)

Ik heb ook de bruine. Nadeel, ik heb het oudere type met foam vulling, deze is niet goed op te vullen.
Hih is er aan toe dus het wordt een duurt grapje want ik wil m wol laten vullen.geheel.

Shauniraquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 09:04

Ik heb sinds gisteren mijn tweedehands Tekna binnen gekregen. Mijn paard moest een medium/wijde boom hebben, deze heb ik nu. Gisteren wilde ik gaan rijden na eindelijk een paar maanden hobbelen zonder zadel en longeren.

Nu lag het zadel rechts in de schoftwand te drukken.... Links had ze opzicht wel genoeg ruimte, kon er goed met mijn hand tussen, dus lag niet te strak. Ik durfde er toch niet mee te rijden en leek nog erg dicht op de schoft te liggen..

Ik heb een nieuwe afspraak gemaakt bij de zadelmaker om even langs te komen. Eventueel toch een grotere boom erin. Wat denken jullie ?

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 12:41

Je paard toch wat schever in de bespiering dan?

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 16:47

Ik vind het voor de prijs erg nette zadels, ik heb nu zelf ook een cob versie ervan. Die gaat tot 4keer xw.