Kunnen goedkope hoofdstellen goed zijn ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Naranga

Re: Kunnen goedkope hoofdstellen goed zijn ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:09

Mijn ruim 10 jaar oude hoofdstel heeft toen misschien 50 gulden gekost? Gewoon goed onderhouden en er is niks mis mee. Tuurlijk zijn er inmiddels gebruikssporen maar het leer is nog sterk en soepel.

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:14

ik heb nog nooit een duurder hoofdstel dan 30euro gekocht mijn pony doet daar nu al 3jr mee.
Mijn hoofdstel van mijn paard heb ik al een jr. Bij de boerenbond gehaald. Ook maar iets van 23euro, als je zo goed invet en bijhoudt.

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:20

Ik heb laatst ook een goedkoop hoofstel gekocht bij de welkoop (boerenbond). Ik dacht even snel een goedkoop hoofstelletje erbij om mijn paard te beleren.
Ik kan je zeggen, ik doe het niet snel weer. Wat een rommel! stug, kartonachtig en het zit voor geen meter.
Zodra mijn paard goed gewend is aan het hoofstel gaat er bij mij weer een fijn/soepel hoofstel om!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:46

Goedkope hoofdstellen kunnen net zo goed lang mee gaan als die super dure hoofdstellen :j
Maar het is toch heel verschillend vind ik, je moet inderdaad gewoon zelf eerst het hoofdstel in handen hebben gehad.
Vaak is de kwaliteit van het leer stug, maar ik heb ook een hoofdstel in me kast hangen van 30 euro die al 6 jaar mee gaat :D
Maar ik heb ook vaak genoeg gehad dat er rommel tussen zat, het gauw droog werd of kapot ging, dat is dan alsnog zonde geld.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:48

Ik heb een hoofdstel van 50 euro, doe er nu al bijna 9 jaar mee en ben echt geen grote poetser :o (integendeel) en hij ziet er nog keurig uit! :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:49

Mits goed onderhouden kan (bijna) elk hoofdstel lang meegaan...
Daarnaast kan je met een goedkoop hoofdstel de gok wel nemen dat het goed gaat, aangezien je toch niet zoveel geld kwijt bent mocht hij toch snel kapot gaan ;)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 12:58

Ik heb ook een jaar of 12/13 geleden een heel goedkoop hoofdstel gekocht. Denk 49 gulden(!) Dus een euro of 22. Hoofdstel gebruik ik nog steeds :) Heb er tussendoor nog wel een gekocht die ik mooier vond, maar gebruik hem nog als longeerhoofdstel. Het kan dus wel, maar ik denk wel dat je daar geluk voor moet hebben.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:03

duur hoeft ook niet altijd goed te zijn, mijn vriendin heeft een hoofdstel van 250 euro kado gekregen en enkele maanden was het al stug en nu na een jaar is de teugel al gebroken en zie je op meerdere plekken scheuren, ook aan de bakstukken zitten scheuren en daar komt imo toch geen "kracht"op...

't is bij mijn zadelmaker goedkoper en kwalitiatief beter om een hoofdstel te kopen dan bij een ruitersportzaak :)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:14

Ik heb nog steeds het hoofdstel hangen waar ik mijn pony mee (in)gereden heb. Dat hoofdstel is nu 10 jaar oud en ziet er nog prima uit, al moet het nu even gevet worden, omdat ik het sinds ik western rijd niet meer gebruik.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 13:52

tinaaz schreef:
Ik heb laatst ook een goedkoop hoofstel gekocht bij de welkoop (boerenbond). Ik dacht even snel een goedkoop hoofstelletje erbij om mijn paard te beleren.
Ik kan je zeggen, ik doe het niet snel weer. Wat een rommel! stug, kartonachtig en het zit voor geen meter.
Zodra mijn paard goed gewend is aan het hoofstel gaat er bij mij weer een fijn/soepel hoofstel om!

Dat was van het merk Star zeker? Die heb ik ook gehaald bij de bb. Prut ja.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 07:54

Als ik een hoofdstel koop kijk ik vooral naar de pasvorm en kwaliteit, prijs ook wel maar geef liever wat meer uit omdat ik er dan jaren mee kan doen (mits goed onderhoud, maar dat ligt aan jezelf). Dan brengt ie z'n geld ook wel op in langere termijn. En zuinig zijn op je spullen, bijv niet je paard laten schuren met z'n hoofdstel om en opletten dat ie nergens aan kan blijven hangen (sowieso al natuurlijk). Goed leer kost nu eenmaal wat, of je moet een mooie aanbieding ergens tegenkomen van een restpartij of zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 08:09

Ik heb een hoofdstel van 17,50 incl teugels en een hoofdstel van rond de 400 euro incl teugels, tuurlijk merk je verschil.. Die van 400 euro ziet er uit als nieuw, kan je zo terug in de winkel hangen.. Die van 17,50 is niet zo heel mooi meer, maar ben daar ook tevreden over.. Is meer een backup hoofdstel, die ligt altijd in m'n kastje. De duurdere neem ik mee naar huis.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 08:27

Ik heb een hoofdstel prijsje ook ongeveer 25 euro heb m nu al een aantal jaren en doet het hartstikke goed
als ik m ene tijdje in de schuur hang zit die wel gigantisch onder de schimmel maar pas helemaal geboend en een laklaagje er over heen gespoten en hij glimt helemaal en is verder een fijn hoofdstel :j

Knottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 09:33

Een gekke vraag misschien, maar waar kopen jullie die betaalbare hoofdstellen dan? Ik weet niet of het aan mij ligt, maar het lijkt of je tegenwoordig nooit meer onder de 50 euro kwijt bent voor een hoofdstel?!

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 15:53

Divoza en nog een andere site...

dressuur518

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 18:19

Ja wel alleen niet als je meerdere paarden er mee zou rijden hem overal neer zou gooien en nooit zou schoon maken. maar het feit blijft wel zoals hier boven genoemd dat een duurder hoofdstel >100 mooier blijft en beter zit. tenminste dat vind ik dan :j maar ik heb ook eens een hoofdstel gehad van 30 euro en ging ongeveer drie jaar mee (intensief gebruik) ging prima maar nu is ie ook echt overleden! maar ik zou zo weer een goedkoop hoofdstelletje kopen zie wel hoelang ie mee gaat en dan baal je ook niet zo als je pony hem toevallig aan het slopen is!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 14:33

In een passier zit al meer materiaalkosten als dat een goedkoop hoofdstel kost tahorselover. :+

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 14:41

Knottje schreef:
Een gekke vraag misschien, maar waar kopen jullie die betaalbare hoofdstellen dan? Ik weet niet of het aan mij ligt, maar het lijkt of je tegenwoordig nooit meer onder de 50 euro kwijt bent voor een hoofdstel?!

www.ponypret.com heeft er heel wat onder de 50 euro.

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 14:46

Als je het goed onderhoudt kan ook een goedkoop hoofdstel een hele tijd mee gaan :j