goed zadel met diepe zit en dikke kniewrongen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:57

dennisje schreef:
Remark schreef:
Hulsenbos is misschien ook wel iets?
Mijn ouder bijrijdhalflinger had er zo eentje en ik zat als een huis.
Hij had een hele diepe zit en mega dikke kniewrongen.

Succes!

hulsebos hoor ik inderdaad hele goede verhalen over.
ik denk wel dat dat 1 van de grote kans hebbers is :)

Het oude zadel van Anky die op Bonfire lag zit ook als een huis net als de hulsenbos.
Wellicht dat iemand weet welk type Anky zadel dat is! (maar ik zou niet weten wat de kosten daar van zijn)

bowie_zantos

Re: goed zadel met diepe zit en dikke kniewrongen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 18:03

Was benieuwd voor mezelf en had het er zo een beetje over, heb een site gekregen waar ik alles op kon vinden dus hij kent het verhaal helemaal niet. Maar ik hou me er wel buiten dan hoor geen probleem wilde alleen maar helpen...
Qua zadel dus de kn die zit heerlijk, succes ermee

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 18:10

bowie_zantos schreef:
Was benieuwd voor mezelf en had het er zo een beetje over, heb een site gekregen waar ik alles op kon vinden dus hij kent het verhaal helemaal niet. Maar ik hou me er wel buiten dan hoor geen probleem wilde alleen maar helpen...
Qua zadel dus de kn die zit heerlijk, succes ermee

dat soort dingen is gewoon handiger om via pb te doen. omdat dit topic over zadels gaat ;)
en de kn is wel een kans hebber ja :)

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 18:12

Kijk eens naar de mac rider. Diepe zit stevige wrongen en superzacht. Ik houdt ook van opgesloten zitten en was superblij met dit zadel. Voor mijn nieuwe paard heb ik nu een hulsebos wb3. Zelfde verhaal. Zit als een huis.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 18:15

Ik had een tijd geleden contact met iemand met een soortgelijk probleem, die liet weten dat ze enorm blij was met haar Barefoot Barrydale, precies vanwege de zaken die je hier zegt: diepe en zachte zit en wrongen waar je knie fijn "in" valt.

Wellicht het aanvragen van een testzadel waard ? :)

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 18:18

Ik heb een Hulsebos dressuur zadel WB4, kost je wel aardig wat geld (lees 2400euro nieuw) maar dan heb je ook echt een goddelijk zadel... Diepe zit, dikke kniewrongen, het zit echt als stoel!

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 18:18

ik weet niet of een barefoot wil.
ik ga is googlen op mac rider

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:14

Kieffer lusitano vind ik tot nu toe het zadel met de meeste steun (waar ik dan ervaring mee heb), is een knie-brace geen optie voor jou, zonder vind ik het toch nog steeds een risico, knie is al instabiel, wat als het paard een keer een verkeerde beweging maakt of wegspringt, genoeg om nog meer schade aan te richten, een zadel vangt volgens mij niet alles op.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:17

Ik heb nog niet het hele topic gelezen maar wilde wel even zeggen dat ik wel eens op een KN TANGO heb gereden en dat ik die echt als een huis vond zitten. Naar mijn idee zou die ook wel aan jouw eisen kunnen voldoen.

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:19

Kijk in mijn onderschrift ;) En hij is veeeeel beter dan Hulsebos :j

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:33

Ik heb ook knieproblemen en daarnaast spierproblemen en dacht ook dat een diepe zit en veel wrong de oplossing was. Uiteindelijk zit ik nu in een redelijk vlak Bates zadel met standaard wrong heel erg fijn. Juist door de minder gedwongen positie heb ik minder last, terwijl het zadel mij wel voldoende ondersteund en ik goed kan zitten. Wat voor mij wel essentieel is zijn goede beugels. Gewone beugels zijn een absolute no go.. Ik heb flexibele beugels van Anky (andere merken zijn voor mij ook ok), erg prettig en duurzaam.

Iemand die zowel engels, als western, als aparte zadels kan leveren in trouwen Country Mill in Nijkerk.

jaap050

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:38

Ik heb een MSFC (Volgensmij staan de letters op de goede volgorde:s) Maar ik ben echt super blij met dit zadel. Het zit heel zacht een je zit ook heel stabiel, maar weet niet of de kniewrongen dik genoeg zijn. Zeker het uitproberen waard!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:39

De Titaan 2 van euroriding extreem diepe zitten en flinke kniewrongen die zacht zijn, je been kan niet over het zadel schuiven.

Geweldig zadel zal kijken voor en plaatje.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FQEBAQOG.jpg

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:45

Omdat ik ook een slechte knie heb reed ik voorheen altijd op een KN Allegro als beugels heb ik de flexibele van sprenger.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:47

Ook Arno Brandt fan. Hulsebos zadel vond ik ook prima, maar de personeelswisselingen laat de kwaliteit schommelen. Heb twee zadels van Brandt, in mijn geval zonder enorme wrong en zonder diepe zit, maar die zitten al als een huis. Dus als je lekker zit in diep en flinke kniewrong zal dat helemaal lekker stabiel zitten. Bij hem is alles mogelijk. Extra zachte zit, dikke kniewrongen wat jij wilt. Hij legt het in balans op je paard.
En qua budget (rond de 1650,00) is het ook zeer goed te doen. Je moet wel even geduld hebben voor de levertijd.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:50

Hulsebosch is een echte aanrader! Ik heb de close-contact. Je moet er wel even voor in je buidel tasten, maar dan heb je wat.

