Rijden met touwhalster?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jorex

Re: Rijden met touwhalster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 21:28

zolang als het een goed touwhalster(van goede kwaliteit en geen flut halster) is, kan je er gerust je paard mee vastzetten.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 22:23

Fennadev schreef:
zolang als het een goed touwhalster(van goede kwaliteit en geen flut halster) is, kan je er gerust je paard mee vastzetten.

Leg uit....

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 23:17

Een paard mag je NOOIT aan een touwhalster vast zetten, want zo'n halster gaat namelijk enorm snijden als een paard gaat hangen en dan krijg je pas echt paniek.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 10:01

dat is me verteld op een andere site waar ik een topic heb lopen over het maken van mijn eigen touwhalster.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 10:39

Fennadev schreef:
dat is me verteld op een andere site waar ik een topic heb lopen over het maken van mijn eigen touwhalster.

Dat als het goede kwaliteit is je hem vast mag zetten? Dat is echt een van de domste dingen die een mens kan doen om je paard vast te zetten aan een touwhalster. Als je paard gaat trekken snijdt het lekker, tegen de tijd dat jij hem los maakt kun je al behoorlijk wat schade aangericht hebben bij je paard.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 10:54

dat meisje zet zelfs trekpaarden vast met een touwhalster dus toen dacht ik dat het wel kon, heb nog geen touwhalster gemaakt, dus, maak je geen zorgen om mijn pony.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 11:19

Fennadev schreef:
dat meisje zet zelfs trekpaarden vast met een touwhalster dus toen dacht ik dat het wel kon, heb nog geen touwhalster gemaakt, dus, maak je geen zorgen om mijn pony.

Dat is het probleem een touwhalster breekt niet en kun je grote problemen krijgen als een paard een keer echt gaat hangen.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 11:50

Echt niet doen inderdaad, ik was een tijdje terug
met touwhalster aan het oefenen met trailerladen.
Ik zette hem dus niet vast maar toen hij er terug uit mocht,
bleef hij aan en moer hangen, dat was echt heel eng...
Na heel lang in paniek trekken en rukken klapte hij achterover.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 13:05

Fennadev schreef:
dus, maak je geen zorgen om mijn pony.

Zoals jij en je ouders dat ook niet doen bedoel je? -O-

MarilynLoony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 13:11

Ik rijd nu al 2 jaar me een touwhalster, en vind het veel fijner rijden dan een bit! ervaring met andere bitloze optomingen heb ik niet maar ik ben erg blij met een touwhalster! grotejes

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 14:09

natuurlijk zorgen wij wel voor onze pony.

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 14:17

Appelmoes_11 schreef:
Bij mij is wel eens een clipje van mijn touwteugels kapotgegaan tijdens buitenrit. Dat was wel ff spannend hoor. :=

Haha jaa bij mij ook!

Ik reed mijn fjord er ook altijd mee, de luisterde veel beter dan met een bit in en op deze manier kon ik de teugels ten alle tijden lekker ontspannen houden, zodra ik ze opnam ging mn paard ook weer rustiger.. top!

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 18:05

Weet iemand een goed stevig merk touwhalster (aangezien er zo veel zijn en ik straks niet z'n flut ding wil kopen)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:16

Het is gewoon typisch zo’n fabeltje dat iedereen gelooft maar er niks vanaf weet. Ik durf te wedden dat geen van hun echt eens een paard met een touwhalster heeft vastgezet, maar gewoon denken dat het automatisch niet kan als iedereen het zegt.
Bij de stal waar ik rij trainen ze probleem paarden, en we gebruiken ALTIJD touwhalsters. Voor ALLES. Van uit de wei halen, tot vastzetten, tot handpaard rijden. Echt alles. Kleine pony’s worden ermee vastgezet, maar ook zware belgische trekpaarden. Het is zelfs beter om ze met een touwhalster (van goede kwaliteit) vast te zetten, want het zal minder snel breken en het zal het paard leren niet te trekken.
Wij binden ze altijd hoog vast. De trekpaarden aan een hoge tak in een boom en de andere aan een touw gespannen tussen de bomen als ze lang vast moeten staan. Anders doen we het gewoon heel normaal in de stal of in het gangpad. Nog nooit een geval daarvan gehad dus en dat zal er ook nooit komen. Als een paard in paniek raakt met een touwhalster om en ze beginnen te trekken komen ze gewoon niet los. Uiteindelijk zullen ze door gaan krijgen dat trekken niet de optie is en dan heb je dat probleem ook niet meer.
dit is haar reactie erop.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 00:02

*Verwijderd*

Ik ga geen moeite meer doen ook trouwens.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 07:26

nog nooit een geval van gehad bedoelt ze paard die zichzelf verwond door te gaan hangen.

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 14:16

Ik wel, en zeg je daar word je niet vrolijk van, maar goed als jij en je trainer vinden dat het wel kan vooral doen zou ik zeggen[ het hoeft maar 1 keer goed mis te gaan] en dan mag ik hopen voor je dat er nooit iets gebeurt, want dan word je misschien wel wakker.

MyselfandI

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 14:29

Je hebt paarden die gaan hangen, ik zou het niet doen, dat snijd namelijk heel erg..