Bijzondere frontiem, jullie mening?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 00:56

Ik vind de frontiem ook iets te massief en inderdaad de v lijkt mij ook iets te diep. Daardoor vind ik hem iets teveel aanwezig (zegt de opperbling :') ).
Misschien is ie wel heel erg mooi als ie minder diep zou zijn en de helft van de dikte is. Dus net een centimeter breed :j
En onderlegd is denk ik geen overbodige luxe. Je wilt per slot van rekening geen schuurplekjes van een frontriem.
Over de discussie over aangemeten etc, denk ik dat het nog wel mee valt qua tikken. Het materiaal is massief, het leer erachter is massief, dus het midden stuk zelf zal niet snel gaan klepperen. Zolang je de lusjes wat aan het hoofdstel vastgemaakt wordt niet al te ruim neemt, blijft het ook beter in model.

En mensen, een hoofd is geen bewegend deel zoals een been of een oor.
Verder vind ik de rel wel grappig :') wie het hardst schreeuwt....... :D

mick75

Re: Bijzondere frontiem, jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 01:42

Wat dan van die frontriemen met kwastjes eraan? Of andere hangers, zoals steentjes of kraaltjes? Die tikken bij elke pas tegen het hoofd aan. Die lijken me een stuk irritanter voor een paard, toch ken ik geen enkel paard dat daar slechter van gaat lopen als ze eenmaal weten wat het is. Hooguit die er een stuk lelijker van worden. Maar dat is een kwestie van smaak.

Een dun plaatje zilver is niet zwaarder dan een goed stuk leer, en er zijn genoeg frontriemen die van een flink dik en breed stuk leer gemaakt zijn. En ook leer kan heel stug zijn en tikken tegen het hoofd. Als die frontriem goed gemaakt is (niet te zwaar) zie ik echt geen probleem. Wel moet die goed onderlegd zijn, een stuk metaal recht op het hoofd lijkt me nou niet zo prettig voor het paard. Ik zou bij deze frontriem eerder voor een stoffen onderlegsel gaan dan voor leer trouwens.

Bij de frontriem uit de beginpost vind ik wel de V te groot en iets te breed. Verder vind ik het wel een mooi ding.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 07:32

Ik vind de puntvorm van de frontriem te diep. En echt zilver zal lastig zijn om mooi glimmend te houden; dat wordt poetsen. :D

Ik rijd in de mensport en al dat koper zilver etc; poetsen poetsen poetsen zijn we wel gewend. Maar alleen een metalen frontriempje zoals jij wil, is maar een klein stukje poetswerk.

Ik vind de reacties van irritatie, prikken etc sterk overdreven.
Zie de paarden hieronder in het topic in gala uitvoering; niks mis mee en last hebben ze er niet van hun frontriem of klepel. Het is alleen veel poetswerk :D

[EV-ITP] Koninklijke paarden op Het Loo

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 07:48

Vind het echt heel lelijk maar ja ik vind al die met een V lelijk.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 08:30

Maar janouk, wat ik me dan af vraag, hoe weet je zo zeker dat de paarden er geen last van hebben? Neem aan dat ze dat niet hebben gezegd :P

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 08:37

@xxMaxx Heel vreemd hoor, maar ik hoor ze nooit klagen over hun frontriem :D

Ik moest alleen zo lachen om de discussie hier om een heel licht frontriempje. :j Als je sommige reacties leest, lijkt het of de voorgestelde frontriem een soort martelwerktuig is. Alsof zo'n frontriem zo irritant is; ik denk dat het gemiddelde paard meer last heeft van die aangesnoerde neusriemen van tegenwoordig of van een ruiter die op hun rug zit te botsen iedere pas. Als het goed is staat op de frontriem sowieso geen spanning. De meeste druk komt bij een rijhoofdstel op het kopstuk.

Dus om een beetje tegengeluid te geven en alles weer in proporties; haha denk ik dat het allemaal wel meevalt met de irritatie van voorgestelde frontriem.
Daarom even foto's van paarden in galatuig; ze hebben meer "last" van het trekken van de Gouden koets van 2500 kg! ongeremd dan van een metalen plaatje op een frontriem.