An: idd, maar je moet gewoon naar Jan vragen. Moet je misschien wel even wachten, want hij heeft een wachtlijst, maar dan weet je zeker dat het goed gaat. :j

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 08:55

Jeetje wat een nare situatie zeg :(:)
Zelf ben ik al 2 jaar op zoek naar het juiste zadel ivm lichamelijke problemen en heb nu een albion ultima op proef en ik moet zeggen dat het ten eerste mijn paard 100% verbeterd heeft qua vrijheid in beweging en zelf zit ik er ook super fijn op.
Ik was niet per definitie op zoek naar veel wrong en dat heeft dit zadel toch wel vrij veel maar omdat ik heel veel last heb van bekkeninstabiliteit wilde de zadelmaker dit toch proberen en nu ik er aan gewend ben is het echt een verademing _/-\o_
Kijk anders eens op de site van zadelmaker van Rijs mij is het erg goed bevallen en daarbij is het bij hun mogelijk om een zadel een paar maanden te huren voor een klein bedrag zodat je het ook echt langere tijd kunt uit proberen en op die manier kun je echt op zoek naar een zadel dat goed bij je past voordat je het koopt dat doe ik nu ook en dat voorkomt dat je na een maand met een zadel in je maag zit dat het toch niet helemaal blijkt te zijn.
Als je vragen hebt kune je me altijd pben

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:00

Ik ben ook fan van Arno v/d Brandt :j
Heb een zadel van hem en dat zadel zit heerlijk. Heb ik natuurlijk ook zelf zo uitgezocht ;).
En dan heb ik nog niet eens de zachtste zit en ook niet de diepste. Wel heb ik flinke (halve) wrongen.
Voordeel is dat je heel veel kanten op kunt met zijn zadels. Je kunt het zadel helemaal naar wens laten maken.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:04

Ik heb toevallig laatst een fryso aangeschaft. Toen ook op de fryso legato gezeten en dat zadel had echt een diepe zit en behoorlijke wrongen. Persoonlijk kon ik er niks mee worden maar kan me best voorstellen dat dat dan goed bij je past want je zat er echt goed in opgesloten! Hij staat nog niet op de site maar je zou altijd een mail kunnen sturen (model is net nieuw namelijk) en anders is de proffessional misschien ook iets voor je? (www.frysozadel.nl)
Met andere zadels heb ik geen ervaring dus daar kan ik je helaas geen tips over geven.
Verder zijn inderdaad van die sprenger beugels of bow balance beugels ook wel een idee?

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:04

Ik heb zelf net een WOW gekocht. Daarin kan je de diepte van je zit zelf bepalen (keuze uit 3), ik heb bovendien een zweetblad met giant high wrongen. Misschien is dat wel iets voor jou, die wrongen zijn vooral geaccentueerd bovenaan en worden smaller naar beneden toe. Kijk anders eens op de wow-site of het je iets zegt?

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:07

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:12

dennisje schreef:
ik rij gewoon puur voor de hobby dus gewoon een zadel waarmee ik met rechts zo wie zo al meer grip heb vind ik goed genoeg :) in de toekomst komt er wel een paard bij mischien maar voorlopig nog lang niet.
mijne gaat nog lang mee :D

@mystique

ik ga is ff googlen bedankt :D

van wat ik hieruit opmaak, is dat je dus een zadel gaat kopen zonder dat je een paard hebt waar het op gepast gaat worden?

scientifica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 09:12

Wat ontzettend vervelend voor jou TS! Hopelijk kan je met het juiste zadel alsnog genieten van de paardensport.

Zelf heb ik een Hulsebos dynamic dressage, heeft een zachte, diepe zit en stevige wrongen, die ze in verschillende maten aan je zadel kunnen maken. Ook heb ik er een extra zachte zit in laten zetten.
Een aantal vriendinnen van mij hebben de anatomica octant en die zweren daar echt bij, omdat deze ook een diepe zit en grote wrongen heeft, waardoor ze erg stil kunnen zitten.
Succes met je zoektocht!

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 10:34

knollentuin schreef:
dennisje schreef:
ik rij gewoon puur voor de hobby dus gewoon een zadel waarmee ik met rechts zo wie zo al meer grip heb vind ik goed genoeg :) in de toekomst komt er wel een paard bij mischien maar voorlopig nog lang niet.
mijne gaat nog lang mee :D

@mystique

ik ga is ff googlen bedankt :D

van wat ik hieruit opmaak, is dat je dus een zadel gaat kopen zonder dat je een paard hebt waar het op gepast gaat worden?

Jou post snap ik niet.ik koop nooit zomaar zadels.goed lezen is een vak appart.
Er komt een zadelpasser die het zadel precies aanmeet aan mijn paard.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:03

eowyn04 schreef:
Hulsebosch is een echte aanrader! Ik heb de close-contact. Je moet er wel even voor in je buidel tasten, maar dan heb je wat.

An: idd, maar je moet gewoon naar Jan vragen. Moet je misschien wel even wachten, want hij heeft een wachtlijst, maar dan weet je zeker dat het goed gaat. :j

Beetje OT :

Maar het wil niet altijd zeggen dat Jan ook komt. Vaak zit ie in Amerika of Duitsland en dan kan het soms veel te lang duren. Arno werkte destijds bij Hulsebos (zonder ch ;-) ) en ik vroeg toen altijd naar hem. Toen hij eenmaal voor zichzelf was begonnen ben ik gewoon meegegaan. Mijn hulsebos zadeltje heb ik een jaar terug ingeruild voor een AB. Later heb ik nog een tweede gekocht voor June. Geen dag spijt wat een zadels !!