Zwart zadel en bruin hoofdstel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Zwart zadel en bruin hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 23:08

Tja voor een euro of 50-80 heb je wel een normaal goed hoofdstel dat vind ik reuze meevallen :)

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 23:09

Ik vind het ook niet mooi staan :n tegenwoordig kun je alles wel passend krijgen op je paard, al dan helemaal in het bruin of helemaal in het zwart.
Is er geen bruin zadel voor mijn paard, dan zou ik een zwarte nemen met zwart hoofdstel.

Ik heb alles wel in het bruin, incl rijlaarzen en cap.

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 23:11

Tja, wat heb ik er tegenin te brengen, vergeet af en toe dat ik het tegen paardeneigenaren heb -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 23:12

Saars schreef:
Tja, wat heb ik er tegenin te brengen, vergeet af en toe dat ik het tegen paardeneigenaren heb -O-

:? Je moet het helemaal zelf weten hoor mijn keuze zou het alleen niet zijn omdat ik het geen porum vindt :)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 23:15

het doet me niet zoveel, sorry. Als het allemaal maar goed past.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 23:19

Waar gaat het om, je hebt gekozen voor je paard. Een passend zadel i.p.v. een zadel passend bij zijn hoofdstel.

Ik ben niet zo van de setjes en heb jaren, ook wedstrijden, gereden met den bruin hoofdstel en een zwart zadel. Pas toen het bruine hoofdstel na 20 jaar kapot was, heb ik een nieuwe gekocht, wel een zwarte net als mijn zadel. :D
Wat ik wel deed was het bruine hoofdstel invetten met zwart vet, daar werd hij zo donker van dat het nooit iemand is opgevallen of in ieder geval nooit commentaar op is gegeven.
Ook niet door de dressuurjury en altijd goede cijfers voor de verzorging.

Als jij je hiermee goed voelt, waarom zou je dan je goede geld uitgeven aan een zwart hoofdstel terwijl jij al een hoofdstel hebt?

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 23:21

Adamootje en tiwi1969: Dat is nou wat ik bedoelde +:)+

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 23:24

Ik heb zoiets als ik de keus heb om alles in het zwart of alles in het bruin dan doe ik dat.
Heb er bewust voor gekozen alles in het bruin te doen toen ik alles opnieuw aan moest schaffen, tja waarom niet :D past perfect en vind het bruine nou eenmaal mooi, kan er ook niks aan doen *D

Ieder moet voor zich lekker weten wat hij/zij doet :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 23:26

Precies Neskolay :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 01:51

Saars schreef:
Yvank_ schreef:
Ik zou dan persoonlijk gewoon een ander hoofdstel kopen :+ die zijn niet zo duur...

Tja, liever een goede werking dan een goede kleur.
En wat de ene niet zo duur is is dat voor een ander wel, of niet soms?
Zal wel aan mij liggen :o

Onzin. Tegenwoordig zijn bijna alle hoofdstellen en zadels in verschillende kleuren te krijgen, daar hoef je het dus niet voor te laten. :+

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 07:33

Zadel voor mijn paard was echt niet te krijgen in het bruin helaas. Hij heeft namelijk een korte rug en is extreem breed. Zadelmaker had meerdere zadel niks paste. Uiteindelijk een wintec xxl gekocht is/was alleen in het bruin en was toen dus (jaar geleden) het enige wat paste.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 09:20

Koop wat goed is voor je paard. En de kleur... lekker belangrijk...

Ik heb heel lang gezocht naar een goed passend zadel voor mijn paard. Op een gegeven moment had ik het punt bereikt dat ik dacht: al is het zadel paars, rood, roze, of groen.... Als het maar past.

Al die kleurtjes, setjes, merken...
Als ik om me heen kijk hoe er met paarden omgegaan wordt, hoe er gereden wordt (als zijn koppie maar in de krul loopt) paarden die vooruit geschopt worden terwijl ze aan het bit worden tegengehouden etc.
Daar is voor mijn gevoel heel veel winst te behalen, en vooral niet op het kleurengebied.

Dus... Ash_ doe vooral waar je je goed bij voelt :) en don't worry.

Ivana22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 09:23

Ik vind het geen gezicht!!

Ik zou Dan zelf kiezen voor of bruin bruin of zwart zwart (:
Vind zelf bruin bruin heel mooi .

