Mag je met een DANGER bit starten op wedstrijden......

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 00:24

jazzgps schreef:
Ik bedoel als de ruiterhand wat onrustig word ,of bij lichte druk op de teugels ,dan word het dangerbit al een ongebrokentrens.

En ook met een ongebroken trens mag je gewoon starten....dus wat is het probleem dan?

Om nog maar niet te spreken over dat ze het verschil dubbelgebroken-danger volgens mij helemaal niet kunnen voelen bij een bitcontrole.

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 00:31

_esther_87_

Dit bit kan je niet dubbelvouwen in je paard zijn mond, dus ze kunnen het wel zien bij dit bit als er een bitten controlle komt.
Ze zien dan ,Dat dit bit een hele andere inwerking heeft ,als de normale dubbelgebroken watertens.

In_Black

Re: Mag je met een DANGER bit starten op wedstrijden......

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 00:32

Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze probeerden een bit dubbel te vouwen bij een bittencontrole en dubbelvouwen lukt je ook echt niet bij een bit in een paardenmond.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 00:52

Nogmaals, dit bit kan niet 'dubbel' klappen zoals een gewone dubbelgebroken trens.
Dit bit wordt bij druk dus ongebroken in plaats van dat het dubbelklapt.
Snap je het nu

Ik geloof dat jij het niet snapt. Ik heb wel door dat het bit ongebroken wordt hoor. Maar ik ZIE (zo op de foto leg er een ongebroken watertrens naast) geen verschil. Snap jij het nu?

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 01:00

In_Black schreef:
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze probeerden een bit dubbel te vouwen bij een bittencontrole en dubbelvouwen lukt je ook echt niet bij een bit in een paardenmond.

Ze halen het bit ook wel is uit de mond ,

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 01:03

Nooit zonder aanleiding. Een bitcontrole komt nooit uit de lucht vallen. Die krijg je pas als de jury vermoedt (aan de hand van de reactie van het paard naar de ruiterhand) dat er verboden wapens in de mond van het paard zitten.

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 01:09

In_Black schreef:
Nooit zonder aanleiding. Een bitcontrole komt nooit uit de lucht vallen. Die krijg je pas als de jury vermoedt (aan de hand van de reactie van het paard naar de ruiterhand) dat er verboden wapens in de mond van het paard zitten.

dat is niet helemaal waar , ze controleren er ook op, omdat er ook mensen zijn die met een bit rijden die dus niet in het reglement staat. en waar je dus niet mee mag gaan starten.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 01:37

Joh waarom open je eigenlijk een topic? Het wordt geen stang zoals al vele hebben gezegd. Je mag er mee starten zoals iedereen bijna zegt. Als je het niet wilt horen van een ander dan start je er toch lekker niet mee? Altijd die vragen, maar als er normaal antwoord wordt gegeven, weet de TS het altijd beter....

Open dan geen topic.............................

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 02:08

Ik rij al 20 jaar wedstrijd en heb nog NOOIT een bitten controle gehad.

Maar ook ik weet 100% zeker dat dit bit wel mag.
Een vriendinnetje van mij had laatst deze discussie met een schrijver van een jury.
Uitkomst: Het mag.

Het is gewoon een dubbelgebroken bitje.

P.S. heb ze ook nog nooit een bit uit een mond zien halen.
Heb ze er weleens bij andere ruiters gezien dat ze in de mond van het paard keken, maar dat was het ook.
Geloof mij nou maar dit mag.
Ik ken meerdere mensen die hier mee rijden. (ook wedstrijd)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 09:26

kimmie1 schreef:
Ik geloof dat jij het niet snapt. Ik heb wel door dat het bit ongebroken wordt hoor. Maar ik ZIE (zo op de foto leg er een ongebroken watertrens naast) geen verschil. Snap jij het nu?

Uiterlijk zie je er niet veel verschil in, maar het is de manier hoe het middenstukje zit. die zorgt ervoor dat de 2 zijkanten niet kunnen doorvouwen. Wel een slimme uitvinding vind ik. :)

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:22

Ik sluit me helemaal bij Nicole3939 aan!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 17:34

Met dat bit mag je gewoon starten hoor!

Overigens meldde net iemand dat de KNHS het scholings en correctie bit als hetzelfde bit ziet?
Dat klopt dan weer niet... de KNHS maakt wel degelijk onderscheid tussen die bitten.

