[FOTO] Show hier je nieuwe/favoriete barokke harnachement.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [FOTO] Show hier je nieuwe/favoriete barokke harnachement.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 14:48

oh wat een prachtige optomingen komen hier voorbij zeg!
ik wil tzt ook nog graag een mooi barok hoofdstel...

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:17

Wauw, die Hongaarse is ook prachtig!

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:51

Elanor schreef:
Wat een schitterende outfits (en paarden!) komen hier langs zeg. Ook helemaal schitterend wat jij zelf kunt maken Cambiar, echt fantastisch.

Ik ben al eeuwen verliefd op die Hongaarse hoofdstellen, en zag er nu zomaar ineens een héél betaalbaar langskomen op marktplaats. Vandaag dus aangekomen en ben er helemaal blij mee. :D
Afbeelding

Niet op de foto staan de teugels, die zijn ook prachtig gevlochten. Hoewel het bit er heel mooi bij past, wil ik hem toch bitloos gaan gebruiken. Ik heb hem net helemaal uit elkaar gehaald om hem eens goed schoon te maken. Het leer is mooi, maar kan wel even een goede beurt met zeep en vet gebruiken. En ik wil nog wat lederen veters aan de sallangen gaan maken. :j

Da's een hele mooie! Ik wou al lang een Hongaars hoofdstelletje. Ik wou die echter zelf maken, maar zit een beetje strop met het vlechtwerk. Mocht iemand me een boek kunnen aanraden (ik heb al een boek over vlechtwerk, maar vind niets die beschrijft hoe je die krullen erin moet maken...) of kunnen helpen hoe ik zo'n vlechtwerk kan maken, laat het me aub weten.
Ik ben al begonnen aan de neus-en de hoofdriem. Ik vind dat Hongaars wel mooi, maar wil het graag iets eenvoudiger voor dagelijks gebruik.
Dit is wat ik vorig jaar al gemaakt heb en met meer tijd wil ik daar graag een Hongaars vlechtwerk bij maken, de gespjes zoals van jouw hoofdstel heb ik al gekocht:
http://www.mijnalbum.nl/Album=XI7AJAON

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:09

Wauw, wat een prachtige front- en neusriem al Cambiar!! :wow: Hoeveel tijd heb je daar nu al in zitten?
Bij dit hoofdstel kan het gedeelte dat over het voorhoofd loopt er desgewenst ook af. De sallangen eventueel ook. Als je wilt, wil ik wel wat close-up foto's maken van het vlechtwerk? Wellicht dat je daar wat aan hebt. Het ziet er haast uit als kantklossen, maar van dichtbij zie je dat het eigenlijk veel enkelvoudige vlechten zijn, die elkaar steeds kruisen en daardoor op een matje gaan lijken. :)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:53

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:51

Waauw zo mooi! Staat echt mooi op je pony. Ik ga het toch eens proberen. Ik had ook al een paar ideeën opgeslegen, waaruit ik dan m'n eigen ontwerpje zou maken (opdat ik niet letterlijk iemand anders z'n idee wil copiën).
http://www.mijnalbum.nl/Album=IJZCZRUM
De Hongaarse decoratie heb ik al liggen.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:59

Omdat het hier meer gaat om het harnachement dan om het "rassenlabel", verplaats ik dit topic naar HAR.

BKR > HAR

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 22:52

Wat vinden jullie trouwens van dit ontwerp hoofdstel en borsttuig? Vooral de vorm van de neusriem ben ik benieuwd naar of je dit mooi vindt of niet!

Afbeelding

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 09:08

heel mooi :9 . Voor mij persoonlijk zou het borsttuig wat breder mogen. zou net wat stoerder zijn.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 19:15

Lusitano met barok harnachement.

Afbeelding

(tuig van de site van Marja....)

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 22:49

@ Marja: Gaan jullie deze opnemen in jullie assortiment (ik bedoel dus de foto met de aparte neusriem)?
Ze staan ook op de site van usfriesianreferral.

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 23:05

Yetse schreef:
@ Marja: Gaan jullie deze opnemen in jullie assortiment (ik bedoel dus de foto met de aparte neusriem)?
Ze staan ook op de site van usfriesianreferral.

Daar ben ik over aan het nadenken, maar misschien wel iets anders dan dit model.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 15:17

Ik vind het bit wel erg heftig, maar het hoofdstel en borsttuig zijn prachtig Femke_Tweety! :j

Ik houd zelf niet zo van zoveel concho's Marja, dus het is niet echt mijn smaak. Getooled of gevlochten leder vind ik vaak mooier. :j Ik heb eindelijk een paar losse sallangen gevonden! Dat zou misschien ook een leuke aanvulling voor in je webshop kunnen zijn? :)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 19:12

Met dat bit rij ik normaal ook nooit.... Ik rij meestal met een leren bitje, en als ik om de een of andere reden even wat meer in de hand wil hebben met een enkelgebroken bustrens....

Dit bit hang ik er puur voor de show of foto in. Tweety reageert sowieso enorm heftig opm een stang, zelfs aangespannen heb ik hem met het enkelgebroken bustrensje lopen...

Maar ik vond het wel heel mooi voor het plaatje...

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 17:54

Tussen de hagel en sneeuw door heb ik net onderweg snel een foto van het zadel en mijn favo dekje gemaakt.
Kleurkwaliteit is wel flink achteruit gegaan. Maarja, betere foto komt ooit wel ;)

Afbeelding

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 18:19

Gaaf!

_Tirzaaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 18:20

Mooie foto's hoor!

rianneluke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 13:02

Ik krijg binnenkort een roze barok setje voor mijn 10 jarige DartmoorxNew-Forest zin innn <3