pfff wat past nu wel voor ons beide?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hawaii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 14:52

Is goed.
Ik hoor je vanzelf wel. :j
Enne succes morgen.

Ariege

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:40

Hoi,

Voor QB heb ik een Passier ligt op hem erg goed en ik kan er zonder pijn in mijn rug op rijden hij is net als jouw Uk erg rondgeribt. Ook die mag je best eens komen proberen, hier hebben we ook bos :-).

Gr.

inkepink

Re: pfff wat past nu wel voor ons beide?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 17:10

aaarrrrggghhh ik ben het ff helemaal zat.....weer 2 uur heen, 2 uur terug gereden andere kentaur meegenomen (medea II) zit best prettig maar nu schuift deze weer naar voren als je wat fanatieker aan de slag gaat.............
ben er echt goed ziek van
ondertussen is de spaarrekening zo goed als leeg, paard loopt steeds beroerder en ik ben gewoon niet te genieten, sterker nog ik kan wel janken
Morgen mn les maar gewoon op de ouwe vertrouwde bates die volgens kenners niet goed ligt maar die niet schuift en ik het fijnst op zit.

Denk je dat je goed doet voor knolliebollie.....

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:23

Maar Inkepink je hebt zelf wel het idee dat de Bates goed ligt? alleen anderen mensen niet?

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:32

misschien hulsebos zadel...
Afbeelding
ik heb 'm dan op een kwpn-er liggen ,, die ook aardig 'rond' is, en daar ligt het zadel super op .. en kan er als is wil zo uren op rijden! <3

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 17:34

vivat: 100% ligt ie niet, maar tijdens al het passen ben ik eigenlijk nog geen enkel zadel tegengekomen dat ik 100% vond liggen. Ik gebruik bij de bates een schoftonderlegger omdat ie anders iets voorover kantelt en met een smallere boom in mijn ogen erger knelt dan met de onderlegger. Uk loopt er wel fijn onder maar door al het geklooi loopt ze nu zo beroerd dat ik niet eens een Bproef durf te rijden (terwijl ze M klaar was/is en L2 gestart wordt)
De zoektocht is begonnen nadat mijn osteo aangaf dat ik beter een ander zadel voor haar kon gaan zoeken. Vervolgens zadelmaker 1 erbij gehad die aangaf dat de bates in zijn ogen voorover kiept, zadelmaker 2 bevestigde dit en die vond ook de kussens niet goed, zadelmaker 3 vond m niet zo beroerd liggen maar het kon beter.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:42

Dit schiet lekker op zo, ik weet wat voor een drama een goed passend zadel vinden kan zijn.
Heb je wel John Kool er wel eens bij gehad?

Hawaii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 18:57

John Kool is van Bestfit zadels of was daarvan. Van de Henri de Rivel zadels.

En sorry Ingrid, maar ik moest even lachen om je begin van je mailtje: 2 uur heen en 2 uur terug !!!

Even vanavond rustig op de bank en morgen met je Bates rijden.
En dat zadel van vandaag linea recta terug naar Nijkerk. Geld terug - toch?
Zijn ze niet binnenkort bij jou in de buurt? Dan kunnen ze het ophalen en scheelt jou weer een ritje.

En ik begrijp dat je eigenlijk die andere meneer van Country Mills wilt hebben, dus daar even op wachten totdat hij weer beschikbaar is en goed met jou dit probleem kan gaan tackelen.

Je weet mijn opties voor jou (zadels uitproberen & ook zadelmaker die door heel Nederland zadels probeert recht te breiden en niet meteen met een ander zadel aankomt - heeft volgens mij geen eigen winkel of verkoop commerciële merken). En als je er klaar voor bent, dan hoor ik je wel.

Lekker vanavond op de bank en ONTSPAN !!!!!! Of iets anders leuks en GEEN zadels vanavond.
Fijne avond (ik ga zo naar het KNHS voor een voorlichting over het organiseren van wedstrijden - heb er niet zoveel zin in, maar de plicht roept ;) ).

