Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Chanou__ schreef:zozo, wat zijn we weer gezellig allemaal.
Een zomer deken is helemala niet zo slecht hoor
Ik snap best dat je hem zo vaak wast, odat die reacties van onbegrijpende penny kindjes als: iell, ze borstelt hem niet, wat zielig, ook niet erg fijn zijn. ik zou inderdaad gewoon een exeem deken opdoen, en kijken hoe hij het daar op doet. Als hij nou echt staat te zweten, dan maar af, maar proberen kan altijd.
, dat is lang geleden

Met een keuring of wedstrijd was ik aan het begin van de week een keer, de avond ervoor ook nog en ik kan er donder opzeggen dat als ik sochtends ga kijken dat ik het weer kan doen
En bij de keuring of wedstrijd aangekomen kan ik dr kont nog een keer doen wegens knijpende staart in de trailer
Ik maak me dr allemaal niet druk meer om......ik heb tegenwoordig de instelling het is een paard en geen showmodel
Ze is schoon als ze het moet zijn en daar houd het bij mij mee op. Gewoon een normale poetsbeurt is wat mij betreft genoeg. Nou en dan zit er nog een vlek op ? Helemaal prima toch? 
)Chanou__ schreef:zozo, wat zijn we weer gezellig allemaal.
Een zomer deken is helemala niet zo slecht hoor
Ik snap best dat je hem zo vaak wast, odat die reacties van onbegrijpende penny kindjes als: iell, ze borstelt hem niet, wat zielig, ook niet erg fijn zijn. ik zou inderdaad gewoon een exeem deken opdoen, en kijken hoe hij het daar op doet. Als hij nou echt staat te zweten, dan maar af, maar proberen kan altijd.
. 
paardjes123 schreef:Bedankt! Mijn vorige paard had altijd de hele zomer een vliegendeken om, gewoon vanwege de vele vliegen. Maar als ik de meeste berichten zo lees, was dat dus ook ontzettend zielig.
alsjeblieft zeg! je weet toch wel dat het een paard is! die van nature niets liever doet dat rollen en ravotten in de wei?! doe dat paard dan alsjeblieft weg, of laat hem lekker paard zijn met afentoe een geel vlekje tijdens het rijden, alsjeblieft zeg.

paardjes123 schreef:Frederieke wat jij nu zegt vind ik erg ombeschoft, ik vind een geel paard gewoon niet grappig. Doordeweeks werk ik normaal gesproken tot 18 uur en ga in de avond naar de les in de vereniging. Dit is best krap tijd. Het is mijn keuze dat ik niet op een geel paard wil rijden, ik vind het armoedig en vies er uit zien. Ik kan jullie 100x uitleggen dat dit paard verder een goed paarden leven heeft met veel weidegang en veel vriendjes. Ik weet zeker zelfs dat ze meer buiten loopt als het gemiddelde nederlandse paard.
Ik zie dan ook niet het probleem dat een paard zomers een dun dekje omkrijgt, zolang ze er maar niet onder zweet en het geen schuurplekken geeft.
Shayla ik zou flink in de stress schieten als ik die schoon moet krijgen om mee te gaan rijden
paardjes123 schreef:Frederieke wat jij nu zegt vind ik erg ombeschoft, ik vind een geel paard gewoon niet grappig. Doordeweeks werk ik normaal gesproken tot 18 uur en ga in de avond naar de les in de vereniging. Dit is best krap tijd. Het is mijn keuze dat ik niet op een geel paard wil rijden, ik vind het armoedig en vies er uit zien. Ik kan jullie 100x uitleggen dat dit paard verder een goed paarden leven heeft met veel weidegang en veel vriendjes. Ik weet zeker zelfs dat ze meer buiten loopt als het gemiddelde nederlandse paard.
Ik zie dan ook niet het probleem dat een paard zomers een dun dekje omkrijgt, zolang ze er maar niet onder zweet en het geen schuurplekken geeft.
Shayla ik zou flink in de stress schieten als ik die schoon moet krijgen om mee te gaan rijden
Wispeltuur schreef:Ik heb zelf een haflinger gehad 4 jaar lang en zij had eczeem, moest dus in de zomer dag en nacht een deken op anders schuurde ze alles open door de jeuk en werd ze helemaal gek.
Persoonlijk vond ik het een marteling voor haar, ze zweette zich altijd kapot, kreeg schuurplekken van de deken, haar manen kreukelde en braken en haar vacht zag er nooit echt goed uit. Ze genoot er echt van als de deken af was, misschien vermenselijk ik het zo maar dit kon ik echt aan haar zien.
Voor het geval dat je denkt, ja dat krijg je met zo een goedkope eczeemdeken nou nee.. ik heb werkelijk de duurste en beste deken gekocht maar wat een ellende..
Ik heb haar 3 jaar geleden verkocht omdat ik voor haar een ander leven wilde dan dag in dag uit in een deken gewikkeld te zijn. Iedere zomer weer was ze nukkig en ellendig, tuurlijk kwam dit door de eczeem maar ook zeker door het vrijwel altijd moeten dragen van een deken.
Als er dan percee een deken op moet geen eczeem deken, deze sluit helemaal aan op het lichaam geef het dier op zijn minst nog wat lucht op zijn lijf.
. Maar mén wat vond ik het sneu om die pony een deken op te doen bij 30 graden. Maar ik moest wel anders bleef ze rondjes rennen in het land omdat ze gek werd van de jeuk. En dan wil jij het omdat je anders zoveel moet poetsen? Dat snap ik niet