dekens zijn zo duur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dekens zijn duur

ja
167 (59%)
nee
116 (40%)

Totaal aantal stemmen: 283

liekevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 13:17

Ligt eraan waar je hem koopt,
ik heb er laatst een gekocht op http://www.luba-paardendekens.nl
helemaal niet duur maar wel een top kwalitieit/pasvorm

Daar in tegen kost een zelf soort deken hier in de ruitershop het dubbele!!

En dan tot slot:
Als je goed met een deken omgaat (per paard ook verschillend natuurlijk) dan gaat een deken lang mee. (dus eenmalige aanschaf)

Gewoon goed kijken naar leuke acties online;)
Laatst bijgewerkt door liekevb op 14-10-11 13:19, in het totaal 3 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 13:18

Die zou van mij echt geen bucas meer krijgen hoor :+ huismerk van de welkoop kan ie krijgen (als ie beetje normale maat heeft)

Had twee jaar terug een Rhino deken van 130 euro gekocht. Zaten binnen 2 dagen 3 enorme scheuren in........ krijgt nooit meer zo'n dure deken. Ze kreeg hem trouwens ook helemaal in haar eentje uit zonder gespen of singels los te maken.... draak!

liekevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 13:20

Evelli schreef:
Die zou van mij echt geen bucas meer krijgen hoor :+ huismerk van de welkoop kan ie krijgen (als ie beetje normale maat heeft)

Had twee jaar terug een Rhino deken van 130 euro gekocht. Zaten binnen 2 dagen 3 enorme scheuren in........ krijgt nooit meer zo'n dure deken. Ze kreeg hem trouwens ook helemaal in haar eentje uit zonder gespen of singels los te maken.... draak!

Zo was mijn vorige paard ook (verschrikkelijk)
Gelukkig is mijn huidige paardje heel zuinig op haar dekens :D

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 13:20

als het aan paardlief ligt kan ik 3 regendekens kopen in 1 seizoen, dan wordt het idd een duur grapje. Mijn bucas van vorig jaar heeft nu een enorme scheur maar laat die repareren zodat die hopelijk nog 1 seizoen mee kan..,

Sjors

Re: dekens zijn zo duur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 13:21

en hoe gaat het met veulens? die bijten toch ook dekens kapot (meestal dan)?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 14:26

Nee, dat hoeft niet. Ik zoek altijd naar koopjes, maar voor de winterdekens wel merk. Dan valt het erg mee, ik heb al meerdere dekens voor zo'n 30 a 40 euro gevonden, en waterdichte voor zo'n 50 euro. Mijn paard is geen sloper, dus de dekens gaan niet onnodig kapot.

Het is altijd even zoeken, maar als ik het vergelijk met wat sommige dekjes kosten, dan vind ik het allemaal erg mee vallen!

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 14:32

Het ligt eraan... Wil je een dure Rambo of neem je genoegen met een ander onbekend merk...
Ik neem vaak waterdichte dekens van aanbiedingen enzo, heb er dan ook altijd voor elk paard wel 1 op voorraad... meestal tussen de 40 en 55 euro.... Ik voel me dan ook niet schuldig als ie na twee jaar de vuilnisbak ingaat.... dan is het weer tijd voor een nieuwe, ander kleurtje en lekker fris schoon!! Ik was ze dus ook nooit!! Vaak zijn ze dan toch ook niet meer goed waterdicht!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 14:38

Angela schreef:
Nee, dat hoeft niet. Ik zoek altijd naar koopjes, maar voor de winterdekens wel merk. Dan valt het erg mee, ik heb al meerdere dekens voor zo'n 30 a 40 euro gevonden, en waterdichte voor zo'n 50 euro. Mijn paard is geen sloper, dus de dekens gaan niet onnodig kapot.

Het is altijd even zoeken, maar als ik het vergelijk met wat sommige dekjes kosten, dan vind ik het allemaal erg mee vallen!

:oo 30 á 40 euro? waar koop je die?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 14:43

Gewoon goed zoeken en echt alle koopjes in de gaten houden. Het is veel werk, maar ik heb het er graag voor over :j Ze komen dus echt overal en nergens vandaan.. Vooral na het seizoen zijn ze te vinden (nu dus niet meer zo gemakkelijk als hartje zomer)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 14:46

Tentenkamp e.d. kan je nog wel eens goedkope dekens in reguliere maten scoren. En op beurzen ook nog wel eens :)

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 14:47

het nadeel is voor mij dat harrys horse bijv. niet past bij mijn merrie! schuift en schuurplekken kapotte schoft... dan maar dure deken en gelukkig doen ze er lang mee! daarbij koop ik horseware niet voor het volledige bedrag;) dus dat scheeld ook weer natuurlijk!

