Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
marianne5000 schreef:_Nelleke_ schreef:Marianne, ik heb regelmatig verschillende wow-zadelmakers erbij gehad. Echter heeft nu een niet-wowzadelmaker het zadel meegenomen en uit elkaar gehaald. De harde kern past al niet op 'm (dus de daadwerkelijke flat-Y-bar). Is veel te vlak. Daarnaast is de singelstootbevestiging ook niet goed en de vulling ongelijk. (En dan echt extreem ongelijk, ik praat niet over 1 pufje lucht.) Wat er verder mis is weet ik niet, zadelmaker komt donderdag weer en gaat het me uitleggen. Ze heeft wel aangegeven dat dit zadel nu met geen enkele mogelijkheid passend te krijgen is op poown, en dat ligt niet alleen aan een kopijzer smaller of breder, heb begrepen dat dit echt nooit passend geweest is, ook niet toen het werd aangepast.
De kent&masters heb ik zelf op de gok gekocht om er vervolgens een zadelmaker naar te laten kijken. Dus die koop is m'n eigen 'schuld'.
Ik begrijp niet zo goed waarom je een niet wow dealer naar een wow zadel laat kijken, ik heb nml. van mijn wow dealer begrepen dat een wow zadel een totaal ander concept is in vergelijking tot een regulier zadel, en dat je daar als niet wow dealer eigenlijk geen oordeel over kan geven. Mijn wow dealer vertelde oa aan mij dat ze, toen ze nog geen wow dealer was, echt niet kon beoordelen of een wow zadel passend te maken was. Als ik bovenstaand lees, dan denk ik goh singelsysteem is niet goed, dat kan toch aangepast worden bij? Lucht extreem ongelijk, is er dan geen airbag lek? en anders kan de lucht toch aangepast worden. Flat y bar niet passend, dan zou ik overwegen om een curved y bar aan te schaffen altijd voordeliger dan een nieuw ander zadel. Ik zou je echt aan raden om je wow na te laten kijken door een wow dealer, dan weet je waar je aan toe bent en welke onderdelen er eventueel vervangen moeten worden. Nu heb je een kent and masters gekocht op de gok en een zadel maker laten komen die in feite niks kan aan passen aan de wow, dat kost toch ook geld, dit had je dan toch beter in de wow kunnen investeren.
pmarena schreef:Een wat korter modelletje Barefoot er op met een lamsvel pad er onder die d.m.v. een klittenbandje in het verlengde van de rugbies aan het ringetje achter de cantle vastgemaakt wordt , waardoor het achterste randje van de pad wat omhoog getrokken wordt , blijkt dan de oplossing om schuurplekjes te voorkomen.
Het achterste stukje van de pad loopt dan rond omhoog weg en dat i.c.m. het zeer zachte schaap voorkomt dat er haren afgeschuurd worden.
Mocht je dus echt helemaal vastlopen dan zou je altijd nog (tijdelijk) hier voor kunnen kiezen , voor een paar honderd euro koop je op Marktplaats een tweedehands Barefootje en een Christ / Mattes / FRA pad van echt lamsvel en dan kun je tenminste even voort
MarChak schreef:Heb je op de wow ook kussens maat 0 (16") geprobeerd onder een size 1 zitting icm verlengde zweetbladen? (al denk ik niet dat je nog iets met de wow gaat doen).
Edit: size 1 zitting komt eerder overeen met 16,5-17", een size 2 is 17,5-18".