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 09:30

Ik hou er ook niet van. Zwart bij zwart en bruin bij bruin :P

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 09:35

Saars schreef:
Sorry hoor, maar "ik vind het geen gezicht", "het is lelijk":
je moet natuurlijk budget hebben om alles mooi in een set te kunnen kopen hé. Dat is niet bij iedereen vanzelfsprekend, ik ken iemand die na 3 jaar eindelijk het "juiste" kleur zadel heeft kunnen kopen, en ikzelf kan nog een eeuw op die gelegenheid wachten! :(:)
En weet je, dan vinden jullie mijn spullen/combi maar lelijk, zolang ik er goed mee kan rijden. :)

Je hebt helemaal gelijk! En ik vind je 'set' schattig hoor! En een mooi bitloos hoofdstel :)
Ik vind het soms zo saai dat alles gematcht is.. Dat is bij jou niet zo. Mensen die alles hetzelfde willen zijn meestal gewoon niet creatief.

En wat de meeste mensen zeggen: als het maar goed past! Je gaat toch niet een goedkoop zadel kopen omdat het dan juiste kleur is :S Arm paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 09:37

Waarom denkt iedereen toch altijd gelijk dat setjes etc gepaard gaan met slecht rijden :+

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 09:45

Yvank_ schreef:
Waarom denkt iedereen toch altijd gelijk dat setjes etc gepaard gaan met slecht rijden :+

Ervaring :) , anders zou ik niet op het idee gekomen zijn...

De ruiters die ik gezien heb (waarmee ik dus niet bedoel dat álle ruiters met setjes etc... ), die altijd in setjes kleurtjes etc reden, waren zo bezig met hun en het paard z'n uiterlijk dat ze vergaten om paard goed te rijden. Paardje liep mooi met nek in een krul, maar ondertussen werd de basis vergeten. Als het plaatje maar goed was. :r
Ik heb dus een enorme allergie ontwikkeld tegen mensen die zoooo ontzettend met het uiterlijk bezig zijn, (nee tssss een zwart zadel en een bruin hoofdstel 8)7 echt je rijdt voor gek...) helaas dus door ervaring geboren.
En nogmaals, ik weet dat dit niet voor iedereen geldt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 09:48

Wees gerust ik heb setjes en bij elkaar passend tuig. Ben niet verwend heb vanaf mn 14e mn pony zelf betaald en les wekelijks. En heb een hekel aan op je handen rijden. En ik zie dit toch vele malen meer dan joiw voorbeeld ik zie het eerder andersom..

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 09:57

Ik heb een bruin hoofdstel en zwart zadel. Zelf heb ik ook alles bruin, cap, chaps, schoenen, handschoenen en dekje sinds kort ook...

Het kan prima, maar over smaak valt niet te twisten ;-)

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 10:10

Ik maak me er niet druk om met wat voor kleur ik rij... heb zelfs stuk gelegen om deze reactie in een topic van mij _O-

Citaat:
ziet er leuk uit
alleen misschien moet er een ander hoofdstel bij de set
bruin met mexicaanse neusriem
want deze leikt mij niet zo goed voor springen
verder wel een leuk paardje en combinatie

[SPR-ITP] Stoere 5-jarige Rivano (v. Ronaldo) 1e BB wedstrijd Norg!

als je tuig goed past, waarom zou je dan persé een andere kleur erbij doen... moet je alleen doen als je het zelf niet vind kunnen, niet omdat de rest het zegt.

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 10:15

Ach, ik zou er ook geen punt van maken. Bijpassend staat altijd mooier, maar als je dat gewoon even niet hebt, lekker belangrijk.
Ik heb momenteel een bruin zadel en zwarte beugelriemen, een zwarte singel en een zwart hoofdstel. Heb gewoon even geen geld om alles bijpassend te kopen. Je paard gaat er niet anders van lopen en ik niet anders van rijden. En als ze er over kletsen, lekker laten, kletsen doen ze toch wel :Y)

Palooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 12:08

ik heb n zwart zadel.
bruine peesjes
bruin hoofdstel.

maar ook:
zwarte peesjes.
zwart hoofdstel.
zwarte magtingaal.

voor wedstreiden zou k t wel zwart doen.
maar k vind de bruine erg goed bij m staan XD

hoe voeg ik foto's toe?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 12:17

Mij kan het echt niets schelen.
Ik heb ook een bruin hoofdstel en zwart zadel, ik vond deze nieuw voor een zeer aantrekkelijke prijs.
Dan maar bruin in plaats van zwart.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 12:19

Ik zou een zwart-bruin hoofdstel nemen die zijn er tegenwoordig ook zat :).

GWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:08

Ik vind het niet mooi eerlijk gezegd, maar ieder zo zijn eigen smaak toch :)
Dat is hetzelfde als dat ik bruine laarzen bij zwart tuig verschrikkelijk vind haha maar andere vinden mijn 'dingetjes' misschien ook wel niet mooi.
Verschilt overigens ook welke kleur paard je hebt, dat lijkt soms ook wel heel anders.
Wees blij dat niet iedereen hetzelfde leuk vind, als jij vind dat het kan, dan kan het ;)