Dit zadel heb ik overigens tweedehands gekocht voor 750 euro en voor 100 euro op maat laten maken. Dus een goed merkzadel hoeft niet onbetaalbaar te zijn.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Leorah schreef:ik wil echt geen kuststof (had ik ook al gezegd)
. Nu ben ik op dit moment in onderhandeling over een hulsebos zadel met lang zweetblad en bovenbeenwrongen, ideaal voor mn lange benen dus. Enkel weet ik nu niet helemaal hoe de hulsebos zadels vallen qua zitmaat. Dit is een 18 inch zadel en mijn confectiemaat is 44. Toen ik nog maat 40-42 had, had ik een 17,5 inch WB4 en die was toen helemaal goed. 

. Ik twijfel nog erg met het KN zadel. Hij ligt aardig goed, maar qua ruimte vind bokt dat het net wel/net niet kan en ik zelf heb het idee dat ik echt steun zoek bij mijn benen en nu zwiebelbenen heb. Kan wennen zijn, dus ik zeg nog geen nee, maar ik kreeg gisteren een prestige top dressage aangeboden en wil die ook in overweging nemen. Iemand met lange benen die een Top Dressage heeft? 
Sharissael schreef:ik zag ook in de divoza (leek) goede 2e hands zadels liggen en daar ligt nu ook een Fryso zadel, ik had er even opgezeten en poeh dat zat goed! zelfs met lange benen. misschien is dat een optie om te kijken ?
erg vervelend dit allemaal!