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 14:55

valt wel mee hoor, gewoon goed om je heen kijken, ik koop ze alleen als ze ergens in de aanbieding zijn en in een neutrale kleur, dat scheelt ook enorm en dan een ietwat duurdere want die hele goedkope dekens gaan vaak maar 1 seizoen mee, als je het dan omrekent ben je veel minder kwijt, als je een amigoregendeken koopt voor 60 in de aanbieding en je doet daar 4 jaar mee is dat 15 euro per jaar, valt dus best mee

liekevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 15:00

Sjors493 schreef:
Angela schreef:

:oo 30 á 40 euro? waar koop je die?

http://www.luba-paardekens.nl
heb ik laatst ook deken voor 50 euro gekocht,
regendeken 100 grams, extra hoge hals dat inregenen voorkomt...
Ideaal past super goed en goede kwaliteit

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 15:03

mijn paard heeft de goedkope varianten zo kapot.
Daarom neem ik ook wel eens rhino doet ze lang mee of die van amigo.
Goedkope dekens vind ik over het algemeen niks.
Ik koop ze wel bij een goede zaak die niet duur is. *D

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 15:11

ik vind paardendekens nu niet extreem duur, zo'n 20 jaar geleden betaalde ik al 200 gulden voor een waterdichte Weather Beata, wel top kwaliteit toen, die deken is er nog steeds, niet meer waterdicht maar ligt als staldeken op een paard van een vriendin.
Daar zit trouwens een zuiver wollen voering in, gaat nooit in de wasmachine of naar de wasserij, gewoon de tuinslang erop met wat groene zeep aan het einde van het seizoen.

Nu heb ik een QHP regendeken (79 euro) op mijn dochters pony en een Amigo XL regendeken (135 euro) op mijn paard. De pony was toch echt nat vorig weekend en mijn paard bleef droog. Alle waar is naar zijn geld, voor mij geen "goedkope" dekens meer.
Tja, als die hun werk niet goed doen zijn ze wel te duur.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 15:16

Ik koop vaak een nette tweedehands deken :) En dan gooi ik die na 2/3 jaar weg. Scheelt me waskosten. Ik heb hier op bokt een mooie winterdeken gekocht voor 17.50. Daar doet ze dan 2-3 jaar mee zonder proffessioneel wassen.. Ik kocht eerst altijd vrij dure dekens maar aan het wassen en reiningen betaal je ook klauwen met geld. Ik vind dit een veel handigere oplossing. En zo kom je er ook achter welke dekens fijn liggen en welke minder.

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 15:20

Je kunt dekens zelf zo duur maken als je wilt,kijk eens op marktplaats,daar staat het vol van allerlei dekens.
Zelf van de week nog een mooie goede kwaliteit Jos Lansink outdoordeken gescoord voor 40,=,was nog naar de wasserette geweest ook en meiske had zelf een drie in 1 systeem deken gekocht vandaar dat deze weg kon.

De meeste dekens die ik koop zijn tweedehands of krijgertjes van mensen die stoppen met paarden in mijn omgeving en gaan vaak nog een seizoen of 3-4 mee en dan de kliko in!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 15:38

liekevb schreef:
En dan tot slot:
Als je goed met een deken omgaat (per paard ook verschillend natuurlijk) dan gaat een deken lang mee. (dus eenmalige aanschaf)

Mijn paard is net als ik superzuinig, maar helaas het buurpaard niet :( Dus helaas heeft ie niet lang mogen leven.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 16:14

Citaat:
De meeste dekens die ik koop zijn tweedehands of krijgertjes van mensen die stoppen met paarden in mijn omgeving en gaan vaak nog een seizoen of 3-4 mee en dan de kliko in

precies, dat doe ik ook. En dan hoppa weg en weer ergens een niet te dure deken scoren. En scheelt me per keer min. 17 euro aan wassen en reinigen.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 16:15

randie betaal jij 17 euro voor het wassen van een deken :wow:

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 16:17

Evelli schreef:
Nika horseproducts ofzo :) maar lees slechte verhalen over de waterdichtheid.

Ik heb er 3 dekens vandaan en allen waterdicht, en zeer goede service moet ik zeggen, ik zou er zo weer vandaan halen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 17:48

lisch schreef:
randie betaal jij 17 euro voor het wassen van een deken :wow:

Euh, ik vind dat goedkoop :?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 17:57

huh, hier betalen we tussen de 10 en 13,50 afhankelijk van waar en hoeveel dekens je inlevert

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 18:05

Bijna alle dekens van mijn paardje zijn gewoon 2ehands van Bokt of een andere site. Zolang ze waterdicht zijn vind ik het prima, en dan hebben ze ook geen schuld als ze de prullenbak ingaat :).
Mijn portemonnee vind hele dure dekens niet zo leuk, en mijn Haf wil nog wel is de deken van mijn pony kapot bijten, of soms zijn ze giga lomp, en dan vind ik een hele dure deken zonde.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 18:09

Ik vind het wel meevallen dat ze duur zijn.
Ik heb de regendekens allemaal van Harry's horse en vind het echt super dekens!