ervaringen massimo dressuurzadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tessebes

Re: ervaringen massimo dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 01:29

Door wie hebben jullie je Massimo aan laten meten?

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 07:59

Eerste keer green distance en 2e keer Country Mill en beide zeer slechte ervaringen mee. Massimo superzadels daar lag het niet aan.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 08:37

De mijne is aangemeten door Greendistance en heb er geen problemen mee.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 09:54

Franka1986 schreef:
Heb ooit weleens in een ander topic gelezen dat de zweetbladen snel kaal worden... Zelf heb ik daar nog niet veel last van maar heb het zadel ook nog niet zo lang

Zweetblad van mijn bruin/rode trail, beschadigd echt heel snel. Niet zozeer het leer, maar wel de kleur. Lijkt wel alsof leer gevergd is ipv geimpregneerd met kleurstof. Ik heb de beugelriemen over het zweetblad, maar daar zou het toch tegen moeten kunnen.
Heb mijn zadel gekocht hij country mill, in tegenstelling tot reactie hierboven ben Ik wel heel tevreden..

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 10:34

wij hebben Zadelmakerij Willems uit Leutingewolde er bij gehad, echt super service.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 10:40

Ik heb een massimo I op mijn haflinger liggen. Ik heb m nu denk ik een jaar of 2 en ben er super tevreden over. Hij ziet er nog steeds prima uit, enkel normale gebruikerssporen. K rij er dan ook minimaal 5 keer per week mee, zowel dressuur als gewoon buitenrit.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 10:45

Ik heb beide types gehad. Verschil tussen beide is dat de II meer een echt dressuurzadel is, met een diepere zit en meer aanwezige kniewrongen, het is in vergelijking met de type I een iets meer v vorming zadel. De I is een vlakker zadel met een minder gesloten zit, het geheel is wat 'ronder', tenminste, dat heb ik door mijn zadelmaakster laten vertellen. Ik vind beide types erg fijn zitten, voor mijn huidige pony heb ik een type I.
Dat snelle opvullen vind ik wel meevallen, na een half jaar laten doen zoals het hoort. Heb mijn vorige en huidige zadel laten aanmeten door Marieke Duin, echt een hele goede :j heb me door meerdere onafhankelijke mensen laten vertellen dat de zadels perfect liggen.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 11:00

Ik heb er ook een gehad van green distance...slechte ervaring! Helemaal verkeert aangemeten...
Bij mij ging de laag vh zweetblad ( bruin) erg snel bladderen...echt heel vreemd..hetzelfde als Gooya beschrijft!

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 19:33

Mijn massimo heb ik aan laten meten door de Zadelmaker. Hij heeft zich speciaal toegelegd op de barokke paarden. Zadel blijft mooi en ligt super goed.

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 22:49

Ik heb inmiddels voor allebei mijn hafjes een massimo dressuur 1
Vindt het geweldige zadels, heb 2 jaar geleden mijn eerste massimo aangeschaft en afgelopen vrijdag is de 2e geleverd voor mijn andere haflinger.

Donkerbruin, deze heb ik nu bijna 2 jaar
Afbeelding

En afgelopen vrijdag het zadel voor mijn andere haf binnen gekregen, in een lichtere tint bruin:

Afbeelding

Afbeelding

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 09:10

@la vie, zie er echt super mooi uit!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 10:18

Mijne is aangemeten door Linda's Saddlery, ik was degene met het zadel waarbij de zweetbladen zo snel verkleurde, ook had ik bobbels in mijn leer na regen.

Het betrefte een fout behandeld leer, ik heb een compleet nieuwe gekregen va Zeitler/MAssimo en die heeft dit niet, kleine gbruikerssporen op de zweetbladen meer niet, draag de riemen eronder.
Zadel ziet er prachtig uit.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 11:43

@La_Vie, 2 prachtige zadels heb jij!
Mijn zadel wordt ongeveer de donkere tint uit jouw onderste zadel.

Wel stom dat er nu vorst komt, zal je net zien, is mijn zadel er eindelijk: bevroren bak :(:)

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 10:19

Afbeelding
Dit is mijn Massimo zadel, helemaal op maat gemaakt in een mooie bruine kleur.
Ligt super en blijft heel mooi.
Zelfs als het leer nat is door de regen blijft het mooi zonder bobbels.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 10:54

@astridelise, mooi zadel hoor! Hoelang moest jij wachten voordat ie er was?

