Daar staat ook levertijd van minimaal 2 weken bij. Ik heb Buitenzinnig al een berichtje gedaan. Vind het ook wel leuk als zij het leveren. Heb al passervice met Trekker True Talent van Ron gehad. Maar dat wordt hem niet. De Christ lijkt me een prima alternatief . En ik vind het er ook nog eens super gaaf uitzien.
Nee, ik neem dan de Premium Plus versie Daar zit je net iets vrijer op denk ik. Uiteraard zal ik mijn ervaring laten weten, hopelijk kan ie snel geleverd worden want nu heb ik mijn zinnen erop gezet !!
Oeh, die zijn wel gaaf! vooral die barokke versies. Maar met beugels en dan staan lijkt mij ook slopend voor je paard. Doorzitten en niet op je beugels steunen lijkt me dan nog wel oke, maar lichtrijden en verlichte zit? Krijg je toch hele rare druk verdeling denk ik.
en tja... vind mezelf eigenlijk te zwaar voor zoiets... arme paard drukplekken van mijn zitbotten. Dus zou dan zijn om af en toe mee te rijden, maar dan zijn ze weer best prijzig. Maar ze lijken me meer dan zalig te zitten.
Ik ben ook reuze nieuwsgierig. Vind het ook duur maar het zou voor mij een veelgebruikt alternatief zijn voor het boomzadel. Gewoon om af te wisselen. Ik ben vooral benieuwd of bij deze Iberica ook een vilt inlage zit voor betere drukverdeling! Hier is ook al een mailtje naar Buitenzinnig en naar Pmarena gegaan. Ik vind 4 weken ook wel erg lang, dan is het wellicht nog sneller om in Dld te bestellen.
Maar het allerliefst zou ik ze trouwens ook gewoon even willen zien en op mijn paard hebben liggen. Ik zou de Iberica kiezen vanuit estetische overweging (met een andalusier ) maar misschien dat de Premium Plus mij wel veel beter zit? Dat vind ik wel lastig aan de keuze en daarvoor zijn ze dan eigenlijk weer net iets te duur... Is er niet iemand die er mee aan huis zou kunnen komen?
hm,ik ben toch aan het twijfelen,vind ze echt veel te duur. en denk dat ik er slecht 2x per week gebruik van zou maken,rijd verder veel lange ritten en dat zie ik me niet op een dergelijke pad doen,met die gekke drukverdeling.
Lustitano: Ik heb ook een Andalusier, maar toch vind ik de Premium Plus beter bij ons passen denk ik. Die Iberica is volgens mij ook wat groter en lomper. Volgens mij zitten daar ook inlages in. 4 weken levertijd is lang he !! Ik heb al wel een duitse shop gevonden bij welke ze op voorraad zijn . Als ik morgen nog geen reply van Buitenzinnig heb dan bestel ik hem daar. Voor mij is het inderdaad ook een veelvoudige afwisseling met mijn boomzadel inderdaad.
Hoi Carmy, als je dan op de site van fellsattel.com kijkt (en even om het gebruik van de beugels heen) vind ik de lompheid en grootheid wel weer meevallen eerlijk gezegd? Ik heb contact gehad met Don en die gaf aan dat je tot maat 42 echt wel in een ponymaat zou passen.
DC, het hangt er vanaf wat je duur vindt. Ik heb zoveel zadels gezien en gehad en tot nu toe echt de beste resultaten geboekt met mijn schapenvachtje. Gekke drukverdeling is volgens mij problematischer met een slecht passende boom dan boomloos (mits ook beugelloos...)
Whooeoeoeoe !!! Ik heb hem bestelt bij der SattelGallerie in Duitsland. Betaald en al, vandaag gaat ie al weg en hij wordt dan maandag geleverd !! Ik ben zeer benieuwd
Hihi ik heb Don ook gesproken en die zei inderdaad dat een maat pony voor ons perfect zou zijn. Ik heb dus pony besteld en die was op voorraad. ( bij die duitse webshop dus )
Tralalalala is het al maandag ??
Lusitano
Geplaatst: 01-03-12 15:37
dus jij hebt hem niet via Don besteld? Ik ben Don nu al flink aan het bestoken met vragen en hij zou ook foto's maken van de inlage en de binnen en onderkant voor me. Als ik ga bestellen doe ik dat nu maar wel bij hem denk ik Of ze moeten elders 50 euro goedkoper zijn... Ben wel heel benieuwd naar jouw ervaring ermee!!
Nee, Don zei me als je in die Duitse shop kunt bestellen en ze hem op voorraad hebben met dezelfde prijs, vooral bestellen daar dan . Waarschijnlijk omdat de levertijd van Don gewoon wat langer is. Ruim 1 week als de leverancier het op voorraad heeft en anders 3 weken.
Hihi nou ik heb hem dus maandag al Prijzen zijn inderdaad overal een beetje hetzelfde.
Maandag zal ik meteen foto's maken en verslag doen
Heb em ook gelijk gemaild Ben geel benieuwd wat de ervaringen worden zal mijn centjes vast gaan sparen heb hier ook een grote wil ik hebben neiging bij.
Dat is eigenlijk heel ongezond met dingen die meer dan 100 euro kosten..... Voor mij zit er ook wel een noodzaak aan. Ik was toch al aan het rijden met een bontje en het idee dat je met iets rijdt waar je een betere drukverdeling hebt en meer steun staat me wel heel erg aan... Ik zit op mijn handen (figuurlijk dan, niet letterlijk) en wacht af wat Carmy haar ervaring is!
Maris
Geplaatst: 01-03-12 16:51
Misschien kunnen jullie samen bestellen met korting ???
Lusitano
Geplaatst: 01-03-12 16:54
Carmy, jij hebt de premium plus besteld toch? Dus niet de Iberica versie? Maris, dat is geen slecht idee! Andapanda? Hoe serieus ben je geinteresseerd? Als er nog meer mensen zijn die willen bestellen....
Maris, Dat is zeker geen slecht idee. Lusitano, ik ben serieus geinteresseerd, als het is wat ik van de Iberica verwacht wil ik deze graag aanschaffen (als de ervaringen en foto's kloppen met het idee wat ik ervan heb). Zou leuk zijn als we iemand vinden waar we bij mogen kijken hoe de pad in het ect is.
Als we de prijs iets aantrekkelijker kunnen maken door met z'n allen te bestellen is dat zeker de moeite waard.
Carmy81
Geplaatst: 01-03-12 17:01
Voor mij ook noodzaak hoor, rijdt veel liever zonder zadel, paard loopt dan ook beter. Maar compleet nieuw boomloos zadel vind ik te prijzig en niet helemaal perfect liggen bij de schoft. Dus vind ik dit een heel erg goed alternatief. Is toch aanzienlijk goedkoper dan een nieuw zadel. En ik denk ook nog eens bijzonder heerlijk voor je billen
Inderdaad Premium Plus heb ik besteld en dan een pony maat ( ik zelf maatje 36 ) en paardje korte rug. Ik kan ook niet wachten tot maandag.
Misschien kunnen jullie een kortingsdealtje regelen? Alhoewel ik niet denk dat de korting hoog zal zijn....
Jullie mogen bij mij komen kijken hoor, gezellig !! haha
Liannevh
Geplaatst: 01-03-12 17:07
.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt