Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Princesj schreef:Ik zal eens kijken of ik vanavond even een mooie standfoto kan maken zodat jullie haar gehele figuur goed kunnen zien.
Nombrado, even over Zaldi, ik wilde zelf 1 jaar geleden een Zaldi, omdat de modellen en het concept mij aanspreken. Helaas heeft de zadelmaker die deze zadels verkocht deze afgeraden voor mijn paard. Nu heeft hij de plank daarna 2x mis geslagen en ik helaas nog nooit een zadel van Zaldi op haar rug gehad, dus of hij daarin gelijk had kan ik niet zeggen. Mijn huidige zadelmaker verkoopt ze helaas niet, maar mocht hij niks passends kunnen bedenken voor mij (en mn portemonee) hou ik Zaldi zeker in optie!
Princesj schreef:Nombrado, ik kan helaas momenteel geen boommaat noemen. In het zadel wat ik had (en wat dus niet in orde was!) zat een groene boom van Wintec, volgens mij is dat smal/medium, maar heb voor die tijd ook wijd en medium gehad, dus ik kan er geen pijl op trekken helaas. Ze heeft naar mijn idee gewoon een kwpn bouw, wel schoft maar niet overdreven, mooi gevuld (geen kuilen). Wel ben ik erachter dat haar zadelplaats redelijk naar achteren ligt omdat ze een grote schouderpartij heeft (singelplaats is meer dan een handbreedte uit de oksel).
Princesj schreef:Ainsley met verstelbare boom durf ik niet aan, heb helaas te veel slechte verhalen over dit systeem gehoord (puur alleen over dit type dus).
Fred_Kroket schreef:Ik heb een tweedehands gekocht die nog bijna nieuw was en heb het nu alweer (even rekenen...) 4 jaar (bijna 5, ik gebruikte het voor ik het op mijn Fries gebruikte ook op mijn KWPN'er) . Je moet ervoor zorgen dat je eigenlijk elke week de boom even een stukje versteld. Dus even voor je het zadel terug hangt het systeem even wat smaller of breder zetten zodat het soepel blijft en inspuiten met wat siliconenspray. Ik ben zelf niet zwaar maar ik kan me voorstellen als je wat fors bent en je de boom heel breed hebt staan het niet zo sterk is als een vaste boom. Mijn zadelmaker vind het in mijn geval met mijn paard een ideale combinatie alleen levert het hem nooit geld op
Princesj schreef:Fred_Kroket schreef:Ik heb een tweedehands gekocht die nog bijna nieuw was en heb het nu alweer (even rekenen...) 4 jaar (bijna 5, ik gebruikte het voor ik het op mijn Fries gebruikte ook op mijn KWPN'er) . Je moet ervoor zorgen dat je eigenlijk elke week de boom even een stukje versteld. Dus even voor je het zadel terug hangt het systeem even wat smaller of breder zetten zodat het soepel blijft en inspuiten met wat siliconenspray. Ik ben zelf niet zwaar maar ik kan me voorstellen als je wat fors bent en je de boom heel breed hebt staan het niet zo sterk is als een vaste boom. Mijn zadelmaker vind het in mijn geval met mijn paard een ideale combinatie alleen levert het hem nooit geld op
Het probleem wat ik heel vaak hoor is dat de bomen vanzelf openlopen. Ik wil juist absoluut niet zelf rommelen aan zadels, dus dit valt voor mij sowieso af.