[WN] Smart Riders safety stirrups / Break Away stirrups /overige?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Francis

Re: Smart Riders safety stirrups / Break Away stirrups /overige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 18:28

Cool! Ben benieuwd naar je oordeel.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 18:31

Spannend..hopelijk blijven ze niet hangen bij de douane :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 18:33

Welke heb je nu besteld Bravura?

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 18:39

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 18:45

Mooi! Ik ben heel benieuwd hoe ze bevallen! Misschien dat ik ze ook wel bestel en meeneem uit de VS! Nog wel ff nadenken hoor, ze zijn wel erg duur! ;) Maar als ze echt goed bevallen...

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 18:49

Jullie gaan het horen. Zal niet direct zijn, paard staat al maanden stil. Zat zelf in de lappenmand, en paard had afgelopen week een hoefzweer, dus eerst weer op conditie brengen met longeren. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 18:50

Als ik ze wil, moet ik denk ik uiterlijk begin juni bestellen... :D Ben echt benieuwd hoe ze je bevallen!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 18:53

skippy1 schreef:
Als ik ze wil, moet ik denk ik uiterlijk begin juni bestellen... :D Ben echt benieuwd hoe ze je bevallen!

Tegen die tijd weet je het wel. Heb dan 2 maanden om te testen dus! :D Ze waren met 3 dagen bezorgd, enkele staten verderop, dus verzenden ging snel.
Laatst bijgewerkt door Bravura op 12-04-12 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 18:57

Mijn zusje gaat in September naar de US en ik had al zitten dubben of ik ze haar mee zou laten nemen. Maar aangezien ik nu nog niet eens een zadel heb en dus geen idee wat ik daar aan wil hangen doe ik 't maar niet. Ik denk dat ik haar nu Renegades mee laat nemen, die staan ook nog op m'n verlanglijstje.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 19:00

3 dg duurt het verzenden naar enkele staten verderop dus je hebt nog even de tijd Francis. ;)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 19:43

Ik weet niet in hoeverre deze ook in de lijst passen, maar ik rij al jaren met EZ-rides met korf. Tussen wat krakkie lijf en eigenlijk altijd stal/berg schoenen aan zitten deze stukken fijner dan engelse (ivm korte rug pony nog engels zadel nodig). Daarnaast heb ik graag lichte beugels ivm minder zwaar tillen met opzadelen (alle beetjes helpen).

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 18:54

DubbelDun schreef:
Spannend..hopelijk blijven ze niet hangen bij de douane :)

No problemos. :D Ga die dingen morgen ophalen. Ben erg benieuwd naar de kwaliteit. Zou ook een cd bij zitten.
@tamary zijn soort tapaderos? Die werken ook als veiligheidsmiddel.
Laatst bijgewerkt door Bravura op 13-04-12 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:56

Ik ben vooral benieuwd hoe ze bevestigd zijn IN de beugelriemen :)
Maak maar wat fotoos voor me :D

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 18:57

:j Doe ik!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 19:13

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Deze foto is vanaf de binnenkant gezien.

Beugels waren naturelkleur dus ik heb ze in de olie gezet. Moeten nog wat donkerder. Naar voren is de hoek plm 45 graden en naar achter 72 graden bij losbreken. En dat werkt prima, je hoort een klik op het moment dat de beugel los schiet. Daar is wel wat weerstand voor nodig maar niet al te veel. Was bang dat er te weinig ruimte zou zijn om los te klikken omdat ik de riemen nogal kort heb en de bladen lang zijn, maar dat gaf geen problemen. Het voetbed is een stuk breder dan mijn oude BC beugels. Enige nadeel: ze zijn zwaar! Wegen ongeveer 1.5 kg samen. De oude beugels wogen een stuk lichter. Verder wel mooi systeem en zowel de kwaliteit van de beugel, het leder, stikwerk en de veiligheidsbevestiging zijn van zeer goede kwaliteit. :j Van die pal die tussen de riemen en het blad omhoog steekt heb je geen last. Het paard ook niet (dacht eerst dat die punt nog wel er tussenuit kon steken maar die mogelijkheid is er echt niet). Zit netjes tussen de lederen riemen in en blijft ook zo goed zitten. Ben er wel blij mee. :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 19:17

Ziet er netjes uit. Valt ook niet op dat het 'anders' is.
Hopelijk heb je ze nooit nodig :D

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-12 19:19

Nee, hoop het ook niet, maar paard wil nog weleens even uitproberen of ik wel blijf zitten. Heb dat altijd nog kunnen uitzitten maar ja....ik wordt ook een dagje ouder! :D :+

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 20:51

Dat zwaar zijn heeft ook een functie Bravura, volgens mij staat dat zelfs ergens op hun site.
Een zware beugel hangt nl. stiller als je'm kwijt raakt en dus heb je die sneller terug gevonden. Zware beugels is dus óók een stukje extra veiligheid. Ze zien er goed uit hoor en zo geolied komen ze al heel dicht in de buurt van de kleur van je zadel. Paar buitenritjes met nat weer en je ziet 't verschil niet meer ;)
Hopelijk heb je ze nooit nodig maar toch wel gaaf om die veiligheid 'aan boord' te hebben lijkt me.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-12 07:30

Ze hangen idd heel stil tov het zadel. Ben benieuwd of de enkels niet belast raken met het rijden. Gelukkig zijn de bladen gedraaid dus de beugel hangt recht tov de voet. Wat dat gewicht betreft....bij een val moet je die beugel niet in je gezicht of op je hoofd krijgen. Dan heb je een blauw oog of het licht gaat alsnog even uit. :+

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-12 12:11

Nou ja, beter een blauw oog dan gesleept worden moet je maar denken ;) en de kans is groot dat de beugel om je voet blijft hangen als'ie los komt want je wordt juist gesleept omdat je voet te ver in de beugel blijft steken. Dat zie je op de demo-filmpjes volgens mij ook gebeuren, de beugel zit vaak nog nog om de voet van de ruiter.