veiligheidsbeugels?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: veiligheidsbeugels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:39

Dat jij ze niet kwijtraakt wil niet zeggen dat het bij niemand zo is hè ;)

Het komt regelmatig voor dat mensen het elastiekje niet meer terug kunnen vinden als hij eraf gesprongen is :)

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:45

Oh, er zullen vast wel mensen zijn die pech hebben (daarom heb ik ook een extra setje liggen). Maar, als je bij ons op stal kijkt, daar rijdt, zeg maar, iedereen met elastiekjes en er zijn zelden problemen.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:46

Ik heb korfjes, goedkoop, simpel en veilig. :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 12:47

Ik ben met mijn vorige set stiekjesbeugels (die aan mijn toenmalige cheyenne BF hingen) 1x een stiekje kwijtgeraakt. Bizar gevoel. Maar haarelastiekje paste er ook precies omheen _O- Ik heb toen 2 setjes gekocht, 1 ervan heb ik nogsteeds.

Er was iemand die reageerde dat de safestyle beugels ''echt anders waren dan stiekjesbeugels'' hoe! :) ik ben echt supernieuwsgierig! Behalve dan de twist in de beugelriembevestiging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:47

Korfjes vind ik zo lelijk :=

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:59

Korfjes vind ik idd ook niet mooi, maar voor het buitenrijden ed maakt dat toch niet uit.

Stiekjesbeugels vind ik ook maar verotte dingen, die stiekjes springen vaak zo weg, plus vind ze ook echt niet mooi, en als je lichte grond rijbak heb vind je ze ook amper terug als ze wegschieten :))

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 18:07

Knopje aan je safestyle beugel als spoor?? Hoe houdt je je benen dan? Ik kom met mijn benen / beugel niet eens in de buurt!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 18:14

Misschien zit ze in springmaat/groot paard/pony dus dan kom je niet met je benen van je paard af maar zit je ertegenaan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 18:21

Ik hoef er niet eens voor in het zadel te zitten , gewoon als de beugels langs het zadel hangen dan hangt dat knopje tegen die dikke pens aan :P

Ik ben 1 meter 60 met korte pootjes.

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 18:30

ik rijd zelf vooral western maar af en toe (en vroeger) met engels zadel en dan rijd ik altijd met mijn safestyle beugels. Die hangen goed stabiel en zijn makkelijk terug te vinden na het kwijtraken door de 'draai' die er in zit. Ik heb ook met beugels met elastiekjes gereden maar doordat de beugel aan de zijkant niet een hoger 'bolletje' heeft schoot ik daar steeds uit en waren de elastiekjes weer los.
Kwikout vind ik ook niet zo fijn doordat ik ze ook snel glad vind.
En we hebben voor mijn vriend een soort ijslandse beugels, daar blijft hij met zijn maatje 46 zelfs niet in hangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 18:31

Ik heb de safestyle altijd k.ut gevonden, vooral als je met crossen of springen een keer je evenwicht verliest ofzo en een beugel kwijt raakt. Dan had ik die niet zomaar terug. :+

Oh, en de kwikout heb ik ook aan m'n zadel gehad maar vond die echt veeeeel te zwaar.

Totje5mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 19:07

Anthea schreef:
Ik heb de Sprenger Bow Balance beugels, erg fijn. Ze bewegen mee en ontlasten ook je enkels/knie. Ze zijn 120 euro.

Heb ik ook. Super bij mee. Goede steun door extra brede voetbed. En geen last meer van mijn enkels. :)

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 10:49

even een updateje: mijn safe styles vandaag opgehaalt bij het postkantoor (was niet thuis bij levering). Ben zelf niet lekker maar vriendin gaat vanmiddag met pony lief springen, dus misschien wil zij ze wel uitproberen. Ik hoop dat het was is :) ze zijn in ieder geval veel minder zwaar dan ik verwacht had, de kwikouts waren ontzettend zwaar.