Past de ruiter in dit zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 22:13

@yaylavb Ja als je binnen een half jaar tijd 4 leasers hebt gehad die steeds na een tijdje afhaken denk ik niet meer zo positief over t leasen. Het is net of t niet bestemd is voor ons.

@Champie_Me Dat zou een goed idee zijn als ik mijn paardje wil laten bewegen. Maar mijn pony vind t echt niet leuk om steeds in de bak te rijden, buitenrijden vind ze geweldig. Dus dan zou ik een heel ongelukkig paard krijgen en dat wil ik haar niet aan doen. Ik reed zelf ook al niet zo heel veel meer dus ze werd al niet dagelijks meer gereden, had haar meer te lease aangeboden, omdat ik zo iemand een pony aan kon bieden waar ze tegen een kleine vergoeding een eigen paard aan had. Anders staat ze toch 24/7 op t land tijdens de zwangerschap en kan ik dr ook iemand blij mee maken. Ben dr zelf elke dag dus het is niet dat ik geen tijd meer voor dr heb. Ik denk dat ik r dus maar lekkerop t land laat lopen en dan maar aan de hand t bos in en voor de rest lekker poetsen en tutten, vind ze ook heel fijn ;-) Maar bedankt iig voor je tip :)

Shayla

Re: Past de ruiter in dit zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 22:21

Ik zou dan gewoon beslissen om lekker je dame vakantie te geven.

Ik zat precies in de zelfde situatie, zwanger en niemand die haar wou of kon rijden....
M'n zoontje is nu anderhalf en m'n merrie staat nu weer met een veulen aan de voet, ze heeft het prima naar dr zin en ik wacht lekker met haar weer op pakken tot het veulen afgespeend is.
Als ik nu wat wil doen pak ik haar zoon wel, die is pas ingereden en moet nog genoeg bij leren. ;)

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 22:30

Ik denk dat ik die beslissing ook al heb gemaakt ;) Ik voel me veel beter bij dat idee dan door blijven zoek naar een goede leaser die wel blijft. Gaat naar mijn idee ook eindeloos duren en wil nu gewoon lekker van mn zwangerschap genieten zonder daar continue mee bezig te zijn, want was dr ook veel te veel mee bezig. Vooral met deze laatste. Ja mijn paardje krijgt lekker vakantie :) En ik ook :P

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 22:32

Shayla hoe heb jij het rijden eigenlijk weer opgepakt en hoe deed je dat dan met de kleine? Kleine bij papa en jij naar t paard? Of nam je hem mee in de kinderwagen ofzo?

Edit: beetje offtopic ;) ga dr denk ik maar is een topic over openen ben wel erg benieuwd hoe alle mama's dat deden met een kleine baby

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 23:00

Ow... een Penny topic dusssss...
Goodbye, stom dat ik dat niet eerder in de gaten had.

yaylavb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 04:06

Nee snap ik heel goed dat je dat niet meer ziet zitten
Als je paardje het niet erg vind om vakanyie te hebben zou ik het idd lekker zo doen

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 09:27

terpentijn schreef:
Ow... een Penny topic dusssss...
Goodbye, stom dat ik dat niet eerder in de gaten had.

Waar slaat deze reactie op?!!

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 10:02

Ach joh hipkippie maak je niet druk je hebt hier altijd van die rare gasten tussen zitten met van die achterlijke opmerkingen.

Jammer dat het meisje heeft afgezegt, maar denk ook dat als haar vader alles moet betalen daar een beetje het probleem heeft gezeten, die man moet wel in 1 keer 400 euro voor een zadel betalen of tegen de 200, 300 voor een tweedehands zadel en dan voor een paard dat niet niet eens voor haarzelf is. Kijk wij zouden denken, doen is super dat je die kans krijgt, maar waarschijnlijk heeft paps niks met paarden en denkt daar anders over, en als hij dan ook nog voor lessen moet betalen?? En misschien doet ze ook nog andere sporten waar hij ook al voor betaald, dus ja kan me soms wel voorstellen dat die meisjes afhaken als ze afhankelijk zijn van ouders.

Een kennis van mij verleast paarden, en zij zet dan een advertentie op marktplaats, maar zet er dan wel een leeftijd bij en mensen met rij ervaring, ze heeft altijd haar paarden verleast aan goede mensen, en er kan er soms wel eens 1 tje weggaan om een of andere reden, maar ze heeft snel weer iemand gevonden. Er zit daar een vrouw die daar al jaren komt, dus moed niet opgeven en misschien een advertentie plaatsen.

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 10:33

Ja haar vader betaald alles voor dr dus was er op een gegeven moment ook wel bang voor dat t voor hem een beetje te veel van t goede zou zijn.

