Longeerlijn doe ik wel achter de oren langs ja, dan trek je het bit niet door de mond als paard zich sterk maakt.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:Imo moet je altijd zoeken naar wat voor het paard het fijnst is, de kans op een meewerkend paard is dan gewoon het grootst. Dus een passend bit, dat goed in de mond ligt, passend tuig, en zelf vriendelijk en eerlijk zijn.

Citaat:KK-Ultra bitten zijn voorzien van een smaller tussenstuk dat 45 graden gedraaid naar voren is. Hierdoor werkt een ophouding sneller in op de tong van het paard. Op deze manier kan duidelijker en efficiënter met het paard gecommuniceerd worden.
Mindim schreef:Ze komt niet meer en ik wil er eerst maar helemaal niemand meer bij.
russel schreef:Jaren geleden ook op zoek geweest, was ook een drama, of niet komen, herhaaldelijk niet komen, jij maar wachten en niet afbellen, of wel afspreken en dan in eens zeggen dat je zwanger bent na de 3e keer....en dan kontakt houden voor na de baby en dan doodleuk vertellen dat je na een maand na de bevalling al weer zwanger bent zoals geplant ook nog en dus niet meer gaat rijden...jawel.en ik haar maar als 1e keus aanhouden......en dat alles voor een gratis paard met nieuw tuig met alles er op en eraan......of mensen die helemaal niet kunnen rijden.....voor mij dus nooit meer....
gipsycob schreef:Pfff goed dat je de bijrijder de laan uit hebt gestuurd. Ik ben van mening, dat als een paard in protest gaat dit 99% altijd de schuld van de ruiter is.
Die ene procent zal jou paard echt niet zijn als ik je zo hoor.