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 08:38

Ik persoonlijk vind hem iets te massief, maar als jij hem mooi vind moet je het gewoon doen.
Wel vind ik dat het geheel moet koppen, dus het moet ook bij het hoofd van je paard passen en bij de rest van je hoofdstel.
Hij zal denk ik beter staan bij een paard met een wat groter hoofd dan bij een paard die een wat fijner/kleiner hoofd heeft.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 08:38

Eerlijk?
Foeilelijk... Nee dit is serieus niet mijn smaak..

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 08:42

Je weet het niet janouk :p daarom heeft mijn pony gewoon een simpele. Maar ik vind het ook gewoon niet mooi... een kleinere v vorm vol met diamanten vind ik echt gaaf! Die ga ik kopen straks voor mijn 2e paard want nu voor mijn pony met pees blessure is het nogal waardeloos hahaha!

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 08:44

Ik vind 'm wel leuk. Vraag me alleen af of het paard hier geen last van heeft met rijden.. ;)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 08:54

Ziet er tof uit, ik ben gek op de V-frontriemen en deze is wel lekker bling. Vraag me af in hoeverre het het paard in de weg zit. Frontriem buigt niet mee ivm de zilveren plaat. Zo'n frontriem eist wel een goede aanmeting om het te laten passen, anders lijkt het me verschrikkelijk in de weg liggen. Ben benieuwd hoe hij uiteindelijk bevalt. :D

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 08:56

ik zou zelf niet zo snel zo'n frontriem kopen. Maar ik ken iemand die ook zo'n frontriem heeft met zo'n diepe V-vorm, een die punt, zit standaard (bij haar) 1-2 cm van het hoofd af dus heeft het paard er NOOIT last van. hoe dat met deze zit weet ik natuurlijk niet :)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:15

Ik vind hem afschuwelijk.
Of ie er last van zou hebben? Denk niet dat je je daar druk over moet maken.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:28

Ik vind hem bij het paard op de erg foto mooi,
voor mijn paard zou het denk ik iets te massief zijn dus iets kleiner zou dan mooier zijn.
Dus als ie je paard staat zeker doen, helemaal als je hem zelf mooi vindt :)

Verder is de frontriem met leer onderlegd dus neem aan dat je paard er geen last van zal hebben als je de goede maat hebt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 15:06

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik een aantal berichten verwijderd die op de persoon gespeeld waren. Hierbij het verzoek om met argumenten op de inhoud van een bericht te reageren en niet op de persoon.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 17:14

Opzich wel een mooie frontriem. Jammer ervan is dat je sneller naar de frontriem kijkt dan naar 't paard waardoor je paardje een beetje weg valt qua zicht. Maar TS, als jij dit een mooie frontriem vind moet je 'm gewoon nemen hoor!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 18:28

Die frontriem zoals jij hem omschrijft heb ik weleens iemand mee zien rijden, echt lelijk :o

Denk niet dat je paard last van heeft.

Milou013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 18:54

Denk dat het vooral belangrijk is dat je kijkt of het je paard staat.
Een apparte frontriem kan op sommige paarden heel mooi vallen, op andere heel lelijk.

Verder denk ik dat je genoeg info hebt om over na te denken :o

Ik persoonlijk ben ook niet van een v-frontriem, maar ieder zijn smaak. :)

mar08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 00:24

jeetje ben ik dan echt zo gek.. maar wie laat er nou een frontriem aanmeten?
deze v is idd veel te diep.. niet mooi en vraag me ook af of die punt niet gaat scheuren en irriteren

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 05:52

Ik vind hem erg lelijk, maar dat vind ik van alle v-frontriemen.

Laurie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 06:06

Ik vind'm lelijk, sorry :+ Ik vind net als Splendesco alle V-frontriemen lelijk.
Lijkt me ook jammer als de frontriem zo'n eyecatcher is, ik zou willen dat ze m'n paard zien..
Maar ik ben dan ook geen bling-bling iemand mens.. :o

Maar, als je'm mooi vindt, dan koop je hem toch gewoon :D
Als hij goed past en hij is in leer onderlegd, zal hij je paard normaal gezien wel niet storen. Anders hebben ze tegen je gelogen in de winkel..

bartjeminoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 06:40

vind hem echt heel gaaf!

en het is onderlegt dus wat maakt het uit of er steentjes opzitten of een laagje zilver???

Kimberleeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 12:52

ik vind het niet zo mooi, maar als je het mooi vind, moet je het natuurlijk doen ! :)