Het zadel zakt naar links (weg vd minste weerstand, links is 'lager') en door links de vullingen erin te doen maak je de linkerkant 'gelijk' aan de rechterkant en ligt het zadel recht.
Ik snap 't dus nog steeds niet, je bent niet de enige Maris.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Suzanne F. schreef:cocktail schreef:ik leg hem gewoon direct op zijn rug dekje erop dan me zadel, heb enkel zo een voor pad zijn erg handig. Voor een tussen oplossing stuk goedkoper.
Dat is niet voor onder het zadel toch? Dat is voor de schoft, voor het longeren.
Maris schreef:Glossi, die snap ik ook niet![]()
( ik snap niet veel geloof ik .....
)
je maakt een zadel smaller met een onderlegger/ prolite pad. En nu schrijf je dat je paard eigenlijk een medium/wide nodig heeft ipv een medium. En dat je dat oplost met een prolite ? Je medium zadel wordt juist toch nog smaller daardoor ?
Gimli_ schreef:Maar kijk, dit is mijn paard dus:
Het zadel zakt naar links (weg vd minste weerstand, links is 'lager') en door links de vullingen erin te doen maak je de linkerkant 'gelijk' aan de rechterkant en ligt het zadel recht.
Ik snap 't dus nog steeds niet, je bent niet de enige Maris.

) en door goede training in een paar weken al een bredere bespiering rond de schoft krijgt. Het komt dan voor dat paarden beginnen met een smalle pommel (voorboogje zoals kopijzer bij een boomzadel), na 2 weken al een normale M maat pommel nodig hebben, en na 6 weken een Wide.
) maar ook doordat een pad vies is, of er nog restjes wasmiddel in zitten, of doordat het materiaal van de pad een soort allergische reactie opwekt of de huid over-stimuleert door dat de pad wat over de huid heen en weer schuurt, of door het vasthouden van teveel warmte i.c.m. een steeds aanwezige druk waardoor de huid niet goed kan ademen op die plek en bij langdurige ritten raakt de huid dan ook geïrriteerd.