goed halster voor mijn slopertje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:40

ik zelf heb een leren halster, die zijn (meestal) super stevig en gaan niet snel kapot: mijn pony heeft ook al iets van 3 halsters gesloopt maar mijn leren halster is nog altijd heel :j ! Natuurlijk zijn ze wel iets duurder dan 15 euro, maar ze zijn wel stevig en gaan lang mee..Succes! :)

Herve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 17:39

oke. ik heb namelijk wel eens gezien die ringen zo waren gebogen dat ze in geval van nood open gingen.
misschien kan ik dat bij zo'n oud halster wel maken :D

Herve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 17:40

NadineBlabla schreef:
ik zelf heb een leren halster, die zijn (meestal) super stevig en gaan niet snel kapot: mijn pony heeft ook al iets van 3 halsters gesloopt maar mijn leren halster is nog altijd heel :j ! Natuurlijk zijn ze wel iets duurder dan 15 euro, maar ze zijn wel stevig en gaan lang mee..Succes! :)

gaan die niet kapot in de regen?

opisop_shop

Re: goed halster voor mijn slopertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:47

kun je niet beter een aussie tie ring of een safe clip kopen, dan gaan er ook geen halsters meer kapot doordat ze gaan hangen.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:56

en deze dan? dit stonderbij : 'Het Tekna halster is sterk, soepel en makkelijk te reinigen. Het kopstuk en en neusriem zijn onderlegd met een zachte padding en het geheel is afgewerkt met zilverkleurige gespen met Tekna logo.'
Afbeelding

Lijkt op een leren halster maar kan tegen water en ander vocht. Volgens mij is het biothane heel erg sterk spul! Ik heb hem ook en ben er heel blij mee! Wel iets duurder als 30 euro maar zeker erg fijn, blijft ook soepel en je kan hem in een bak water gooien en dan is hij schoon. Ik heb ook een hoofdstel van biothane en heb zelfs gehoord dat die in de vaatwasser kan...

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:04

ik zet mijn pony eigenlijk nooit buiten met mijn leren halster; vind ik hem iets te mooi voor :o maar tegen een klein buitje zou ie wel tegen moeten kunnen... Ik ken die gebogen ringen zelf niet, maar opisop_shop's safe ring klinkt anders ook als een goed idee :j

ALs je paar/pony regelmatig buiten staat is dat Tekna halster wel handig als ie echt ''waterproof'' is :)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:17

Hij is 'echt' waterproof want het is van biothane :)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:45

Ik heb ook een leren halster! :D
ben er super blij mee, heb er al 2 :))
Weet niet waar je woont? Ze hebben hier volgens mij halsters voor 15 euro van leer.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:47

ik had een duur leren halster gekocht, was na 1x hangen compleet doormidden!

Herve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 07:27

kim345 schreef:
en deze dan? dit stonderbij : 'Het Tekna halster is sterk, soepel en makkelijk te reinigen. Het kopstuk en en neusriem zijn onderlegd met een zachte padding en het geheel is afgewerkt met zilverkleurige gespen met Tekna logo.'
Afbeelding

Lijkt op een leren halster maar kan tegen water en ander vocht. Volgens mij is het biothane heel erg sterk spul! Ik heb hem ook en ben er heel blij mee! Wel iets duurder als 30 euro maar zeker erg fijn, blijft ook soepel en je kan hem in een bak water gooien en dan is hij schoon. Ik heb ook een hoofdstel van biothane en heb zelfs gehoord dat die in de vaatwasser kan...

dit is misschien wel een goede optie!!!
maar dan moet ik nog wel even sparen. nog een vraagje: zijn die ringen van dit halster echt helemaal rond aan elkaar vast of zit er een soort naadje tussen? als je begrijpt wat ik bedoel??? :+

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 07:59

Waren we er niet net uit dat een sterk halster levensgevaarlijk is? Meid echt, je vergeeft het jezelf nooit als je je paard dood in de wei of stal vind dankzij dat mooie sterke halster.

Misschien kan je een mod vragen de openings post aan te passen? Sommige mensen lezen blijkbaar niet door en raden dus halsters aan voor hangende paarden, en niet een stal/weide halster. Er zit nogal verschil in die 2 dingen. Dus het zou handig zijn als er in de OP staat dat het om een stal/weide halster gaat.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 08:32

Herve schreef:
kim345 schreef:
Afbeelding

dit is misschien wel een goede optie!!!
maar dan moet ik nog wel even sparen. nog een vraagje: zijn die ringen van dit halster echt helemaal rond aan elkaar vast of zit er een soort naadje tussen? als je begrijpt wat ik bedoel??? :+

O ik had het fout getypt, hij is dertig euro :+
Uhm je bedoelt dat het om de ring vast is gemaakt met een stiksel zegmaar?
Dan zou ik even naar mijn eigen moeten kijken... :o

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:02

[quote="opisop_shop"]ik had een duur leren halster gekocht, was na 1x hangen compleet doormidden![/quoow

ow...kan gebeuren? :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:58

gaat het hier om een weidehalster?
Ik had alleen de OP doorgelezen namelijk en daaruit dacht ik te concluderen dat het stevig moest zijn ivm hangen. Voor op de weide ben ik tegen halsters, vind het echt levengevaarlijk, dan zou ik dus idd niet een megasterke nemen!

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 15:21

oh maar staat ie 24/7 buiten?! ik dacht af en toe even! Tja, het is wel zo veilig om het halster af te doen, puur voor de veiligheid..!

Herve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 17:02

hij staat soms dag en nacht buiten, maar het gebeurt ook wel eens dat hij een weekje niet in de wei komt. maar zoals ik al zei: halster af is geen optie

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:05

Ik schreef op de 1e pagina al dat je eigenlijk geen halster om zou moeten, dat is geen optie. Kies dan alsjeblieft voor een veiligheids halster! Die zijn goedkoop ook nog! Ik begrijp eigenlijk niet waarom je perse een wil die niet los kan gaan! Meis, als het toch mis gaat! Vredelijk! Ik zou dat niet op m'n geweten willen hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 20:52

Ik zou op de wei het halster af doen, puur voor de veiligheid.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 22:51

dan dus juist geen megasterk halster nemen inderdaad.
Zoas je zelf al zei; beter een halster kapot dan je paard ;)
en als ze 'szomers 24/7 buiten lopen gewoon halster af.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 22:58

ik heb dit halster nog te koop liggen.
Afbeelding

als er te hard aan getrokken wordt rekt hij uit en gaat hij af.
werkte prima bij mijn jaarling.
bij normaal gebruik blijft hij prima zitten.
het is een maat pony.

wat ook kan is een koeienband om.

watnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 00:24

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 12:24

watnee schreef:
Hier zijn de halsters niet zo duur http://www.horze.nl/paarden-artikelen/h ... DgodECr-NQ , kan je onderanderen met ideal betalen

En dan op de 2e pagina, elastisch halster, wel stevig genoeg, zacht op de neus, maar ook veilig in geval van vast komen te zitten!

Bluppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 12:30

@hagelslag. Heb je een mogelijkheid een foto te plaatsen. Is handigger denk ik.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 12:35

Herve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 13:08

zelf ben ik niet echt van het bestellen via internet, maar zo'n soort halster is zeker een optie!
dank je wel. ik denk dat ik of een veiligheidshalster koop, op gewoon een goedkoop halstertje koop (des noods maak ik daar zo'n stukmaak ring aan)