Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
vur schreef:Tja, het wordt me nu nog niet echt duidelijk wat het dan doet in de mond. Behalve een tip van een tandarts dat het zachter is voor de lagen. Wordt een onrustiger mond, rustiger? Wordt een droge mond, levendiger? Hoe zit het? Ik heb het nog nooit geprobeerd, dus ben benieuwd naar meer ervaringen.
Het kan gewoon net dat beetje extra zijn voor een paard met een gevoelige of zeer droge mond. Het doet verder niks met het werking van het bit zelf, het maakt jouw rijkunsten er niet beter of slechter op, sommige paarden vinden het gewoon heel prettig om het eromheen te hebben. Worden daar o.a. rustiger van in de mond, maken wat meer speeksel aan, en reageren minder gevoelig op of nerveus op het bit.
Eliine schreef:Een natuurzemenlap kun je gewoon in de supermarkt halen. Staat bij de schoonmaakartikelen. Op maat knippen en eromheen naaien, maar dat heeft janouk in dit topic al heel duidelijk uitgelegd.
Wat betreft de functie, lees het topic eens goed door, er staat echt al duidelijk uitgelegd waar verschillende mensen ze voor gebruiken. Waarom Adelinde m gebruikt weet ik niet, dat heeft ze er niet bij verteld. Maar wellicht om een van de redenen die hier al staat uitgelegd in het topic. Het is geen wonderdoekje ofzo hoorHet kan gewoon net dat beetje extra zijn voor een paard met een gevoelige of zeer droge mond. Het doet verder niks met het werking van het bit zelf, het maakt jouw rijkunsten er niet beter of slechter op, sommige paarden vinden het gewoon heel prettig om het eromheen te hebben. Worden daar o.a. rustiger van in de mond, maken wat meer speeksel aan, en reageren minder gevoelig op of nerveus op het bit.
Maargoed nogmaals, lees het topic eens goed door, veel van de vragen zijn allang beantwoord