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:00

Ik heb de massimo II, tot nu toe gewoon tevreden over..
ben erg benieuwd hoe het zadel zich houdt na langere tijd..
Aangemeten door green distance..

Ik heb de beugelriemen ook onder het zweetblad.

Loes'sCorner schreef:
Mijne is aangemeten door Linda's Saddlery, ik was degene met het zadel waarbij de zweetbladen zo snel verkleurde, ook had ik bobbels in mijn leer na regen.

Het betrefte een fout behandeld leer, ik heb een compleet nieuwe gekregen va Zeitler/MAssimo en die heeft dit niet, kleine gbruikerssporen op de zweetbladen meer niet, draag de riemen eronder.
Zadel ziet er prachtig uit.

Twee vriendinnen van mij hier op bokt hebben tegelijk met mij ook een massimo in het bruin besteld . En ik hoorde van hun ook problemen met het leer en verkleuren. Ik zal ze eens attenderen op dit topic

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:06

_Mel schreef:
@astridelise, mooi zadel hoor! Hoelang moest jij wachten voordat ie er was?

Ik heb er ruim 8 weken op moeten wachten. Vorig jaar voor de kerstdagen besteld, dit zadel is in Duitsland gemaakt, dus met die dagen lag daar alles stil. Het is toen ook ontzettend gaan sneeuwen dat het niet op transport naar Nederland kon. De zadelmaker was zelfs bereid om het zadel zelf op te halen voor mij omdat het zolang duurde. Nu is het wel als je een zadel op maat laat maken dat het zowiezo wat langer duurt.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:30

Ook heel lang dus! Die van mij is 28 november besteld, dus ik wacht nu al 9 weken.. De feestdagen ertussen helpen idd niet echt mee..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:33

Ik heb er 1 gehad en wat een rotzadel was dat zeg. Op maat laten maken voor m'n paard. Nou, bij aflevering was 1 stiksel niet goed en 1 stoot van mindere kwaliteit dan de rest. Zadelmaker heeft dit aangepast, maar dit betekent dus dat Massimo ook rustig mindere stukken leer gebruikt.
Na maand was schoft stuk, echt, zadel lag ineens op de rug. Zadelmaker geweest, opgevuld, en weer maand later zelfde verhaal. Toen boom versmald wat in mijn ogen echt niet goed was, en 3 maanden redelijk kunnen rijden. Paard liep niet echt fijn, en dat bleek later ook gewoon aan zadel te liggen. Maar goed, toen lag het weer op de schoft. Volgens zadelmaker moest ik dan maar met een frontriser gaan rijden. DAcht het niet. Ik laat zadel op maat maken, dus dan moet het goed zijn.
MAar het zadel was niet op mijn paard te krijgen, of de schoft ging stuk, of de schouders zaten klem.
Kortom, totaal ongeschikt zadel voor brede schouder, brede ruggegraad en hoge schoft. En kwaliteit en afwerking laat ook te wensen over. Zadelmaker ben ik dus ook niet tevreden over, want die had dit moeten zien en weten.
Heb er nu een wintec op liggen.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:04

Ik heb ook een paard met brede schouder en een redelijk hoge schoft en brede rug en daar ligt het perfect op.

Jammer dat het voor jou paard niet werkte,ik vind het een fijn zadel.

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 18:19

Ik heb ook een massimo, vind het een top zadel. Moest wel even wennen aan t aanzicht want hij is gewoon een stuk korter dan de reguliere zadels.

Wegens verkoop pony heb ik t zadel nu ook weer te koop, maar anders had ik hem zeker gehouden :)

Ik heb trouwens de massimo dresuur II

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 20:19

Afbeelding

dit is mijn zadel, niet heel duidelijk...

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:08

MarimaCarona schreef:
wij hebben Zadelmakerij Willems uit Leutingewolde er bij gehad, echt super service.

Ik heb ook mijn Massimo daar vandaan en ben erg tevreden over het zadel.
Overigens zou hij naar 3 maanden nog even nagekeken worden.
Ik woon niet in de buurt, dus wilde meneer Willems dit combineren met andere klanten.
Logisch, maar ik heb het zadel nu al bijna een half jaar en heb geen bericht meer gehad.

Afbeelding

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 21:22

Ik zit inmiddels al in week 10 met wachten... Schiet niet echt op :(:)

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 08:28

@marijeuhhh, wij moeten zelf even contact opnemen tegen die tijd dat ik het zadel 3 maand heb. volgens mij is al altijd wel te bereiken via de mail