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 22:23

wat een rare naam voor bit :p voor mij is dit een dubbel gebroken bitje :p
dus je mag er mee starten

Ophelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 00:10

jazzgps schreef:
Ik weet zeker dat je niet met dit bit mag gaan starten ,omdat dit bit niet in het regelement van de knhs staat,
En wat er niet in het regelement staat van de knhs . daar mag ook niet mee gestart worden,
Ik heb dus het anwoord op mijn vraag gehad van jullie , bedankt allemaal :D

HUH :?
Hoe weet je nu ineens zeker dat je er niet mee mag starten? Als de KNHS hem wel schaart onder de dubbel gebroken trens, staat hij dus netjes in de reglementen....

Je vraagt of het mag en anderhalve bladzijde weet je ineens zeker dat het niet mag, terwijl heel veel bokkers zeggen dat het wèl mag. Ik snap er niks meer van 8)7

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 09:15

Ophelia,

Als je het topic had door gelezen ,dan was je ook zelf op dit antwoord uit gekomen. waarom ik besloten heb om het bit niet te gaan kopen,

yvonnedv zegt,
Bij mijn weten mag het niet, [HAR] is dit bit toegestaan? , is dit bit toegestaan?

op de mail heb ik dus het antwoord gehad, hij staat niet in het regelement afgebeeld dus het mag niet.

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 11:28

jazzgps schreef:
Ophelia,

Als je het topic had door gelezen ,dan was je ook zelf op dit antwoord uit gekomen. waarom ik besloten heb om het bit niet te gaan kopen,

yvonnedv zegt,
Bij mijn weten mag het niet, [HAR] is dit bit toegestaan? , is dit bit toegestaan?

op de mail heb ik dus het antwoord gehad, hij staat niet in het regelement afgebeeld dus het mag niet.

Hij staat niet in het regelement afgebeeld, maar hoe zie jij het verschil tussen een gewoon dubbelgebroken bitje en een danger? Dat is op zo'n afbeelding niet te zien, dus ik zou er gewoon mee starten, wat k overigens ook gedaan heb.

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 16:50

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 17:03

Die van mij is helemaal van RVS :)

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 17:05

Ik heb even een vraag over dit dangerbit, er staat dat je het bit op twee kanten kan gaan gebruiken klopt dat wel, :+

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 17:10

Misschien moet je even langs gaan bij een gerenommeerde ruitersportzaak met geschoold personeel en je vraag daar stellen?

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:12

jazzgps schreef:
Ik heb even een vraag over dit dangerbit, er staat dat je het bit op twee kanten kan gaan gebruiken klopt dat wel, :+

Weet je als je al niet weet hoe een bit in de mond moet, blijf dan bij de paarden uit de buurt. Eerst wil je antwoord op of het mag en iedereen zegt dat het mag, dus volgens jou mag het niet :+

En nu bit aan 2 kanten gebruiken, lekker joh voor je paard/pony als je een ophouding maakt :Y) :Y) :Y) :Y)

astwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:15

ja hoor, je kunt er mee starten!

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 21:36

nicole3939 schreef:
jazzgps schreef:

Weet je als je al niet weet hoe een bit in de mond moet, blijf dan bij de paarden uit de buurt. Eerst wil je antwoord op of het mag en iedereen zegt dat het mag, dus volgens jou mag het niet :+

En nu bit aan 2 kanten gebruiken, lekker joh voor je paard/pony als je een ophouding maakt :Y) :Y) :Y) :Y)

Zo stond het op internet omschreven hoor , even normaal gaan reageren op mij zou ook fijn zijn ,
dat als je het bit om draaide dat het dan een stang word dat klopt dus niet ,en het bit kan je ook niet omdraaien want dan zit het bit verkeerd om in je paard zijn mond, het bit heeft geen stang inwerking,want het bit heeft geen hefboomwerking het word een ongebrokentrens als je teugels aanneemt,
Laatst bijgewerkt door jazzgps op 19-11-11 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 21:47

Ik reageer normaal op jou hoor. Jij reageert vreemd op iedereen. Je vraagt van alles en doet dan het tegenovergestelde. Vind je het vreemd dat je zo antwoord krijgt als je een bit aan 2 kanten wilt gebruiken?
Je snapt toch zelf ook wel dat een danger bit om om een ongebroken trens te krijgen maar op 1 manier in de mond kan doen?

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 21:49

nicole3939 schreef:
Ik reageer normaal op jou hoor. Jij reageert vreemd op iedereen. Je vraagt van alles en doet dan het tegenovergestelde. Vind je het vreemd dat je zo antwoord krijgt als je een bit aan 2 kanten wilt gebruiken?
Je snapt toch zelf ook wel dat een danger bit om om een ongebroken trens te krijgen maar op 1 manier in de mond kan doen?

ja dat snap ik , alleen ik vond het gewoon raar ,dat het bit zo stond omschreven op internet,
Dat je het bit op twee kanten kan gaan gebruiken dit klopt dus niet, en ik was ook niet van plan omdit te gaan uittesten.