Hoevaak wassen jullie je dekje?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

Re: Hoevaak wassen jullie je dekje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 13:26

Oeps, ben de enige die een dekje bijna niet wast? Alleen wedstrijd dekjes want anders worden die niet meer wit.

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 19:49

Als ze vies zijn gaan ze in de was, maar ik spaar er eerst wel een aantal ''vieze'' op voordat ze in de was gaan.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 20:33

Zodra mijn dekje vies is, en dan kijk ik naar de onderkant, dan gaat hij in de was.
Ligt er dus aan hoeveel mijn paard gezweten heeft.

Heb ook een dekje ertussen die ik gewoon onder de kraan kan afspoelen (van HAF) die gebruik ik meestal op de warme zomerdagen. Minder zweterig en is ademend en makkelijk schoon te maken.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 01:08

Ik gebruik alleen pads, dus dat scheelt sowieso met het zweet.
Maar meestal eens per week, in de zomer vaker.

Twinkle10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 13:08

Hangt ervanaf hoe vies het is :) Wel eerst de haren eruit borstelen, anders gaat m'n wasmachine overgeven :')

NinaBoyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 17:05

Mijn meeste dekjes hebben wel witte details of zijn licht van kleur, dus zodra ze niet mooi meer zijn van kleur gaan ze de wasmachine in. Maar ik heb 7 dekjes ofzo dus meestal gebruik ik ze dan een half jaar eerst niet. :')

Harvey01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 00:24

Echt erg, ik was ze na ieder uur training want dan zijn te doorweekt en ik was de bandages dan mee :o

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:31

in de winter was ik me dekjes 1x per week -- in de zomer wel iedere dag omdat het dekje dan helemaal drijfnat is en het zelf gewoon geen prettig idee vind ,,,

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:59

Heel weinig :') Nou heb ik ook echt wel een stapel liggen dat ik maar echt maanden vooruit kan 8)7
Ik was mijn dekjes, sjabrakken, pads misschien maar 1 a 2 keer per jaar +:)+
Een dekje wat echt heel smerig is wil ik soms zo nog wel eens bij de was gooien maar dat is echt na weken pas :D
Overgens een wit sjabrak of pad was ik wel iedere keer na gebruik :j

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:02

Als ze nat zijn zeker... En anders na een enkele keer wel :)

Angeline1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 16:23

Ik was mijn dekjes als ik zie dat de binnenkant aardig vies is. Of het dekje moet zo nat zijn dan was ik ze wel meteen uit. Ik wissel ook vaak van dekje dus dan blijf ik gelukkig niet steeds aan het wassen :)

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 16:26

1997suus schreef:
Oeps, ben de enige die een dekje bijna niet wast? Alleen wedstrijd dekjes want anders worden die niet meer wit.

Nop hier ook niet.

Op het moment heb ik 4/5 dekjes op stal liggen, en ik weet echt niet meer wanneer ik die voor het laatst heb gewassen, lang lang geleden.
Ze hangen elke dag na het rijden uit en vind ze ook niet stinken oid.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:08

Farfalla_ schreef:
Als ze vies zijn gaan ze in de was, maar ik spaar er eerst wel een aantal ''vieze'' op voordat ze in de was gaan.

Hier ook.
Mag de machine niet voor 1 dekje aanzetten :+.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:11

Wat wassen sommige mensen hun dekjes vaak :wow: Ik was ze alleen als ze echt vies zijn, maar ik wissel dekjes vrijwel dagelijks af dus ik was ze misschien een keer in de twee maanden ofzo.. Alleen wedstrijddekjes gaan na één keer in de was :)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:12

Ik was de dekjes als ze nat en vuil zijn, meestal gebruik ik ze een keer of 4-5. En ik was ze in m'n eigen wasmachine, van te voren pluk ik er zoveel mogelijk haar vanaf. Doe er ongeveer 3 tegelijk in anders is de wasmachine overvol, helemaal met de pads want die nemen een hoop water op.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:23

1997suus schreef:

Hier nog een hoor! :o

Ik schrik wel een beetje als ik al die reacties zie van het wassen. Ik was mijn dekjes in maart altijd. Zodat ze voor de lente en zomer weer lekker fris zijn. In de zomer spoel ik ze soms even af met de hand en hang ze buiten te drogen. En ik was ze weer voor we de herfst/winter in gaan.
Ik hang met warm weer de dekjes na het rijden wel even een poos buiten om te luchten.

Dekens was ik voor de winter en erna...

Ik rijd geen wedstrijden, dus ik hoef geen dekjes wit te houden :)

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:23

Ik was mijn dekjes ook niet zo vaak hoor! :o
Na het rijden hang ik ze wel altijd uit zodat ze kunnen drogen/luchten. Eens in de zoveel tijd doe ik ze in de was. Moet zeggen dat het ook zelden voorkomt dat mijn dekjes helemaal drijfnat zijn van het zweet.

Mijny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:25

Ik was mijn dekjes nadat ik ze 4 keer gebruikt heb.

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:27

blubdevis schreef:
petitparis schreef:
dan zou je je dekens ook dagelijks moeten wassen :D

Nee, want daar zweet hij niet, die laat ik 1x per jaar wasssen ;)

Elke 6-7 weken krijgt mijn paard een propere deken op....en de dekjes gaan na 4 rijbeurten de was in....

Paardendekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:07

Ik was ze altijd wanneer ze nog niet té vies zijn. Beter een wat minder vuil dekje een keer extra wassen, dan een heel vuil dekje op hogere temperatuur gaan wassen.

En het scheelt natuurlijk ook in de winter of in de zomer. Wanneer mijn paarden meer zweten, gaan de dekjes eerder in de was.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:12

Ik heb genoeg dekjes om ze afwisselend te gebruiken dus daarom worden ze ook niet zo snel vies. Als ik foto's ga maken en ik wil een setje aan dan gaat het dekje gewoon de was in. Maar verder niet echt, train ook niet echt heel erg intensief. Wil het trainen wel weer op gaan pakken dus dan zullen de dekjes wellicht vaker de was in moeten. De viezigheid mag absoluut niet irriteren natuurlijk.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:32

Ik wissel mijn pads vaak en was ze eigenlijk heel weinig.
Heb laatst een linnenrek van mijn oma gekregen en hier passen heel veel dekens en dekjes op, dus dan laat ik ze lekker buiten luchten. Vind ik zelf makkelijker ivm met alle haren en viezigheid in de wasmachine.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 18:14

ik ben de winterdekens ook zelf aan het uitwassen dat gaat goed en scheeld me veel geld

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:37

ik was ze wanneer ik er een paar vies heb. dit na ongeveer 2 weken rijden. Rijd niet elke keer met het zelfde dekje, vaak is ie dan vochtig op zelfs nat van het zweet en dan gebruik ik de volgende dag een andere. laat ze dan drogen.
Mijn ouders hebben een speciale paarden spullen wasmachine, dus het gaat allemaal niet in de gewone wasmachine. Alleen men witte dekjes anders worden die niet schoon.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:45

Oeps... Ik ga morgen voor het eerst mijn dekje wassen :Y) Is knalroze, maar ondertussen grijs en harig aan de onderkant. Ga het toch maar eens wat regelmatiger bijhouden :)) Mijn moeder was er echter niet zo blij mee en was er ook van overtuigd dat amat Full niet in de wasmachine past? Dan loopt 'ie toch niet vast of wel?