Welk model Trekker zouden jullie kiezen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Welk model van Trekker zouden jullie kiezen

Trekker Classic
16 (24%)
Trekker Pro Arte (nieuw!)
22 (33%)
Trekker Luxus
28 (42%)

Totaal aantal stemmen: 66

Sodeletuut

Re: Welk model Trekker zouden jullie kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:48

Oh oké, dus dat is nog beter! Ik vind hem trouwens wel mooi! En nog meer gevoel met het paard, omdat er geen zweetbladen aan zitten, toch?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-11 21:51

Klopt - alles is eender, maar de basis is iets soepeler en je hebt geen zweetbladen en dus meer contact met je paard (ik gebruik de fenders, maar het kan ook zonder, of met bijvoorbeeld de Barefoot endurance fenders)

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:54

De classic :D Ik ben dan ook een trotse bezitter ervan *\o/*
Ik ben héél blij met mijn zadeltje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 07:47

grappig eigenlijk dat de ene de classic breed vindt,en de ander niet...
ik vind hem totaal niet breed zitten,precies goed eigenlijk.
barefoot zit breder,naar mijn gevoel.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 08:21

Hoe iemand iets vindt zitten hangt toch een beetje van je eigen bouw en die van je paard af.. Trekker zit smaller dan Barefoot (over het algemeen) en de Luxus zit smaller dan de Classic - de True Talent zit nog smaller....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 08:29

ik vind hem in elk geval prettig zitten....heel fijn zadel is het.

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:23

Buitenzinnig, zou opsturen naar Italië een optie zijn ;) :+ (als ik er een koop, niet om te testen)
nee nu nog niet, maar dan weet ik het vast ;)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 10:38

Ik stuur overal naar toe, dus ook naar Italië, maar ik zou het niet riskeren - Italië is nou niet direct heel betrouwbaar als het om de bezorging van artikelen gaat.... :\

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 11:07

Hm geen importeur in Italië?
Denk namelijk niet dat ik hem in een koffer krijg als ik even op vakantie in NL ben :+

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:04

Monatoetke, "citytrip" maken nar NL of BE ;) En dan het zadel ophalen :P

skyriding

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 21:17

Wij zitten hier met dezelfde vraag. Wij verdelen oa Trekker in België en Frankrijk, maar vindt het ook moeilijk in te schatten of er animo gaat zijn voor deze Pro arte. Wij hebben van alle Trekkers testzadels en zijn nu dus ook aan het twijfelen om van de pro arte testzadels aan te schaffen. Ik denk dat Flexible saddles voor de duidelijkheid beter de pro classic uit het gamma hadden gehaald en deze aangekondigd als vernieuwde versie ervan. Dan was er minder onduidelijkheid. Want je merkt dat er wat verwarring is. Niet dat de pro classic slecht is en er dus uit moet, verre van! Maar gewoon om geen verwarring te scheppen en mensen wat meer te helpen in hun keuze. Want zoveel te meer keuze en zoveel te minder verschil ertussen, zoveel te verwarrender en moeilijker het wordt voor de mensen om een keuze te maken, langs de andere kant, kan je zo misschien wel meer mensen tevreden stellen of vinden meer mensen hun gading.
Ik denk dat wij vooral nog even gaan afwachten hoe groot de vraag ernaar gaat zijn. Op termijn zal hij er zeker wel komen, maar nu nog even afwachten. denk ik. Wij gaan hem zelf nu binnenkort wel bestellen om hem zelf uit te testen op onze paarden en dan te kijken wat het verschil is op verschillend gebouwde paarden tov de pro classic en de luxus (qua zit)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 11:01

Hallo skyriding. Hier het zelfde probleem, vandaar ook deze poll - de Pro Arte is een upgrade van de Classic. Vermoedelijk voortgekomen uit opmerkingen van de diverse dealers. Conny's Pferdezubehor heeft hem laten maken en getest. Wat mij betreft mag de Classic er uit. Niet vanwege slecht, maar er zijn nog altijd mensen die ruzie hebben met de grote wrongen en een smallere zit is voor iedereen "mooi meegenomen"
Persoonlijk lijkt de Pro Arte mij een verbetering voor de gebruikers +:)+
Voor de mensen die geen zweetbladen willen en een ongedwongen zit, is er dan de True Talent.

skyriding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:43

Helemaal mee eens. Net zoals wij er hier over dachten. :)

Okielove75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:56

Ik denk de classic, lijkt me erg fijn.

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 20:19

Ik heb de pro endurance en vindt het een erg fijn zadel. Probleem is alleen een erg scheef paard en een scheve ruiter, zijn wel bezig met rechtrichten ed. maar toch zijn de kussens nu al ongelijk. Moet dus wel nieuwe gaan bestellen. Dan vindt ik dan weer erg snel.

grtjes

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 21:08

yvonne1303 schreef:
Ik heb de pro endurance en vindt het een erg fijn zadel. Probleem is alleen een erg scheef paard en een scheve ruiter, zijn wel bezig met rechtrichten ed. maar toch zijn de kussens nu al ongelijk. Moet dus wel nieuwe gaan bestellen. Dan vindt ik dan weer erg snel.