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 11:30

net weer contact gehad met country mill, de heren hebben overlegt en kwamen eigenlijk tot de conclusie dat ze momenteel 2e hands niets hadden liggen wat aan mijn eisen voldoet (ongedwongen zit, niet te grote wrong en passend op uk) Eerlijk gezegd baalden ze daar best van geloof ik, optie die ze hebben is een tribal aan te meten maar ja dat kan ik momenteel gewoon niet betalen. Enfin de medea mag terug en ik krijg geld terug. Kan ik weer op en neer rijden (nu gelukkig met de auto, gaat toch sneller)

wordt vervolgd.........

vauban

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:33

Kijk eens naar Thorrowgood of Kent en Masters. Zadels zijn grotendeels aan paard aan te passen!
En fijn voor de portemonnee! Ik ben heel tevreden over mijn Thorrowgood T8, vhz zadel

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 17:51

Ik zou ook eens naar Daaleman kijken. Daar kun je nog heel wat aan aanpassen, en als je van jezelf weet dat je daar wel fijn op kunt zitten.. Lijkt me het proberen waard.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 20:17

Concorde: daaleman staat zeker op mn lijstje.
Iemand trouwens ervaringen met vlietstede? Die schijnen ook mega veel verschillende zadels te hebben.

BleikjA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:18

Een heel ander type zadel maar wel voor ronde paarden zijn ijslanderzadels... Ik heb bv een Hrimnir zadel gehad, echt heeeerlijk! ik was normaal niet van diepe zadels maar dat zadel was heerlijk zacht en had er totaal geen last van. Alleen deze lag weer niet ideaal op mijn paard. Ik heb nu een PS zadel, daar heb je ook een heleboel types van. Dus als je interesse hebt kan ik wel wat adresjes voor je opzoeken :)

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:28

Voor mijn eerste paard had ik een Pagony Diamond 16,5 inch. Ideaal voor mijn korte, wat dikkere benen, maar op de rug van mijn nieuwe paard past hij niet (en heb ik voor haar een ander zadel gekocht). Misschien is dit zadel wat voor jou?

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:36

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 14:39

Bij ons op stal staan 2 merens, en die hebben beide een wintec zadel opliggen.
Ik ben helemáál niet fan van wintec, maar ze liggen beide super, en ze zitten ook best goed voor een kunstof zadel!

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 15:08

Ik had je al een pb gestuurd, maar hier nog maar een berichtje.
Een passier grand gilbert is volgens mij een heel fijn zadel voor je.
Past op:
- korte rug
- rond geribt
- plat geribt
- veel schoft
- weinig schoft
- hoge wrong(tot ongeveer halverwege zeetblad)
- geen dikke wrong
- redelijk platte zit
- smalle zit

In mijn ogen een heerlijk zadel, en 2e hands echt niet duur.
Ik zelf heb een passier grand gilbert gehad, die op 2 heel verschillende paarden erg goed lag.
Maar domme muts die ik ben, dacht ik dat het zadel niet optimaal lag en heb het verkocht.
Daarna zoveel zadels gehad, en geen enkele was zo fijn als het passier.
(ook hulsebos/kentaur/euroriding/kn etc erop gehad, vooral na het opvullen door erkende zadelmakers werd het een drama!)
Ik laat ook geen zadelmaker meer komen als een zadel opgevuld moet worden, maar breng het zelf weg.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 15:38

ijslanderzadels zijn eigenlijk nog niet eens bij me opgekomen! Maar idd als je zo googled en de omschrijvingen leest zou dat best wel eens wat kunnen zijn. Bedankt voor de tip!

Miracle: ik gok dat ik wel weet welke merens dit zijn en deze zijn kwa type anders dan mijn merrie, daarnaast heb ik nu een bates (leren wintec) en die ligt dus niet 100% (daarnaast heb ik zelf de pest aan kunstof, daar rijd ik me op door nl..)
Mijn bates houd ik wel gewoon, ook omdat over goed anderhalf jaar uk's zoon zadelmak gemaakt kan worden en het gewoon een heerlijk zadel is.
Nu nog wat voor uk zelf......

