Super topic trouwens! Goeie tips zitten er tussen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sabe schreef:Diana_v_l schreef:Heeft iemand nog goede tips voor het schoonmaken van je cap?
(voor de binnenkant uiteraard).
In de wasmachine lijkt me niet echt een optie.
Mijn cap heeft uitneembare binnenvoering koop gewoon elke 2 maand nieuwe voering
mzara schreef:Nibbit schreef:Bitten gaan hier af en toe in de vaatwasser
dat is ook wel een goeie! alleen gaat dan alles er af? omdat het met een schuurspons zelfs moeilijk gaat.
kun je een bit niet laten weken? zo ja, hoe en waarin?
Sas_88 schreef:Is het een dikke deken? Dan zou ik hem toch gewoon wegbrengen. Bij ons in de buurt zit zo'n klein zaakje waar ze ook broeken enzo vermaken. Daar kan je vaak ook paardendekens wegbrengen. Een winterdeken is niet zo makkelijk in je eigen wasmachine
Jotoma schreef:Wat is de beste tip om dekjes en fleecedekens te ontharen? Voor de mensen die geen droger hebben..
Eerst met een rosborstel, dan stofzuiger?
Ik doe nu altijd met een rosborstel, dan in een tempur kussensloop met rits en dan in de wasmachine. Werkt opzich goed tegen de haren en komt er schoon uit. Maar zal toch minder schoon worden dan als je t dekje er los in stopt.
En als je wel een droger hebt, gewoon droog er in doen en op een kort programma zetten oid?
Jotoma schreef:Wat is de beste tip om dekjes en fleecedekens te ontharen? Voor de mensen die geen droger hebben..
Eerst met een rosborstel, dan stofzuiger?
Ik doe nu altijd met een rosborstel, dan in een tempur kussensloop met rits en dan in de wasmachine. Werkt opzich goed tegen de haren en komt er schoon uit. Maar zal toch minder schoon worden dan als je t dekje er los in stopt.
En als je wel een droger hebt, gewoon droog er in doen en op een kort programma zetten oid?
fjordjes schreef:Nog een tip:
Vanish oxi action! Dat spul werkt verrekkes goed om vuil eruit te krijgen! Wilde laatst mijn halsters schoonmaken, eerst in een bad met heet water en een schepje vanish gedaan, kwam ontzettend veel vuil uit! Daarna goed uitgespoeld met water en ze zien er weer netjes uit.
mzara schreef:hoe maken en houden jullie je bitten schoon?
ik probeer altijd met water en een sponsje het vuil er af te wrijven, maar ik krijg het nooit echt mooi schoon.
Lienie_F schreef:fjordjes schreef:Nog een tip:
Vanish oxi action! Dat spul werkt verrekkes goed om vuil eruit te krijgen! Wilde laatst mijn halsters schoonmaken, eerst in een bad met heet water en een schepje vanish gedaan, kwam ontzettend veel vuil uit! Daarna goed uitgespoeld met water en ze zien er weer netjes uit.
misschien een hele domme vraag, maar verbleken de halsters dan niet?