Ervaringen met rijsjabrakken etc. gevraagd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 12:09

barbar schreef:
ik kan je anders wel een goede zadelmaker aanraden als je dat wilt?

dank je wel, maar dat is niet nodig.
zondag wordt mijn zadel nagekeken en indien nodig zit er hier in de buurt een heel goede zadelmaker...

maar ja, misschien binnenkort geen zadel meer nodig :D

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 18:47

Jeeeeey *\o/*

mijn FRA Dardo is verzonden, als het goed is morgen binnen :D

barbar

Re: Ervaringen met rijsjabrakken etc. gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:57

joehoooooeeee!!!!! hihi

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:02

Veel plezier met je barebackpad!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 23:54

Dank je wel...

als het goed is morgen binnen, maar denk dat ik hem pas donderdag zal gebruiken...
zal er wel foto's van maken en ze in dit topic zetten :j

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 13:31

Hij is binnen *\o/*

@Barbar, weet je zeker dat er geen dekje onder moet?
ivm met de onderkant van de pad?

maartjeqween

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:55

Ik heb de Christ basic besteld gisteren. Ik hoop hem morgen binnen te hebben en gelijk er mee te kunnen gaan rijden :D veel plezier met je BBP. ik heb de Bestfriend gehad maar toen kon ik nog niet zo goed zonder zadel rijden. tegenwoordig wel. stap, draf en galop. wijken 2 taktsovergangen etc. went snel. en ik moet eerlijk bekennen dat ik met zadel in een normale draf/galop het idee heb ieder moment van mijn paard af te flikkeren

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:28

jeeey, ik hoop dat je hem net zo fijn vind als ik :D
nee er hoeft echt geen dekje onder, het spul aan de onderkant word in de ruitersportzaak ook verkocht als antieslip voor onder je zadel, dan hoor je het matje onder het dekje op de blote rug van je paard te leggen.
ik weet niet of je ook de folder bij hebt gekregen, maar daarin word verteld dat het een goed ventilerende en vochtregulerende matereaal is, ik heb touwens laatst zelfs een dekje gezien met dit matereaal eronder.
er zullen altijd paarden zijn die een dermate gevoelig huidje hebben dat ze er niet tegen kunnen, maar die kunnen dan meestal ook niet tegen bijv het matereaal van een singel en daar altijd een bontje onder moeten hebben.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:32

maartjeqween schreef:
Ik heb de Christ basic besteld gisteren. Ik hoop hem morgen binnen te hebben en gelijk er mee te kunnen gaan rijden :D veel plezier met je BBP. ik heb de Bestfriend gehad maar toen kon ik nog niet zo goed zonder zadel rijden. tegenwoordig wel. stap, draf en galop. wijken 2 taktsovergangen etc. went snel. en ik moet eerlijk bekennen dat ik met zadel in een normale draf/galop het idee heb ieder moment van mijn paard af te flikkeren

komt omdat een gewoon zadel glad is en een bbp dermate stroef dat je meteen vast zit :P
omdat ik rugpatieent ben heb ik met mijn bbp een paar zitlesjes gehad om er zeker van te zijn dat ik wel goed zit en niet juist mijn rug meer belast, op een gegeven moment moets ik wat verschuiven van mijn instructrice om beter in het midden te zitten, nou dat lukte amper :')

maartjeqween

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 15:25

barbar schreef:
maartjeqween schreef:

komt omdat een gewoon zadel glad is en een bbp dermate stroef dat je meteen vast zit :P
omdat ik rugpatieent ben heb ik met mijn bbp een paar zitlesjes gehad om er zeker van te zijn dat ik wel goed zit en niet juist mijn rug meer belast, op een gegeven moment moets ik wat verschuiven van mijn instructrice om beter in het midden te zitten, nou dat lukte amper :')

Ik ben ook "rugpatiënte" naja ik heb meer een langdurige rugblessuure. maar ook als ik op mijn paardje haar blote rug zit zit ik als een huis. met een zadel kan ik ook amper tot niet doorzitten. haha. ik ben een apart geval. ik had laatst ook dat ik zonder zadel reed en mijn paardje vloog ineens de andere kant op. om mijn verzorgster van dit gedrag op de hoogte te brengen belde ik haar en zei "gelukkig zat ik zonder zadel. anders was ik er af gevlogen" op stal noemen ze me wat dat betreft ook een apart geval.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:23

en dat zonder bbp? dat vind ik idd echt apart.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 20:05

Gezellig al die rugpatiënten hier :D

nou, vandaag voor het eerst op de pad gereden en eerlijk is eerlijk, hij zit heerlijk :j
die bonte kussens aan de zijkant heb ik er wel afgehaald, dat zit voor geen meter en ik moet een kortere singel want ander past het niet

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:02

nou gelukkig maar dat hij lekker zit :D
ik heb eigenlijk geen last van die bonte dingen, maar in de winkel vertelde ze ook al dat veel mensen ze er af halen.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:03

Ik denk dat je er sneller last van hebt als je niet al te lange benen hebt. Ik zie het nut ook niet echt van die dingen, kan iemand mij daar meer over vertellen?
TS, fijn dat je BBP bevalt! Veel rijplezier :D

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:13

ik heb best lange benen dus dat zou heel goed kunnen.
ik wwet eerlijk gezecht ook niet erg wat het nut van die dingen is, hebben ze in de winkel niet verteld en in de folder die ik er bij kreeg staat ook niks.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 00:16

aah dat ligt dus niet aan mij.....

misschien kan ik ze nog verkopen, ze zijn nieuw dus wie weet als iemand ze wil vervangen...

maar nu liggen ze prima in de kast. :D

klopt het trouwens dat de pad zich wat gaat vormen naar het lichaam van je paard?

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 19:34

ja dat klopt wel een beetje, alhoewel niet heel erg.