Continu wondje bij oksel door singel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Berna27

Re: Continu wondje bij oksel door singel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-12 05:35

Ha Esther! Bontje was uiteraard echt schapenbont, wat ik ook iedere week trouw heb gewassen. Bob kwam gisteren nog met een idee om te kijken naar een langere singel zodat de gespen hoger komen te liggen maar weet niet of dat de oplossing is. Krijg nu eerst een thorowgood singel van de zadelmaker opgestuurd, dus hopelijk helpt dat en wordt het geen ellenlange zoektocht want ik vind het voor hem zo sneu iedere keer die plekken, alhoewel hij het niet erg vind om weer een week niet al te erg te werken. gelet ook op zijn verhuizing woensdag krijgt hij nu verder ruim de tijd om weer goed te genezen want ik wil op zijn vroegst volgend weekend weer eens kijken hoe het gaat als we beginnen met een half uurtje en dan heel zachtjes opbouwen. De plastische chirurg kan altijd nog zijn rimpels weg halen;-)

Femke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 09:50

Ik heb sinds deze week een Christ dressuursingel en ik ben er erg tevreden mee! Hij blijft super goed op zijn plek liggen.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 09:58

ligt het zadel wel goed?
met ruiterbewijs is gezegd handbreedte tussen de singel en oksel.
lange sok de tenen afknippen en er om heen doen zou ook wel niet werken, doen ze op manege wel en wondjes komen niet meer terug

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 11:01

een los bontje kan schuiven en dus weer plekjes veroorzaken.

ik heb een anatomische singel van mattes, omdat de lamswol vast aan de singel zit schuift het niet.
Mijn vorige paard en huidige paard hadden ook last van wondjes bij de singel, neopreen hielp niet, leer hielp niet, maar de mattes is echt perfect. Wel moet je ze vrij lang kopen zodat de singel bijna het zadel raakt, niet voor zo'n superkorte dressuurmaat gaan. Dan beschermd hij het bestel.