grtjes

Hoe lang heb je het zadel? En hoe scheef ben je? Want ik kan me voorstellen dat wanneer het zadel langdurig scheef wordt belast, de kussens uiteindelijk ook scheef kunnen worden. Zadels worden ook scheef wanneer de ruiter bij het opstappen zich aan jet zadel optrekt.

yvonne1303

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 05:30

Mijn scheefheid valt mee. Er is meer druk op het linkerkussen, maar ik zit recht en belast zoveel mogelijk beide zijden gelijk. Ik heb het zadel nu 3/4 jaar en rij nog niet megaveel.
Ik stap zoveel mogelijk op met een opstapje.
Mijn paard probeert me steeds op links te gooien.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 09:46

Wanneer er meer druk op links zit, zit je dus scheef - heb je meer gewicht op de linker kant. Maar ik ben geen rij instructeur.
Hoe scheef is het paard?

Zet hem eens vierkant met hoofd recht en kijk van achteren - loopt de wervelkolom recht, is links even hoog als rechts? Zelfde voor de heupen van het paard? Kan hij net zo makkelijk links om als rechts om (zal niet)? Wanneer je van voren kijkt, zwaait de buik dan even ver naar rechts als naar links? Kijk hoe hij zijn voeten neer zet, stapt hij achter in zijn eigen hoef afdruk of iets er naast?

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 13:49

Mag ik vragen welk model eigenlijk het meest geschikt is om wat dressuurwerk a la marijke de jongh te doen (rechtrichten maar dan op niveau voor een paard dat voornamelijk gebruikt zal worden voor buiten wandelen (is een knalronde Lusitanomerrie)? Ik had geen geld voor een Deuber barocksattel en heb me een trekker gekocht, de pro endurance. Mij lijkt het een heel fijn zadel, heel zacht ook, maar heb hem nog niet kunnen testen. Ik vroeg me af of er een modelletje van de nieuwere zadels meer dressuur gericht is. Mijn oog viel op de Trekker True Talent, omdat ik heel graag zonder zadel rij en dit zadel minimalistisch lijkt, maar vraag me af of dit zadel effectief ook geschikt zou zijn voor wat gymnastisch werk in stap? Ik zou het zadel anders terug verkopen en een meer dressuurgerichte kopen met smallere zit...

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 19:17

Dressuurwerk a la Marijke de Jongh zegt me niets, maar je kunt in principe op elk zadel dressuur rijden - OOK op een westernzadel.

De True Talent is inderdaad minimalistisch. Het zadel zit erg smal (ten opzichte van de andere modellen in elk geval) Je hebt veel contact met het paard. Voor wedstrijden in de dressuur is het helaas niet geschikt. Een wedstrijd model moet zweetbladen hebben....

Persoonlijk vind ik de True Talent zeer prettig, maar ik houd dan ook niet van wrongen en zweetbladen.... (en wel van een ongedwongen gecentreerde zit)

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 19:22

Buitenzinnig schreef:
Dressuurwerk a la Marijke de Jongh zegt me niets, maar je kunt in principe op elk zadel dressuur rijden - OOK op een westernzadel.

De True Talent is inderdaad minimalistisch. Het zadel zit erg smal (ten opzichte van de andere modellen in elk geval) Je hebt veel contact met het paard. Voor wedstrijden in de dressuur is het helaas niet geschikt. Een wedstrijd model moet zweetbladen hebben....

Persoonlijk vind ik de True Talent zeer prettig, maar ik houd dan ook niet van wrongen en zweetbladen.... (en wel van een ongedwongen gecentreerde zit)

Hm... ik ben wel nieuwsgierig naar het zadel; Ik ga de tweedehandse trekker eerst grondig testen en misschien koop ik de true talent ook als de paarden goed zijn met zo'n type zadel (boomloos).

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 19:43

Ik hoor wel als ik je kan helpen - er is een testzadel van de True Talent.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 11:43

Ik rij sinds April met de trekker pro endurance rond waar Ron mee langsgekomen is om te passen.
Ben toen overgestapt van de Barefoot omdat ik daar gruwelijk scheef op ging zitten.
Was met de trekker zo opgelost :j
Zou het zadel dan ook voor geen goud mee willen missen.
Het enige nadeel wat ik kan noemen vind ik dat boogje voorop.
Ben er twee keer op blijven steken toen paardlief struikelde met toch wel gemene blauwe plekken tot gevolg.
Maar toen ik vorige week bij Ron was heb ik vooral mijn positieve kanten laten merken :D

Wat betreft de bontjes waarover gesproken wordt in dit topic.
Onder de kerstboom ligt er één op mij te wachten :D
Ben reuze benieuwd. Heb hem voor de zekerheid wel al even gepast op het zadel, maar weet wel zeker dat een gewoon dressuurbontje niet gaat passen. Deze is wel heel wat uitgebreider. I.v.m. de cantle ook inderdaad.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 11:49

Maar zonder die pommel was je misschien aan de grond blijven haken :P Andere blauwe plekken, maar nog steeds blauwe plekken :+

Bontje is lekker hè?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 12:03

Ja dat wel, maar tis toch ook geen fijn gevoel om die pommel in je buik te krijgen.

Heb er nog niet mee gereden omdat ie nu onder de boom ligt, maar het voelt als een super bontje dus ben heel benieuwd naar onze ritten ermee. :j