Ik heb in mijn advertenties ook steeds duidelijk aangegeven dat de mensen er goed over na moeten denken of ze het wel redden kwa tijd en dergelijke en dan krijg ik reacties dat ze dat snappen enzovoorts en dan toch weer haken ze af. Heel vervelend, want na mijn weten ben ik echt de moeilijkste niet en ze mogen alles met m'n pony doen. In de emails die dan vooraf over en weer gaan vraag ik ook duidelijk naar hun ervaring met paarden en dat klinkt altijd goed. Alleen wil t in de praktijk dan toch wel is anders wezen.

Eigenlijk heb ik de moet wel opgegeven, maar ik kan natuurlijk altijd een laatste x proberen en dan zal ik echt alleen op diegene ingaan die er uit springt en niet de eerste beste laten komen, waarvan ik een positief beeld krijg, want daar heb ik blijkbaar niks aan als ik t zo allemaal eens terug kijk. Ookal hadden ze zoveel ervaring en wilden ze het zo graag.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 12:38

hipkippie schreef:
Shayla hoe heb jij het rijden eigenlijk weer opgepakt en hoe deed je dat dan met de kleine? Kleine bij papa en jij naar t paard? Of nam je hem mee in de kinderwagen ofzo?

Edit: beetje offtopic ;) ga dr denk ik maar is een topic over openen ben wel erg benieuwd hoe alle mama's dat deden met een kleine baby

Ik heb tussen door nog een paar privelessen genomen en dan ging m'n moeder mee.
Het laatste jaar heb ik niet gereden omdat mijn lijf niet helemaal meewerkt. (afgezien van de 3 of 4 x dat ik een kwartier à 20 minuten op m'n jonkie heb gereden, maar dat was waar hij ingereden werd ;) )
Maar mijn paarden staan bij m'n schoonouders, dus als ik wat wil doen breng ik hem binnen bij m'n schoonmoeder of als m'n moeder er is dan zit hij lekker in de kinderwagen of wandeld met iemand ( schoonpa, papa, oom mijn moeder of schoonmoeder )over de hele boerderij heen.

Als ik nu weer ga lessen hangt het af van de tijd hoe we het gaan doen, stel dat ik om 7 uur moet lessen dan kan hij gewoon mee, moet ik om 9 uur lessen dan vragen we of iemand op kan passen zodat hij gewoon op tijd op bed ligt ;)

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:00

Mag ik vragen wat jij voor het leasen vroeg??? Is het een optie om als verzorgpony aan te bieden (kostenloos) en dan maar wel verplicht stellen om 1 of 2 keer in de week priveles te doen en evt daarbij een bijdrage per maand voor eens een nieuw borsteltje/hoofdstel/halster die daarna jouw bezit gaan worden?? Of evt hoefsmid?? En dan een contractje misschien?? Dat diegene de maand vooraf betaald tot opzegging?! Wel heel strak misschien maar werkt misschien wel??

En anders krijgt jouw paardje een luizenleventje :j

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:25

Offtopic: waarom wonen alle fantastische leasepaardjes zo ver weg?! Haha, ik zou je paardje heel graag rijden geloof ik, een brave buitenritten crack :D

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 17:40

@Shayla dat is wel fijn dat je paarden bij je schoonouders staan heb je gelijk een oppas ;)

@Champie Ja hoor dat mag jij vragen ;) Ik vraag €50,- per maand en mag de leaser zo vaak komen als ze wilt. Dat is niet te veel toch lijkt mij? Bedankt voor je tips :)

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 17:41

Safiera schreef:
Offtopic: waarom wonen alle fantastische leasepaardjes zo ver weg?! Haha, ik zou je paardje heel graag rijden geloof ik, een brave buitenritten crack :D

Kom je dichterbij wonen ;) haha grapje! Ze is idd heel braaf buiten en lekker voorwaarts.

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:43

hier nog een die ervan baalt dat je zo ver weg woont haha
mijn tink staat stil ivm blessure, dus zou voor mij een ideale uitkomst zijn geweest!
al zou ik ook niet in een maatje 1 passen, maar heb zelf een maatje 2 voor mijn tink haha
*zucht* woonde je maar wat dichter bij

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-12 17:55

Dat is minder dat je Tink een blessure heeft. Hopelijk komt ie er snel boven op

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 09:16

ik krijg volgende week de ostheopaat erbij, om eens goed te kijken waar haar problemen vandaan komen, dus hoop dat ze inderdaad snel weer opknapt! ze staat zich aardig te vervelen nu haha
Maar komt vast goed!
ennuh om weer ff on-topic te gaan (;)) een "vakantie" vinden de meeste tinks niet zo heel erg toch? haha