Ga me maar eens verder verdiepen in ijslanderzadels geloof ik

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 17:56

Ik denk dat de Harry Dabbs (jaguar) ook wel wat voor je is, maar die zitten op 1600 euro (en de jaguar nog eens tukje hoger) en is 2e hands bijna niet aan te komen

ik had hem op uris liggen, vond het echt een goddelijk zadel. nog minder gedwongen dan de scandica maar wel heel ondersteunend.
ook waren de takpunten flexibel en kon het zadel zich op de schouder dus wat aanpassen in de breedte waardoor het op ontzettend veel paarden goed lag

edit: ik had trouwens het type "Elegant" de true britt (die is gangbaarder) zit imo voor geen meter :D

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 20:21

zo vandaag weer op en neer gereden en een hele tijd met herman gepraat en rondgekeken. Hij snapte mijn probleem volkomen en uiteindelijk hebben we samen een (weer) een ander zadel gevonden; stubben tristan.
Dit zadel mag ik weer proberen en als ik er fijn op zit wordt deze helemaal op ukkie aangepast. (toch iets anders dan met arno, al is hij ook echt wel een goede zadelmaker hoor)
Enfin thuis aangekomen ukkie uit de wei geplukt en gelijk de tristan geprobeerd; yes dit zit wel lekker! pasvorm is niet 100% maar dat kan volgens herman wel aangepast worden. Na uk ook de ruin nog even als testpaard gebruikt en ook dan zit ie lekker.
Nu moet ik wel bekennen dat ik beide paarden niet lang gereden heb (half uurtje) dus maar eens afwachten wat mijn heupen morgenochtend zeggen (de dikkere wrong is echt heel erg wennen maar de zit is tenminste niet zo'n 'badkuip)

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 12:17

Gewoon terug met je zadel. Net zoals al gezegd wordt Kentaur heeft ook modellen die niet zo diep zijn. Zou overigens zelf niet zo snel een kentaur aanschaffen en eerder naar een Engels merk kijken.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:45

TS ik ben erg benieuwd hoe het nu gaat met het Stubben zadel, hopelijk heb je eindelijk een goed zadel voor zowel jou als je paard gevonden :)

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 16:35

update stubbenzadel: heb gister en vandaag helaas niet kunnen rijden, verging van de kiespijn en kies is vanmiddag alsnog getrokken (nadat ik gister bij de weekenddienst was geweest die de kies geboord en gevuld hadden) Ben nu een beetje groggy van de verdoving......
Hoop morgen weer pijnvrij te zijn en lekker te kunnen rijden. Gister heeft buuf wel de ruin ff gereden met de stubben en die vond m erg fijn, maar voor hem is dit zadel geen optie, veel te lang voor zn korte ruggetje en om eerlijk te zijn twijfel ik daar voor uk ook een beetje over.......zucht

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 16:44

jeetje wat naar, hopelijk ben je snel van de kiespijn af :(:)
vervelend dat ook dit zadel het nog niet helemaal lijkt te zijn.... Kun je de Bates die je hebt niet verder laten aanpassen? En anders misschien wat hier al eerder was genoemd een ijslanderzadel, die hebben ongetwijfeld soortgelijke problemen, rondgeribd en korte ruggen

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 12:07

aaaaargggghhh ik begin knettergek te worden. De tristan leek fijn maar bij nader inzien kan ik gewoon niet met die grote wrongen overweg, heb vandaag na een klein half uur gauw omgezadeld met de bates, ik bleef maar zoeken waar ik mn benen moest laten, terwijl mijn lesgeefmens altijd zo positief is over mijn stille beenligging, nou die was de laatste tijd ver te zoeken.....
zucht..........